NOC*NSF wil meer uitzonderingen voor topsporters

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

NOC*NSF wil meer uitzonderingen voor topsporters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-20 19:16

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Foto: Prugelpiet


Het besluit van de Minister van Sport - Tamara van Ark - om de Vrouwen Eredivisie toch door te laten gaan, heeft geleid tot een brief van NOC*NSF waarin gesteld wordt dat dan ook alle topcompetities van andere teamsporten door moeten gaan.

De sportkoepel schrijft: "Nu gisteravond de uitzondering voor de BVO's in het betaalde voetbal is uitgebreid naar de eredivisieclubs van het voetbal voor vrouwen, gaan wij ervan uit dat dit nu ook snel voor de topcompetities in de andere takken van sport mogelijk wordt."

Het gaat dan om sporten als handbal, hockey, volleybal, basketbal. "Zo'n tien tot vijftien sporten", zegt Gerard Dielessen, directeur van NOC*NSF. "Dat zal voor een deel echt wel te realiseren zijn."

Uiteraard onder de veiligheidsvoorwaarden die gelden in het eredivisievoetbal. "Wij zien ook dat de situatie in Nederland buitengewoon ernstig is, maar het is goed om samen naar protocollen en startdatums te kijken, ook om perspectief te bieden", stelt Dielessen.

Er is meer onbegrip bij NOC*NSF: "Dat slechts in groepjes van maximaal vier personen gesport mag worden op 1,5 meter afstand. Eerder is naar ons idee afdoende aangetoond en ook door het RIVM bevestigd, dat het virus niet of nauwelijks overgedragen wordt tijdens normale sportactiviteiten."

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: NOC*NSF wil meer uitzonderingen voor topsporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:27

Uitzondering vrouwen eredivisie valt op discriminatie te gooien als mannen wel mogen doorgaan. Maar de rest valt buiten die logische oeps vergeten dat die er ook waren categorie. Begin je zo met uitzonderingen, dan kan je net zo goed alles open gooien, want elke sector wil wel een speciale behandeling.

Het is zwaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, maar het "wij zijn speciaal zielig koor" heeft al zat leden. Laat zeker een sector waar discipline zo belangrijk is als in de topsport eens het goede voorbeeld geven.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: NOC*NSF wil meer uitzonderingen voor topsporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:42

Ronduit idioot dat voetbal weer eens een uitzondering krijgt. Allemaal wel of allemaal niet.
Dus ook geen betaald voetbal.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:22

Ik ben het eens met jullie beiden. Maar ik vind het een heel lastige situatie omdat ik zelf de (medewerkers binnen de) bonden, topsporters, verenigingen en breedtesporters meemaak en zie watvoor impact het heeft op hen..

Daarnaast weet ik ook dat er veel meer achter de schermen gebeurt dan dit enkele artikel laat zien, want nu lijkt het alsof ook de bonden om een uitzonderingspositie bedelen. Dat doen zij niet. Dat is NOC en NOC gaat over de topsport.. De bonden, waaronder ook die hier genoemd worden, willen natuurlijk kunnen spelen, maar raden hun topsporters bijna een "thuisvakantie en zelf trainen" aan en richten zich juist enorm op de breedtesporters: De jeugd die wel mag blijven spelen en de verenigingen die daarin dringend hulp nodig hebben. Ze kijken veel meer naar wat kan, in plaats van wat ze niet meer mogen.

Door de afgelopen eerste golf is NOC*NSF 1,7 miljoen breedtesporters verloren. Dat aantal sporters is de afgelopen 6 jaar nog nooit zo laag geweest. Dan snap ik dat NOC zich zorgen maakt en de mogelijkheden aftast. Aan de ene kant kan ik mij ook indenken dat er meer sectoren zijn die zich belangrijk vinden en daar hun eigen argumenten voor hebben. Dat heeft iedereen en dat mag. En ik denk ook wel dat dat evengoed gebeurt. En inderdaad, dankzij voetbal is nu het hek van de dam.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:39

Oh ik geloof zeker dat NOC*NSF zich absoluut hard gemaakt hebben om alle topsportwedstrijden door te laten gaan.

Ik kan geen inschatting maken of de overheid hier goed aan doet of niet. Dat laat ik liever over aan diegene die er verstand van hebben.

Maar betaaldvoetbal door laten gaan? En de rest niet...? Nee echt idioot.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Arlette1991, biancatjuh27, Bielsje, hokke, igor001, janneke584, Laure, Liaan, saltshaker23, SuperSuup, Tazzey, Trendiction en 90 bezoekers