Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:22

Het gebruik van 'buzzers" zoals dit soort apparaten in de amerikaanse rensport heten, is al veel langer ingebruik. Alleen lopen de contacten van dit soort apperaten via de zweep. Er wordt een batterij gebruikt voor de voeding.

Toen ik nog wat jonger was, heette het wondermiddel "barreren".

Levenslang schorsen is de enige remedie.

https://www.paulickreport.com/news/the- ... zzer-case/

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:00

Cowgirl schreef:
Als het waar is gewoon de bak in net als deze dame die ook elektro shocken gebruikte.

https://www.youtube.com/watch?v=edHjeGzc2Ao

Niet voor tere zieltjes want het is niet grappig om naar te kijken. Maar ze zit inmiddels in de gevangnis heb ik begrepen.

Snap niet dat al die schreeuwerds er omheen haar niet even er vanaf getrokken hadden en haar de tyfus hadden geslagen! Wat een achterlijk wijf zeg!! Schaamteloos in bijzijn van anderen een dier mishandelen. Ik had die teazer op haar eigen lichaam gezet!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:09

Deze man moeten ze schorsen voor het leven en mag va mij wel een par jaar de bak in.

Ik vraag me af als ze dit al op wedstrijd doen wat er thuis gebeurd.... nee wil het niet weten ook.

pien_2010

Berichten: 43242
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:12

Ik zie niets van een teaser bij de vrouw, alleen een paard dat ongelooflijk sterk is in het NIET doen wat zij wilt. En ik vind het raar dat ze niet stopt en eraf springt want het is gevaarlijk.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:13

Ze drukt achter haar zadel telkens iets in, want elke keer dan reageert haar paard heftig.
Dus daar zit waarschijnlijk een knopje.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:12

pien_2010 schreef:
Ik zie niets van een teaser bij de vrouw, alleen een paard dat ongelooflijk sterk is in het NIET doen wat zij wilt. En ik vind het raar dat ze niet stopt en eraf springt want het is gevaarlijk.



Ze drukt achter haar zadel steeds op een knopje waardoor het paard een stroomschok krijgt.
Is een hele rel geweest. Dame staat erom bekend dit te gebruiken. Paard was niet eens van haar.

Dat de mensen er omheen en vooral de organisatie niet ingreep is niet te snappen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:18

ongehoord wat het missen aan kennis en kunde voor een dieren leed veroorzaken kan

maar geld verzoent veel en zolang wij nog maar blijven klappen voor een foutloze rit...................

of voor bloed in de mond allerlei symptomen aandragen om ons zelf te verontschuldigen

blijven deze filmpjes rondgaan en ontdekken ze steeds meer om hun eigen onkunde te compenseren de pijn bij het dier voelen ze niet

levenslang schorsen nationaal en internationaal, maar ja dat vinden veel mensen weer zielig en te een te harde straf (mag in de herkansing)

'n oud gezegde:
zachte heelmeesters maken stinkende wonden

en dus houden we dieren leed instant, er zijn altijd weer mensen die er hun inkomen aan verwerven

wat zouden we doen zonder alle indoor's, outdoor's!!!! ach ja we gaan natuurlijk alleen voor de stands om ons te vergapen aan alle blingbling

misschien nog eens kijken bij een workshop, wat doen we er dan zelf mee!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-20 10:28, in het totaal 5 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43242
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:19

OK, ik dacht dat zij zich vasthield aan het zadel omdat hij zo tekeer ging. Bizar dit, want paard (terecht) geeft haar de dikke middelvinger. Bedankt, ik had dit niet in de gaten.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:26

Citaat:
'n oud gezegd:
zachte heelmeesters maken stinkende wonden

Even deze eruit gepakt.

Duidelijk en consequent zijn, wat voor mij het spreekwoord betekend.
Niet de mishandelingen die in dit topic voorbij komen.

Tegenwoordig heb je ook de mensen die geen enkele correctie meer goed vinden, alles is zielugh dan heb je ook dieren die dan letterlijk en figuurlijk over deze mensen heen denderen.
Dat is waar mijn idee dit spreekwoord voor bedoeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:32

_Penotti schreef:
Citaat:
'n oud gezegd:
zachte heelmeesters maken stinkende wonden

Even deze eruit gepakt.

Duidelijk en consequent zijn, wat voor mij het spreekwoord betekend.
Niet de mishandelingen die in dit topic voorbij komen.

Tegenwoordig heb je ook de mensen die geen enkele correctie meer goed vinden, alles is zielugh dan heb je ook dieren die dan letterlijk en figuurlijk over deze mensen heen denderen.
Dat is waar mijn idee dit spreekwoord voor bedoeld is.

Volgens mij doelde ze op het aanpakken van de ruiters, dat daar een flinke straf op moet staan om paal en perk te stellen aan dit soort praktijken, want als ze er met een schorsing van een paar maanden vanaf komen, gaan ze hierna weer vrolijk verder.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:32

Nikass schreef:
Ik hou er helemaal niet van hè, maar het doet mij wel denken aan de bokkers die met overtuiging stroom gebruiken op hun honden. Daar wordt door een aantal bokkers toch helemaal niet moeilijk over gedaan.


Hier wil ik toch even op inhaken. Iemand hier uit het dorp had een jonge hond. Ras weet ik niet meer, maar jachthond. Ze ging naar veel trainingen met het dier, liep er minstens 2 uur per dag mee, maar als hij niet minimaal een half uur per dag lekker los kon struinen was hij thuis niet te handelen. Het enige probleem was dat als het dier een haas rook, hij bananen in zijn oren kreeg en zo had ze hem al een paar keer uren kunnen zoeken. Terwijl hij verder echt super luisterde. Op advies van meerdere trainers is ze met een stroomhalsband gaan werken. Dat hielp als een tierelier. Ze heeft het me laten voelen, ik voelde een kietelige tinteling. Meer niet. Het voelde echt niet pijnlijk of onaangenaam op mijn blote pols. Maar het was wel genoeg om de hond weer bij de les te krijgen zodat hij geen kilometers achter een haas aan zou rennen en zichzelf en de haas in gevaar zou brengen. Overigens lag het echt niet aan de opvoeding, op alle cursussen was hij de beste en ze heeft nu een beagle die super luistert. Haar vorige hond was verder echt een blij ei en dat is haar huidige hond ook. Stroom gebruiken hoeft dus niet percée zielig te zijn. Mits op zeer correcte manier en om de juiste reden. Helaas gaat het daar juist heel vaak op fout waardoor de mensen die het wel correct en vriendelijk doen ook worden veroordeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:34

_Penotti schreef:
Citaat:
'n oud gezegd:
zachte heelmeesters maken stinkende wonden

Even deze eruit gepakt.

Duidelijk en consequent zijn, wat voor mij het spreekwoord betekend.
Niet de mishandelingen die in dit topic voorbij komen.

Tegenwoordig heb je ook de mensen die geen enkele correctie meer goed vinden, alles is zielugh dan heb je ook dieren die dan letterlijk en figuurlijk over deze mensen heen denderen.
Dat is waar mijn idee dit spreekwoord voor bedoeld is.



heel simpel: het missen van kennis en kunde

en met symptoombestrijden dit proberen te verbloemen

veulens die al moeten springen, wat daarvan de gevolgen kunnen zijn merk je pas later

te jong te veel te snel: wat daarvan de gevolgen zijn - op b.v. de groeischijven - ontdekt je pas later
als een paard "ondefinieertbaar" onregelmatig is

tijd en geduld hebben om een paard de tijd te geven om te groeien is er niet meer,

het paard is verworden tot een financieel - zeer lucratief - ding en dan is - op elk niveau - alles geoorloofd

de pijn voelt alleen het paard.................... de eigenaar misschien in de portemonnee
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-20 10:46, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:34

__Sannne schreef:
Cowgirl schreef:
Als het waar is gewoon de bak in net als deze dame die ook elektro shocken gebruikte.

https://www.youtube.com/watch?v=edHjeGzc2Ao

Niet voor tere zieltjes want het is niet grappig om naar te kijken. Maar ze zit inmiddels in de gevangnis heb ik begrepen.


Ik vraag me bij dit filmpje vooral af wat ze precies probeert te bereiken? Wat is dit voor event?

Wat een braaf paard. Echt. Sommige dieren zijn echt te lief voor dit soort zieke mensen. En die springruiter? Mafklapper. Echt, ik kan hier met mijn pet niet bij

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:37

__Sannne schreef:
Cowgirl schreef:
Als het waar is gewoon de bak in net als deze dame die ook elektro shocken gebruikte.

https://www.youtube.com/watch?v=edHjeGzc2Ao

Niet voor tere zieltjes want het is niet grappig om naar te kijken. Maar ze zit inmiddels in de gevangnis heb ik begrepen.


Ik vraag me bij dit filmpje vooral af wat ze precies probeert te bereiken? Wat is dit voor event?



Dit was een klein barrel race evenement.
De ruiter, Stacie Soape, had dit paard in training omdat het slecht weg wou komen bij de start.
Stacie haar oplossing was om het paard letterlijk vooruit te schocken.
Dat werkte dus averechts.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:39

Gelukkig wel, dat het averechts werkte. Stel je voor, dat het paard het “er goed op deed” dan gaat iedere halve zool zijn paard trainen met electro shocken.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:43

rien10 schreef:
Gelukkig wel, dat het averechts werkte. Stel je voor, dat het paard het “er goed op deed” dan gaat iedere halve zool zijn paard trainen met electro shocken.



Tja die apparatuur zal er niet voor niets zijn. Er zullen vast "succes verhalen" van zijn anders werd het niet gebruikt...
Helaas.

Maar het hele Stacie Soape verhaal was hot item op facebook etc. Allerlei petities.
Weet eigenlijk niet zo goed wat er nu van gekomen is.


Andrew Kocher was vorig jaar ook zo hot toen hij een filmpje op insta plaatste van zijn oververmoeid paard die 3 dagen in 1 van de zwaarste wedstrijden had gepresteerd maar vervolgens de volgende dag ook nog de loodzware derby erachteraan moest doen (waarbij meer balken vielen dan bleven liggen.) vreselijke vent zonder enige rijkunst.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:47

Mkango schreef:
Volgens mij doelde ze op het aanpakken van de ruiters, dat daar een flinke straf op moet staan om paal en perk te stellen aan dit soort praktijken, want als ze er met een schorsing van een paar maanden vanaf komen, gaan ze hierna weer vrolijk verder.

:o?
Verkeerd begrepen :D

Dan mee eens hoor.
Aanpakken die ruiters die menen dat paardrijden zo moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:56

alle concoursen indoor's outdoor's boycotten??

alleen mensen met bewijs van goed gedrag laten starten!!!

niet alleen op concoursen maar ook op het losrijdterrein, thuis in trainingen die door klokkenluiders gemeld zijn, telefoons zijn daar een handig hulpmiddel in (wel alle meldingen goed controleren)

bewijs van goed gedrag!!! met terugwerkende kracht??? of per jaar, ingaande 202, 3x is definitief einde

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:15

JeanneV schreef:
Weet een bokker waar ik deze spoortjes kan aanschaffen? :D


Wtf.... serieus :n

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34622
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:29

Ik wist niet eens dat het bestond. Hoe ziek ben je als je die dingen gebruikt. Zo iemand zou niet eens in de buurt van een paard mogen komen.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:32

Autumnn schreef:
JeanneV schreef:
Weet een bokker waar ik deze spoortjes kan aanschaffen? :D


Wtf.... serieus :n


Joh. Ze maakte maar een grap.

pien_2010

Berichten: 43242
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:33

SusanH schreef:
Ik wist niet eens dat het bestond. Hoe ziek ben je als je die dingen gebruikt. Zo iemand zou niet eens in de buurt van een paard mogen komen.


_O- Ja ik dus ook. Naïef zijn wij. Ik verbaas me ook over die teaser en bedacht net onder het eten, hoe bedenkt iemand dit, daar ben ik gewoon niet toe in staat terwijl ik ook best wel eens mijn paarden streng een pets op de neus gaf als er een gevaarlijke situatie dreigde? SusanH wij zijn vreselijk naïef . _O-

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:44

Ja precies, dat het in je op komt om zoiets te (laten) maken.
En dan daarna ook nog gebruiken.
Dan heb je een heel uitgedacht plan om zo slecht met je paard om te gaan.
Niet uit emotie of wedstrijdspanning een tik te veel, ook niet goed natuurlijk, maar dit is geen opwelling, maakt het voor mij nog veel veel erger.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:41

Mk1978 schreef:
Tja... ik wil een advocaat van de duivel spelen...maar die close up fotos in het artikel bewijzen helemaal niets. Op de ene foto zie je de mouw van een rood jasje, op de volledige foto heeft hij een zwart jasje. Op 1 close up zie je een paars bandje, op de volledige foto niet.

Ik heb ook niets met deze ruiter hoor, laat ik dat voorop stellen. Maar óf deze foto’s zijn nep, of een andere ruiter. Dit kan hij wel heel makkelijk aandragen natuurlijk. Je kan niet zien of hij het is en de close ups kunnen ook andere ruiters zijn.

Óf het zijn fotos van meerdere wedstrijden, maar dan vind ik het bijzonder dat hij nog nooit betrapt is.

Als je goed kijkt zie je dat hij naast zijn teugel iets in zijn hand heeft waar hij een knop kan indrukken en het is geen springzweep uiteinde die hij in zijn hand heeft. Bij de witte broek zie je duidelijk een kabeltje lopen en niet het is geen naad van de broek die je ziet want dat ziet niet op die plek.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:39

Popstra schreef:
Cowgirl schreef:
Als het waar is gewoon de bak in net als deze dame die ook elektro shocken gebruikte.

https://www.youtube.com/watch?v=edHjeGzc2Ao

Niet voor tere zieltjes want het is niet grappig om naar te kijken. Maar ze zit inmiddels in de gevangnis heb ik begrepen.

Snap niet dat al die schreeuwerds er omheen haar niet even er vanaf getrokken hadden en haar de tyfus hadden geslagen! Wat een achterlijk wijf zeg!! Schaamteloos in bijzijn van anderen een dier mishandelen. Ik had die teazer op haar eigen lichaam gezet!



https://www.youtube.com/watch?v=ULCaS1vIUHE

Hele tribune vol met mensen die niks doen...ze klappen er zelfs voor. -O-