Jager schiet paard dood in Duitsland

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Karl66

Re: Jager schiet paard dood in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:06

Omdat hij misschien op weg ging naar zijn jachtveld? Dat paard kan natuurlijk ook in de buurt van zijn huis staan. In Nederland zou dat betekenen dat hij een heel groot probleem heeft, want je mag je wapen pas laden als je in je jachtveld bent. Ik weet niet wat de regels in Duitsland zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar veel anders is.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:15

Jetta schreef:
Persevero schreef:
Ongeluk of niet, Vergunning inleveren voor altijd. Dit soort dingen moeten niet kunnen.

Ik vind auto-ongelukken ook niet kunnen. Rijbewijs inleveren dan maar.

Slaat natuurlijk nergens op. Een ongeluk kan gebeuren. En daarom is het een ongeluk. Elk jachtincident wordt onderzocht en ik kan je zeggen dat de regels flink streng zijn. Geen jager schiet zomaar voor de gein een paard dood.

Vind ik toch een andere situatie. Een auto is primair niet bedoelt om iets of iemand mee om te leggen. Een vuurwapen wel. Dus de regels mogen wat dat betreft wel 1000 keer stenger zijn. En wat hierboven ook al gezegd is, als ik roekeloos rijgedrag vertoon en er gebeurt iets ben ik me rijbewijs ook kwijt.
Dus als je daar op een af andere manier onzorgvuldig mee om gaat dan is het gewoon klaar. En ik snap best dat hij geladen is omdat die dieren ook snel kunnen zijn maar er zal vast ook wel een veiligeheids pin oid op zo'n ding zitten. Zolang je niet je wapen ergens doelbewust op richt moet dat ding er gewoon op zitten.

Mindim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:38

Als je terug loopt naar je auto ben je toch klaar met jagen. Dan heb je je geweer toch ontspannen.
Ik vind er geen ruimte voor 'per ongeluk', wanneer je een geweer hanteert. Dus wanneer dit komt door een fout in de bediening, vergunning afnemen. Gewoon aan de wandel met een op scherp staand geweer is not done in mijn optiek.
Heb hier laatst ook al aan de bel getrokken bij de plaatselijke jagersvereniging, vanwege onvoorzichtigheid en niet volgens de regels jagen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:44

Ondanks dat een auto, in tegenstelling tot een vuurwapen, niet bedoeld is om te doden, Is het aantal jaarlijkse slachtoffers van auto's toch echt veel groter dan vuurwapens. Dus blijkbaar doen we het niet zo verkeerd met onze wapenwetten. De wet wapens en munitie Is dan ook veel strenger dan de wegenverkeerswet. De kans dat jij je rijbewijs moet inleveren omdat je onvoorzichtig met een wapen bent Is nul. Maar de kans dat je je wapenverlof in moet leveren als je onvoorzichtig met je auto bent is levensgroot. De redenatie daarbij is dat als je niet oordeelkundig met een auto kan omgaan, dan nemen we geen risico en gaan ervan uit dat je dat ook niet met een wapen kan.

Het idee dat je in Nederland, of voor wat dat betreft in Duitsland, als een cowboy, zonder consequenties met een vuurwapen in de rondte kunt zwaaien Is echt onzin.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:20

Hij kan toch iets vergeten zijn en even terug lopen naar de auto daarvoor? We weten het simpelweg niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:24

Daarom wordt het onderzocht. En op het moment dat hij een verwijtbare fout heeft gemaakt, dan heeft dat consequenties. Dat zal in Duitsland niet veel anders zijn dan in Nederland.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:43

SusanH schreef:
Hij kan toch iets vergeten zijn en even terug lopen naar de auto daarvoor? We weten het simpelweg niet.

Dat kan zeker, maar dan is het wel gek dat hij zijn wapen al geladen heeft, maar goed, zoals ik al zei, heb ik er geen verstand van. Vroeg het me alleen af.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:50

[/quote]
Klopt wel hoor,zullen niet alle jagers zijn. Maar mijn vriendin woont in duitsland en de buren zijn een jagersvereniging. Voor dat ze het bos in trekken word er eerst flink aan de borrel gezeten. Een haflinger tussen de bomen heeft al gauw de kleur van een ree.

Bij mijn vriendin in de buurt is ook al eens een hond van een boer doodgeschoten die in de weien liep te struinen van de boer zijn land.Een ridgeback die heeft ook zo een ree kleur. Soms schieten ze op alles wat beweegt.
Mijn vriendin zegt altijd het voordeel is dat ik zie of ze vertrekken of vertrokken zijn,dan blijf ik uit de bossen.[/quote]

ze schieten niet op alles wat beweegt, ze mogen bij wet struinende dieren zoals katten en honden schieten.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:04

_Penotti schreef:
:n

Hoe kortzichtig kan iemand zijn.

Maar lees eens bij in de lopende wolven topics, hier niet de plaats lijkt me.

Was dat een reactie op mij? Ik weet niet wie van ons twee het meest kortzichtig is... Waarom is het ene zielig en het andere niet? Maar goed, dit gaat inderdaad te veel off topic, excuus.
Ik heb geen zin om te lezen in het lopende wolven topic, maar dank voor de tip.

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:07

joyce B schreef:
tess_84 schreef:

En als er dan een paar wolven zijn, beginnen de boeren te klagen dat ze een gevaar zijn voor hun vee. Tja :x
Bovendien is het om dezelfde reden die ik boven al noemde, dat de wolf weg was: natuurlijke habitat ingenomen door de mens. Als wij gaan knoeien met de natuur, "moet" je natuurlijk meer en meer ingrijpen.

En die wolven gaan ook niet een heel bos achter wild aan rennen als de schapen en lammetjes makkelijk te vangen slachtoffers zijn die geen kant op kunnen ...

Hoe denk je dat mensen vroeger hun dieren beschermden? Toen er nog wel wolven waren? Dat mogen wij niet meer... Ik zou ook laaiend worden als ik ze mijn dieren zie opjagen en aanvallen. Dan ga ik echt niet lijdzaam toekijken hoor!

"Vroeger" was er nog wel degelijk een evenwicht, lees: de wolf was meer vertegenwoordigd waardoor er niet zo op wild geschoten moest worden. En hoe denk je dat het komt dat de wolf er niet meer is/was? Omdat mensen hun vee wilden verdedigen en daarom dus wolven doodschoten. Ik denk toch nog steeds dat als je je vee binnen een degelijke en wolfzekere omheining houdt, de schade toch zou moeten meevallen. Schakel nog een paar waakhonden in (dat werd vroeger toch ook gedaan, als we zo nodig de vergelijking moeten maken), dus kan toch weer ingevoerd worden?

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:11

tip, lees toch het topic van de wolven eens door.
Dan zie je waarom waakhonden bijvoorbeeld zo'n dom idee is.
Dat ook afrasteren niet te betalen is, maar dat ook ander wild dan geen gebruik meer kan maken van de weilanden.
Doe wat met de informatie die daar staat. Lees je eens in :j

[CV] Het geef elkaar een knuffel topic <3
*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:05

tess_84 schreef:
joyce B schreef:

En die wolven gaan ook niet een heel bos achter wild aan rennen als de schapen en lammetjes makkelijk te vangen slachtoffers zijn die geen kant op kunnen ...

Hoe denk je dat mensen vroeger hun dieren beschermden? Toen er nog wel wolven waren? Dat mogen wij niet meer... Ik zou ook laaiend worden als ik ze mijn dieren zie opjagen en aanvallen. Dan ga ik echt niet lijdzaam toekijken hoor!

"Vroeger" was er nog wel degelijk een evenwicht, lees: de wolf was meer vertegenwoordigd waardoor er niet zo op wild geschoten moest worden. En hoe denk je dat het komt dat de wolf er niet meer is/was? Omdat mensen hun vee wilden verdedigen en daarom dus wolven doodschoten. Ik denk toch nog steeds dat als je je vee binnen een degelijke en wolfzekere omheining houdt, de schade toch zou moeten meevallen. Schakel nog een paar waakhonden in (dat werd vroeger toch ook gedaan, als we zo nodig de vergelijking moeten maken), dus kan toch weer ingevoerd worden?

Kuddewaakhonden zijn in een groot deel van de wereld (ook europa) nog heel normaal. Alleen is het een beetje een probleem dat er momenteel in Nederland wat volk is wat nu random honden van ongeveer de goede rassen bij een kudde schapen zetten en dan trots zeggen dat ze een KWH hebben. Dan krijg je krengen die mensen verjagen, of juist veel te lief zijn, en hun werk gewoon niet snappen. Een goede KWH wordt door de ouder(s) en fokker in de kudde opgevoed, dán doen ze hun werk goed en is het heel effectief.
Het idee van een KWH is ook niet dat ze de wolf (of andere roofdieren) doden, maar dat ze duidelijk maken dat de kudde beschermd is en het toch écht een beter idee is om wild te gaan eten. Een KWH werkt dus ook niet als de roofdieren weggeschoten worden. Dan heb je steeds weer een nieuw conflict met het volgende roofdier die de plek van de vorige inneemt.

En voordat er geroepen wordt 'Wacht maar tot jij een wolf voor de deur hebt!': Mijn geiten staan 's nachts achter twee meter hoge hekken aangezien hier inderdaad een tijdje een wolf gelopen heeft. Geen idee of die er nog is.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 16:22

pillow schreef:
soesita schreef:
Maar ho eens even: we spreken over een jager die per ongeluk een schot lost. Eventueel doordat het wapen defect is. OK. Gebeurt niet vaak, maar zeg nooit nooit. Maar daar ook nog een paard bij raken en wel zo dat het dier aan zijn verwondingen overlijdt? Dat zijn wel veel toevalligheden bijeen. -O-

waarom zou iemand het met opzet doen.

Omdat er genoeg mafketels op deze aardkloot rondlopen? Net zoals die jager die met opzet een ara uit de lucht schoot in België. Ook gericht geschoten. Dus zegt nooit nooit ..

Spike mijn allerliefste ventje...R.I.P. 01-02-2003 - 10-05-2006
Cleo mijn allerliefste meisje... R.I.P. 18-02-1995 - 11-05-2009

Booklover01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:45

Jeetje wat heftig! Hopelijk is er snel duidelijk wat er precies is voorgevallen...

Voor de leukste paardenboeken en cadeau's, bezoek http://www.paardenboekhandel.nl!