Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:49

anjali schreef:
de meeste boeren hebben een jachtgeweer,en ik ben er zeker van dat ze gaan schieten om hun paarden\vee te beschermen. of het mag of niet. Nood breekt wet en je moet je eigen dieren beschermen. Hou die wolven dus weg,dat is voor iedereen beter,ook voor de wolven.


Whut? Waar haal je dat idee nou weer vandaan? heb je het over Nederland?
Laatst bijgewerkt door pol013 op 08-05-20 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:49

ohhhh baaahhhhh ik ga ieder jaar naar de Veluwe (epe) op vakantie met paard en vriendlief..... paard staat daar 24/7 buiten met schuilstal..... jullie maken me wel bang hoor ... zal ik nog wel gaan?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:50

Laatst bijgewerkt door _Penotti op 08-05-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Berichten: 5370
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:52

_Penotti schreef:
7?
Vorig jaar waren er al 10 op de veluwe.
Maar in Someren zijn het ook wolven, waarschijnlijk ook geen eenling.
Dus schroeg dat aantal maar vast omhoog.

https://www.ad.nl/binnenland/wolvenbosw ... ~a405853c/


dat denk ik ook, dat 7 al te laag is geschat en dat het er meer zijn, die van Belgie zijn er ook nog en die kunnen in een paar dagen op de Veluwe al zijn... en daar zou ook een nestje zijn/op komst zijn.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:02

Wij hebben 4,5 ha omheind eigenlijk omdat de honden het erf niet afkunnen. Maar als je schapendraad neemt en een stroomdraad langs binnenkant hoeft het je geen stukken van mensen te kosten.Wij hebben overigens geen last van Wolven wel van Loslopende honden en mensen die vinden dat alles wat niet omheind is losloop gebied is.

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:03

speurneusc schreef:
https://www.google.com/maps/d/viewer?fb ... 312526&z=8

fauna schade bewezen door wolf

als je kaartje even inzoomt schrik je van de meldingen door nl heen.

Hhhmm vrij weinig in de buurt van Bladel terwijl ik jaren terug al een heel sterk vermoeden had daar ook wolven zaten. :=

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:05

_Penotti schreef:
7?
Vorig jaar waren er al 10 op de veluwe.
Maar in Someren zijn het ook wolven, waarschijnlijk ook geen eenling.
Dus schroeg dat aantal maar vast omhoog.

https://www.ad.nl/binnenland/wolvenbosw ... ~a405853c/

Edit:
Op nog veel meer plaatsen
https://www.destentor.nl/epe/dna-bewijs ... oogle.com/

Staatsbosbeheer, natuurmonumenten en dat soort clubs ben ik na jaren sponsoren toch vorig jaar maar eens mee gestopt.
Ik verbaas mij elke keer weer over die lui met een 'godscomplex' die bij dit soort clubs werken.

Hij zegt het zelf al: ze creeren de juiste omstandigheden omdat ze de wolf graag willen en dat doen ze met alles. De OVP, de wolf..alles is een spelletje van mensen van dit soort clubs die denken dat 'zij' de natuur vertegenwoordigen en bepalen welk dier wel en niet welkom is in hun natuur.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:09

pol013 schreef:
anjali schreef:
de meeste boeren hebben een jachtgeweer,en ik ben er zeker van dat ze gaan schieten om hun paarden\vee te beschermen. of het mag of niet. Nood breekt wet en je moet je eigen dieren beschermen. Hou die wolven dus weg,dat is voor iedereen beter,ook voor de wolven.


Whut? Waar haal je dat idee nou weer vandaan? heb je het over Nederland?

Ja ik heb het over Nederland. Zelf van vaderskant van boerenafkomst.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:10

beatje schreef:
Wij hebben 4,5 ha omheind eigenlijk omdat de honden het erf niet afkunnen. Maar als je schapendraad neemt en een stroomdraad langs binnenkant hoeft het je geen stukken van mensen te kosten.Wij hebben overigens geen last van Wolven wel van Loslopende honden en mensen die vinden dat alles wat niet omheind is losloop gebied is.

Wolven springen met gemak over 1,50 stroomdraad heen... schapengaas is een hupje voor hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:12


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:13

beatje schreef:
Wij hebben 4,5 ha omheind eigenlijk omdat de honden het erf niet afkunnen. Maar als je schapendraad neemt en een stroomdraad langs binnenkant hoeft het je geen stukken van mensen te kosten.Wij hebben overigens geen last van Wolven wel van Loslopende honden en mensen die vinden dat alles wat niet omheind is losloop gebied is.

In someren liepen schapen achter schapengaas met stroom, daar is de wolf dus gewoon over gesprongen.


Edit:
Link toegevoegd
https://www.ed.nl/cranendonck-heeze-lee ... ~ab4033dc/
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 08-05-20 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:14

pol013 schreef:
anjali schreef:
de meeste boeren hebben een jachtgeweer,en ik ben er zeker van dat ze gaan schieten om hun paarden\vee te beschermen. of het mag of niet. Nood breekt wet en je moet je eigen dieren beschermen. Hou die wolven dus weg,dat is voor iedereen beter,ook voor de wolven.


Whut? Waar haal je dat idee nou weer vandaan? heb je het over Nederland?

Het is niet voor niets dat ze de straffen hebben opgehoogd. Er verdwijnen nog weleens wolven in Nederland en Belgie plotseling die zeer waarschijnlijk gewoon afgeschoten worden door boze landeigenaren en onder de zoden gestopt.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:16

Ik kom van oorsprong uit een boerenfamilie, maar hier geen jachtgeweren hoor.
Denk bij wolven die verdwijnen dat je meer richting stropers kunt gaan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:19

anjali schreef:
Ja ik heb het over Nederland. Zelf van vaderskant van boerenafkomst.


Ik ken geen boeren met een jachtgeweer, enkel een buks misschien.
Je bent flink de lul als je met jachtgeweer schiet, ook al bescherm je je vee. Je hebt daarvoor een vergunning nodig, om te houden en te gebruiken. Van mij mogen ze op bon.


Het schijnt dat dassen de boer meer schade opleveren dan een wolf <<)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-20 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:21

Ik kan het echt wel begrijpen als men niet meer vraagt, en een jachtgeweer meeneemt.
Ze zijn toch zo schuw...laat me niet lachen.
Op de FB groep nowolves staat een filmpje van een herder die al schreeuwend midden op de dag een wolf niet weggejaagd krijgt van zijn schapenkudde.
:r

Laat het de eerste van Bokt hier maar gebeuren, als het je eigen veulen is dan zullen een aantal mensen misschien wel anders gaan denken.

Het buiten dieren houden zoals dat tot nog toe ging zal niet meer blijven duren.
Dan kun je dus ofwel overal hekken van 2 meter hoog plaatsen, en daar waar dat niet kan of mag gewoon je dieren 24 uur per dag ophokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:23

Sassy schreef:
Ik kan het echt wel begrijpen als men niet meer vraagt, en een jachtgeweer meeneemt.
Ze zijn toch zo schuw...laat me niet lachen.
Op de FB groep nowolves staat een filmpje van een herder die al schreeuwend midden op de dag een wolf niet weggejaagd krijgt van zijn schapenkudde.
:r

Laat het de eerste van Bokt hier maar gebeuren, als het je eigen veulen is dan zullen een aantal mensen misschien wel anders gaan denken.

Het buiten dieren houden zoals dat tot nog toe ging zal niet meer blijven duren.
Dan kun je dus ofwel overal hekken van 2 meter hoog plaatsen, en daar waar dat niet kan of mag gewoon je dieren 24 uur per dag ophokken.

Het gaat er even niet om of je pro bent of anti. Hij is er en dat is een feit, europa gaat helemaal niets doen, dus je moet roeien met de riemen die je hebt, binnen kaders van de wet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:24

pol013 schreef:
anjali schreef:
de meeste boeren hebben een jachtgeweer,en ik ben er zeker van dat ze gaan schieten om hun paarden\vee te beschermen. of het mag of niet. Nood breekt wet en je moet je eigen dieren beschermen. Hou die wolven dus weg,dat is voor iedereen beter,ook voor de wolven.


Whut? Waar haal je dat idee nou weer vandaan? heb je het over Nederland?

Ik geloof dat ook wel. Er zijn ook al 3 wolven “verdwenen”. Ik snap die boer wel.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... and-belgie

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:24

Wat zouden jullie dan doen als je zou zien dat een wolf je veulen probeert te pakken? Gewoon laten doen soms? Ik ben tegen alle geweld, maar zelfverdediging kan soms niet anders.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:26

Mindim, ja, en dat betekent dus ofwel 2 meter hoog (en ingegraven) afrasteren, of alles 24 uur per dag binnen laten staan in de toekomst.

Of wolvenvoer fokken...voor wie daartoe bereid is.

Ik niet, herhaal het nog maar eens, ben blij dat we geen vee meer hebben.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:26

Mindim schreef:
Sassy schreef:
Ik kan het echt wel begrijpen als men niet meer vraagt, en een jachtgeweer meeneemt.
Ze zijn toch zo schuw...laat me niet lachen.
Op de FB groep nowolves staat een filmpje van een herder die al schreeuwend midden op de dag een wolf niet weggejaagd krijgt van zijn schapenkudde.
:r

Laat het de eerste van Bokt hier maar gebeuren, als het je eigen veulen is dan zullen een aantal mensen misschien wel anders gaan denken.

Het buiten dieren houden zoals dat tot nog toe ging zal niet meer blijven duren.
Dan kun je dus ofwel overal hekken van 2 meter hoog plaatsen, en daar waar dat niet kan of mag gewoon je dieren 24 uur per dag ophokken.

Het gaat er even niet om of je pro bent of anti. Hij is er en dat is een feit, europa gaat helemaal niets doen, dus je moet roeien met de riemen die je hebt, binnen kaders van de wet.

En als niemand iets doet en ze stelen steeds je vee. Dan gaan mensen vanzelf zichzelf helpen hoor, daar zou ik niet bang voor zijn.

En het is weer een mooi voorbeeld waarom de EU op veel vlakken zo kansloos is en landen zelf keuzes zouden moeten maken.
Wat in Hongarije werkt, werkt niet hier en andersom.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:26

Sassy schreef:
Laat het de eerste van Bokt hier maar gebeuren, als het je eigen veulen is dan zullen een aantal mensen misschien wel anders gaan denken.


Iemand anders van je mening proberen te overtuigen door die iemand anders kwaad toe te wensen. Gekke manier van discussiëren.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:27

Maar als die wet mijn dieren in gevaar brengt.... ik weet niet wat ik zou gaan doen.
Nu lijkt me zo'n bewegend dier neerschieten al niet echt gemakkelijk. Dus dat het boeren zijn? Neeh.
Maar als ik ze hier om de wei heen zou gaan spotten, ik geloof dat ik toch eens aan ga kloppen bij wat stropers. Ik heb nog nooit de wet overtreden, ja 5 km te hard gereden :+ Maar als mijn beesies in gevaar komen?!

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:28

Gini schreef:
Sassy schreef:
Laat het de eerste van Bokt hier maar gebeuren, als het je eigen veulen is dan zullen een aantal mensen misschien wel anders gaan denken.


Iemand anders van je mening proberen te overtuigen door die iemand anders kwaad toe te wensen. Gekke manier van discussiëren.

Ik wens niemand kwaad toe, dan lees je dat verkeerd.

Maar ik ben er van overtuigd dat als mensen het zelf gaat treffen, dat ze dan hun mening bijstellen.

Dat, en niet meer of minder wil ik daarmee aangeven!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:29

Gini schreef:
Sassy schreef:
Laat het de eerste van Bokt hier maar gebeuren, als het je eigen veulen is dan zullen een aantal mensen misschien wel anders gaan denken.


Iemand anders van je mening proberen te overtuigen door die iemand anders kwaad toe te wensen. Gekke manier van discussiëren.

Maar zo is de werkelijkheid wel.
Ja de wolf is mooi, tot hun eigen veulen opengereten in de wei ligt.
Kijken wie dan het hardste gaat roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:29