VERT reageert op oprichting tuigpaardclub KNHS met sommatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13986
Geregistreerd: 20-04-16

VERT reageert op oprichting tuigpaardclub KNHS met sommatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-20 19:47

*horses.nl
Sport
Ingezonden door Neonlight

De VERT (Vereniging van Eigenaren en Rijders van Tuigpaarden) heeft snel gereageerd op een KNHS-initiatief om onder KNHS-vlag een vereniging voor de aangespannen sport (tuigpaarden, Friese paarden en hackney’s) op te richten. De KNHS ontving gisteren een sommatie van de advocaat van de VERT om te stoppen met handelingen die in strijd zijn met de Mededingingswet. De VERT dreigt met de Autoriteit Consument en Markt en haar hoge boetes.

Lees het hele artikel op horses.nl

Relevante nieuwsberichten:
[VN] Nieuwe KNHS-vereniging aangespannen sport valt niet in smaak

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:31

Pfff jeetje, een regel in je reglement opnemen waarin je, je leden verbied om deel te nemen aan wedstrijden die door anderen zijn georganiseerd is in mijn ogen ook niet zo netjes van de KNHS... En dan reageren ze op de sommatie met de opmerking dat zij voor fairplay, het borgen van paardenwelzijn en het belang van ruiters staan... Ik zie het verband met het al dan niet deelnemen aan andere wedstrijden niet zo, maar misschien mis ik iets?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:20

Ze zijn bang dat het dierenwelzijn in gevaar komt, omdat hun dat wel waarborgen en ze van mening zijn dat anderen dat niet kunnen. Is begonnen met het opzet verhaal, en het er doorheen drukken dat die verboden moet worden, terwijl bij juist gebruik het hetzelfde werkt als een martingaal. Helaas werd die niet altijd zo juist gebruikt, en het waren de KNHS officials die dat ook waarderen met eerste plaatsen, waardoor het van kwaad naar erger ging. Dus afschaffing moet de welzijn borgen, niet officials die naar dierenwelzijn kijken. :x
Nu zijn ze de wedstrijdorganisaties onder druk aan het zetten dat die geen tuigpaarden aangesloten bij de VERT op hun wedstrijd mogen hebben.

Deze monopolie positie staat al jarenlang in de statuten en het wedstrijd reglement voor alle leden. Nu zijn de nieuwe toevallig afgelopen donderdag goedgekeurd door de ledenraad.
Ik heb begrepen dat meerdere disciplines problemen hebben met die monopolie, kan nog wel eens interessant uitpakken.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: VERT reageert op oprichting tuigpaardclub KNHS met sommatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:11

Thanks! Dat maakt een hoop duidelijk! Ben idd benieuwd naar de verdere afloop!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:34

GreaseMonkey schreef:
Pfff jeetje, een regel in je reglement opnemen waarin je, je leden verbied om deel te nemen aan wedstrijden die door anderen zijn georganiseerd is in mijn ogen ook niet zo netjes van de KNHS... En dan reageren ze op de sommatie met de opmerking dat zij voor fairplay, het borgen van paardenwelzijn en het belang van ruiters staan... Ik zie het verband met het al dan niet deelnemen aan andere wedstrijden niet zo, maar misschien mis ik iets?


Gewoon alternatief wedstrijd geen wedstrijd noemen maar een meetmoment. Dat valt namelijk volgens de KNHS niet onder wedstrijden. En dan hebben ze geen poot om op te staan.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: VERT reageert op oprichting tuigpaardclub KNHS met sommatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 06:02

Ik kan me best voorstellen dat niet iedere vereniging op een dergelijke manier wil buigen voor de KNHS.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: VERT reageert op oprichting tuigpaardclub KNHS met sommatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:09

Op het moment dat er een klassering wordt opgemaakt is het in KNHS ogen een wedstrijd. :)

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Bytespider, EliseXJoelle, Kaatje81, Kabayo, moralian, Nanu, nonnekee, onpaard en 72 bezoekers