Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-20 20:06


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:50

:')

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:00

Titel hoort te zijn:

"Domme badgasten komen erachter dat je niet in een paardenweiland hoort te gaan liggen."

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:08

Femke_Tweety schreef:
Titel hoort te zijn:

"Domme badgasten komen erachter dat je niet in een paardenweiland hoort te gaan liggen."



Als je artikel leest zie je dat de paarden daar niet hoorde te zijn :')

Sluiproute

Staatsbosbeheer was volgens boswachter Teunissen verrast door de terugkeer van paarden op ‘verboden’ terrein, maar heeft zelf geen meldingen gehad hierover. De sluiproute die de Koniks hebben gebruikt om de hekken, die vorig jaar zijn geplaatst om de paarden van de eerste strandjes te houden, is waarschijnlijk gevonden.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:25

Tsja, opgestaan, plaats vergaan! :D

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:29

Geweldig. Handdoek die wordt ingepikt :=

Zelf ben ik erg verbaast dat mensen zo bang zijn voor paarden. Ik zou echt niet onder de indruk zijn.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:39

Nee, maar jij bent gewend aan paarden. je kan aan hun lichaamstaal wel zien wanneer je dichterbij kan komen of beter weg kan gaan. Als je niks groter gewend bent dan een hond en je denkt "wilde paarden!" dan kan ik me voorstellen dat je liever het zeker voor het onzekere neemt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:52

_O- The Koniks fight back!

Ze wilde gewoon ook zonnebaden in stijl...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:58

Stomme beesten, nog te lui om een eigen handdoek mee te nemen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Kookaburra

Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:07

Blussem schreef:
Geweldig. Handdoek die wordt ingepikt :=

Zelf ben ik erg verbaast dat mensen zo bang zijn voor paarden. Ik zou echt niet onder de indruk zijn.


Ik ben paarden gewend, jij ook. Wij zien aan hun (kudde)gedrag hoe de sfeer is. Niet-paardenmensen kunnen dat (kudde)gedrag niet lezen. Daarnaast is het weinige nieuws wat niet-paardenmensen over paarden horen vaak negatief; zoals 'meisje gewond door op hol geslagen paard'. Tsja, dan snap ik het wel dat je schrikt als er een 'wilde' konik op je handdoek ligt... :')

De politie gebruikt immers ook paarden omdat ze intimiderend zijn. (En wendbaar, sterk, snel...)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:22

Maflinger_S schreef:
Stomme beesten, nog te lui om een eigen handdoek mee te nemen.

_O-

En niet aan zonnebrand denken met deze temperaturen! :n
Beetje aan bendevorming doen en anderen hun spullen in palmen! De paarden van tegenwoordig hebben geen normen en waarden meer. :n

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

KletsKoekje
Berichten: 3300
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 23:11

Nou, wij hebben ze paar weken geleden ook op onze handdoeken gehad. Mijn sandaal in de mond en emmertje van dochtertje in mond.
Ze zijn echt niet bang, maar ondanksndat wij paarden mensen zijn zijn we op een gegeven moment wel 'gevlucht' van onze plek tot ze weg waren, we wilden er echt niet tussen staan. Veel merries met veulens en een paar hengsten. Er waren ook continu 2 hengsten aan het strijden met renpartijen (tussen de mensen) en stijgeren etc 1 hengst had ook een flinke jaap in zijn borst. Echt gevaarlijk tussen de (niet paarden) mensen. Wij konden ze aardig lezen maar dat geld vaak niet voor andere strandgasten.

Je kan ze gewoon aaien, zijn super mak en bomproof haha. Ik was op een gegeven moment met een handdoek voor zijn neus aan het wapperen en met armen zwaaien om ze van onze plek te drijven maar bleven gewoon staan. Ook van de handdoek afduwen ging niet.

Moesten echt wachten tot ze weer weg draafden met zn allen.

We waren al verbaasd dat ze er liepen, normaal waren het koeien en dat ging prima. Nu gaan we er niet heen als de paarden er lopen, vooral vanwege onze kinderen.
Hopenlijk blijven ze nu goed in hun gebied.

Afbeelding

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

Svadilfari1

Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 06:31

Logisch dat ze naar het water wilden. Als hun gewone plekje droog is .
Ze klinken als bomproof met een goed instinct.
En ook staan ze kennelijk open om andere gebruiken te ontdekken, zoals wat kan je met een handdoek.




@ Kletskoekje om deze foto moest ik toch wel erg lachen.

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 07:53

Wat maakt de mensen meer recht hebben op het strand dan de pony's denk ik dan. Zijn ook badgasten toch. :') En met dit weer snap ik ze heel goed, lekker het water in om af te koelen.

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:07

Ach, ik word liever lastig gevallen door Konikpaardjes dan door van die ventjes die onderling macho doen en daarbij naar ieder meisje/vrouw "he psst, wil je met me uit"gaan roepen :')

:wave:

Eelmo

Berichten: 2899
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:49

Ze mogen daar (dacht ik) niet meer het strand op omdat ze gevoerd worden door mensen die ze leuk en schattig vinden, en daar worden ze vervelend van (goh 8)7 ). Ik zou ook niet blij worden van een kudde koniks die mijn handdoek inpikt :+ Ze kunnen op andere plekken ook het water in.

Al vind ik het beeld echt hilarisch :')

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:57

Met een beetje verkeerde wil worden deze paarden weggebracht of afgeschoten omdat ze niet meer wild zijn. Door het voeren voeren de paarden hun functie als begrazer niet meer uit. En zullen zeer crea bea toch weer bij mensen langsgaan voor eten
En bedankt. :(

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:24

Morganlefay schreef:
Met een beetje verkeerde wil worden deze paarden weggebracht of afgeschoten omdat ze niet meer wild zijn. Door het voeren voeren de paarden hun functie als begrazer niet meer uit. En zullen zeer crea bea toch weer bij mensen langsgaan voor eten
En bedankt. :(


Ja zo jammer idd...mensen denken daar niet bij na

jowien
Berichten: 976
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 05:24

Ik schrik wel van wat kletskoekje hierboven zegt: dat ze zich niet laten wegsturen. Die hebben dus Al geleerd dat zij niet aan de kant hoeven, de mensen weg kunnen sturen, geen respect. Dan is het voor een mens, of je nou kijk hebt op paarden (en je kunt ze nooit allemaal tegelijk goed in de gaten houden) of niet, gewoon gevaarlijk. Ze bewegen als kudde, niet zo individueel als tamme paarden. Als er bv twee gaan rennen, gaan ze opeens allemaal. Of een stoeipartijtje beginnen. En dan dus geen respect hebben voor mensen. Als je er dan tussenstaat of zit... Ik liever niet!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:58

Klopt. Is ook niet tof. Maar wel door de mensen zelf gecreëerd. Beestjes aaien en voeren. Totdat ze dan opeens vervelend worden. Dan is het opeens niet meer leuk. Maar hebben ze het wel al aangeleerd en is het alweer verpest. Met dank aan de mensen...

Eelmo

Berichten: 2899
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:09

Tancreda4 schreef:
Klopt. Is ook niet tof. Maar wel door de mensen zelf gecreëerd. Beestjes aaien en voeren. Totdat ze dan opeens vervelend worden. Dan is het opeens niet meer leuk. Maar hebben ze het wel al aangeleerd en is het alweer verpest. Met dank aan de mensen...


Idd :j en dus kunnen we ze beter bij mensen weghouden (of eigenlijk andersom). Boswachters hebben als het goed is nu overal alles afgezet zodat dat strandje weer een 'mensenstrand' is. Moeten de koeien en paarden maar een stukje verder het water in :D

Net wat Jowien zegt, het kan gevaarlijke situaties opleveren. En dat kan maar beter voorkomen worden. Helaas is voor sommige mensen de hele wereld 1 grote kinderboerderij.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:24

Ik las het laatst al inderdaad, dat is hier in de buurt. Mensen voeren en aaien die dieren en vinden het op dat moment leuk. Zodra ze brutaal worden ineens niet meer. Normaal gesproken eisen mensen al het natuur op van de dieren. Nu is het een keer andersom.. Door het lage water zijn ze inderdaad daar gekomen, normaal gesproken komen ze daar niet.. Er waren al hekken geplaatst.

SaraViavia

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:52

Blussem schreef:
Geweldig. Handdoek die wordt ingepikt :=

Zelf ben ik erg verbaast dat mensen zo bang zijn voor paarden. Ik zou echt niet onder de indruk zijn.


Ik was laatst in de polder aan het wandelen en kwam een groep wilde paarden tegen die links en rechts van het looppad stonden. Samen met een van mijn paardenvriendinnen dachten we: "O wij lopen er wel gewoon tussendoor" maar direct kwam de hengst met de oren plat in de nek op ons af. Hij wilde ook echt niet meer weg en keek not happy. Omdat ik met de hond aan het spelen was had ik een stok in m'n hand en zoals ik bij mijn eigen paarden ook zou hebben gedaan tikte ik hem daarmee aan, maar meneer bleef hondsbrutaal staan terwijl ondertussen de hele groep op ons af kwam. Nou we zitten beiden al jaren in de paarden, maar we durfden niet die kudde te doorkruisen _/-\o_

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Badgasten Nijmeegse Waalstrandjes verjaagd door Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:49

Rise of the planet of the .... Koniks?!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Anoukjuuuhh, carin0903, carina, Liaan, Moon_light94, nathe, Phonix, saltshaker23, Supertje, xrobbiee en 28 bezoekers