Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:01

Oehlala schreef:
SusanH schreef:
Nee dat gaat zeker niet op voor Beerbaum en Ahlmann. Dat zijn ruiters die zeer net rijden, ook paarden met heel complex karakter in de waarde kunnen laten. Ik heb veel bewondering voor de Duitse rijderij. Zag eerder in dit topic Ingrid Klimke ook voorbij komen. Als er iemand kan rijden is zij het. Zo'n naam hoort eigenlijk niet thuis in het topic wat over een prutser gaat. Of het moet zijn als lichtend voorbeeld van hoe het wel moet.



Precies daarom noemde ik ook deze namen. Jammer dat o.a. Ruitje er net een paar optomingen uitpakt.
Geldt trouwens ook voor Guerdat, wat kan die man rijden!


Ik deel alleen maar wat ik op Google zie, zit geen waarde-oordeel in mijn post.

Er werd gezegd dat je dat soort ruiters niet met dat soort optomingen ziet.

Ik zeg van wel. ( en dat blijkt ook uit de foto's) .

Begrijp ik dan goed dat we dat soort optomingen dan ruiter afhankelijk vinden? Dus iemand mag daar mee rijden als hij jaren ervaring heeft, heeft laten zien dat hij paarden met respect behandelt? Open is over zijn/haar training?

Kan ook een optie zijn :)

Popstra
Berichten: 13736
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:21

Snap eigenlijk nooit dat stalmedewerkers en grooms niet gewoon netjes discreet kunnen zijn ipv overal waar ze gewerkt hebben de vuile was buiten te hangen en nog beetje aandikken voor diegene die smullen van die verhalen!
Ik vind dat zo laag.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:50

Popstra schreef:
Snap eigenlijk nooit dat stalmedewerkers en grooms niet gewoon netjes discreet kunnen zijn ipv overal waar ze gewerkt hebben de vuile was buiten te hangen en nog beetje aandikken voor diegene die smullen van die verhalen!
Ik vind dat zo laag.

Huh? Als er inderdaad niks gebeurt wat schade aan paard (emotioneel én lichamelijk) tot gevolg heeft, helemaal mee eens. Maar in gevallen waar de dieren zo'n beetje mishandeld worden, vind ik dat dat écht openbaar mag worden gemaakt.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:21

Popstra schreef:
Snap eigenlijk nooit dat stalmedewerkers en grooms niet gewoon netjes discreet kunnen zijn ipv overal waar ze gewerkt hebben de vuile was buiten te hangen en nog beetje aandikken voor diegene die smullen van die verhalen!
Ik vind dat zo laag.


Wauw, gewoon wauw. Weet je wat pas erg is, dat er geen melding van wordt gedaan omdat KNHS en andere instanties er niks mee doen of kunnen. Dat is pas erg...

Popstra
Berichten: 13736
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:18

Joh schei toch uit. De meest wilde verhalen worden de wereld in geholpen die helemaal niet waar zijn. Alleen maar uit jaloezie. Dan lopen ze van trainer A naar trainer B, vertellen vanalles want dan denken ze een wit voetje te halen en gaan soms zelfs later met hangende pootjes terug naar A omdat het bij B toch niet was wat ze verwachten..
Ik loop al veel te lang mee in de sport en heb al heel veel paarden in training gehad en bij verschillende trainers om te weten hoe het gaat en weet dat er enorm veel onzin de paarden wereld ingeholpen word..sta soms echt verbijsterd over hoe men is achter een ander zn rug.

Jaloezie is what makes a bitch talk sh*t!

Zie hier ook dingen in het topic voorbij komen dat ik denk ,,yeah right,, (een trainer die wel 6 paarden naar de slacht heeft gebracht!!) echt, hoe verzin je het!?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:34

Nou ja, er zijn trainers die erom bekend staan met moeilijke paarden aan de slag te kunnen. Die krijgen echt geen lieverdjes te rijden en soms zijn ze zo verpest dat de enige optie als training niet lukt de worst in is. Dat is niet gelogen. Dat is ook eerlijker naar het paard als weer doorverkopen, en andere mensen risico laten lopen.

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:32

Jawel, 6 paarden naar de slacht in ongeveer een half jaar tijd. Nog wat andere paarden die voortijdig terug gehaald werden door de eigenaar. Nu zijn er nog wat paarden die volledig geestelijk in de knoei worden geholpen, eentje is plotseling gaan weven en de andere is doodsbang geworden.

Die ruiter blijft gewoon paarden op wedstrijden uitbrengen en verkopen.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:38

lennie schreef:
Jawel, 6 paarden naar de slacht in ongeveer een half jaar tijd. Nog wat andere paarden die voortijdig terug gehaald werden door de eigenaar. Nu zijn er nog wat paarden die volledig geestelijk in de knoei worden geholpen, eentje is plotseling gaan weven en de andere is doodsbang geworden.

Die ruiter blijft gewoon paarden op wedstrijden uitbrengen en verkopen.


Waarom wordt er wel zo over degene gesproken, maar is er absoluut niemand die de dierenbescherming of iets dergelijk erbij haalt? Iemand die toekijkt en niets doet is in mijn ogen net zo schuldig... Helemaal als je wel allerlei geruchten de wijde wereld inslingert.

Maaik
Berichten: 5668
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:01

Earth schreef:
Hebben jullie dat uit eerste hand? Want wat ik weet is bijna geen enkele stal heilig. Natuurlijk de een wat rigoureuzer dan de ander, maar zodra je met paarden topsport wil gaan doen, dan ontkom je er neit aan om een morele grens over te gaan. En dat zal niet voor ieder paard gelden, maar geloof mij, er gebeurt in de topsport wereld genoeg wat het daglicht niet kan verdragen. Maar wat wel 'normaal' is in dit wereldje. Ik heb genoeg grooms en stalmedewerkers gesproken om te weten wie en waar, en dat zijn ook stallen waar je het niet verwacht. Of althans, waar ik het niet had verwacht. Mij vragen welke stallen dat zijn, heeft geen zin, want daar ga ik geen uitspraken over doen. Het feit blijft dat we niet moeten onderschatten wat er achter gesloten deuren gebeurt. En ja, ik kan niet meer met plezier kijken naar de topsport, omdat ik weet welke morele grenzen er worden geschonden achter de schermen.(of soms ook voor de schermen, als je maar vaak genoeg bij de inrijring gaat staan.


Een morele grens is een relatief begrip. Dat het voor de een morele grens over gaat wil niet zeggen dat dat voor een ander ook geldt. Iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen referentiekader en creëert daarbij vaak ook een eigen waarheid. Dat er op een sportstal meerdere verschillende belangen zijn dan een amateur lijkt mij duidelijk. Of het een beter is dan het ander heeft vooral te maken met je eigen referentiekader. ;)

Ik zie veel verhalen voorbij komen, maar eveneens (aannames) omtrent onder andere doping. Zoals Schoentje ook al aangeeft, de hoeveelheid testen in de topsport ligt nou eenmaal aanzienlijk veel hoger dan in de basisport. Dus ook logisch dat daar meer over in het nieuws komt, samenhangend met het feit dat als het een professional overkomt het simpelweg veel interessanter is voor de media dan een gemiddelde ruiter/amazone in de basissport. En heel eerlijk, ik denk dat als de hoeveelheid testen in de topsport nageleefd wordt in de basissport er veel meer doping gevallen naar voren zullen komen. Een gemiddelde 'amateur' heeft vaak geen flauw benul waar allemaal positieve stoffen in verwerkt zitten. Om dus te gaan speculeren over dat feit dat de betreffende ruiters waarbij paarden positief zijn allemaal 'excuses' bedenken om eronderuit te komen is niet helemaal op zijn plaats. Je was er niet bij, dus je weet ook niet hoe de vork in de steel steekt. En nee ik zeg hierbij niet dat iedereen heilig is, maar ik weet wél vanuit mijn werk als groom in de internationale springsport dat veel van onze veelgebruikte huis-tuin-en-keukemiddeltjes positief terug kunnen komen in een dopingtest en dan nog niet de spreken over vele kruiden en andere lekkernijen.