PETA wil databank voor paardenmishandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

PETA wil databank voor paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-20 13:15

Equnews
Algemeen


Dierenrechtenorganisatie PETA wil een database opstellen waarin mishandelingen van paarden bijgehouden worden. Ook moeten veroordeelde dierenbeulen in deze database opgenomen worden.

Die uitspraak komt er naar aanleiding van de dood van een merrie in de Duitse stad Döbritschen. Het dier werd met steekwonden om het leven gebracht. De merrie werd in de nacht van maandag op dinsdag aangevallen en overleefde de aanval niet. PETA reikt nu 1000 euro uit voor een tip die naar de dader kan leiden.

"De dader moet gevonden worden, voordat er nog meer dieren sterven", aldus Judith Pein van de PETA.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: PETA wil databank voor paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:50

En wéér een idioot idee van deze organisatie.

tamary

Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: PETA wil databank voor paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:45

Mishandeling van dieren is een misdrijf en het bijhouden van de daders is een overheidstaak. Deze daders zitten dus al in een database, daar een 2e of misschien zelfs particuliere database voor opzetten is om meerdere redenen een heel slecht idee.

Als er niet genoeg politie is om zulke zaken aan te pakken, dan is dat het punt waarop vragen gesteld moeten worden en waar de aandacht dient te zijn. Extra administratie door nog meer info ergens op te slaan zal voor de dieren niks helpen, maar enkel geld kosten dat dus niet ten goede komt waar het nodig zou zijn.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: PETA wil databank voor paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:51

Helemaal mee eens Tamary.

Wat is PETA van plan met die databank? Dat krijg ik niet duidelijk uit het stukje?

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: PETA wil databank voor paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:16

Natuurlijk moet de dader gevonden worden, maar het is niet aan PETA om de dader te gaan zoeken. Daarvoor hebben we de politie en daarna de rechtbank voor de veroordeling. Ik snap niet zo goed wat het doel is van een dergelijke database.

Jinks
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:36

Misschien wil peta dit omdat de politie onderbezet is en geen database bijhoud van mishandelde of gestorven paarden. Het zou zelfs misschien de politie kunnen helpen om patronen te herkennen.
Verder heeft de politie vaak geen prio bij dit soort zaken. Mensen gaan nu eenmaal voor.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: PETA wil databank voor paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:53

laten ze eerst maar eens beginnen met al die gekken in Amerika die de Tennessee Walking Horses zo vreselijk mishandelen

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:21

Destination schreef:
Natuurlijk moet de dader gevonden worden, maar het is niet aan PETA om de dader te gaan zoeken. Daarvoor hebben we de politie en daarna de rechtbank voor de veroordeling. Ik snap niet zo goed wat het doel is van een dergelijke database.


Ik volg het idee van PETA niet hoor, maar van de politie moet je het ook niet verwachten. Die gaan niet actief op zoek naar de dader van een dierenmishandeling.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: PETA wil databank voor paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:47

Ik zou graag een data base willen van peta. Met daarin de namen, leeftijd, ras van alle honden die zij zonder goeie reden hebben afgemaakt.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:19

Benfan schreef:
Ik zou graag een data base willen van peta. Met daarin de namen, leeftijd, ras van alle honden die zij zonder goeie reden hebben afgemaakt.

Inderdaad.
Veel mensen realiseren zich niet hoe ver Peta's idealen gaan en wat ze precies inhouden.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: PETA wil databank voor paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:12

Hoewel het registreren van mishandeling en verwaarlozing gekoppeld aan een houdverbod heel zinvol kan zijn zie ik Peta niet als aangewezen om dat uit te voeren.

Peta heeft hele andere belangen en waar ligt hun grens? Voor je het weet staan wij allemaal op die lijst omdat de visie van Peta is dat je niet op een paard mag zitten.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:39

Ik wil geen vervelende discussie starten, daar ken ik PETA niet goed genoeg voor(!). Maar ik lees veel negativiteit over het idee van hun waar dit topic over gaat. Zou iemand mij hier uitleg over kunnen geven? Hoe ik het nu zie, is het een stap naar dierenmishandeling dat serieus genomen wordt. Misschien geen slimme/goede stap, maar het is toch iets.

Er was een paar maanden geleden een tien maanden oude katje dat zwaar mishandeld werd (in België). Er werd mee gevoetbald tijdens een feestje, en zelfs in een oven van 200 graden gestopt 'omdat hij vervelend was'. Het katje werd er uiteindelijk na een kwartier door een andere feestganger uitgehaald. De eigenaar werd uiteindelijk opgepakt. Het lot van het dier kon hem, naar eigen zeggen, niets schelen.

Deze man heeft de hoogste/maximale straf gekregen. Toen ik dat las, was ik blij. Daarna las ik dat dit 6 maanden cel en 4000 euro boete is. Ben ik de enigste die dat ronduit belachelijk vindt als maximale straf? Voor zoiets als die man heeft gedaan vindt ik 6 maanden cel en 4000 euro boete ten eerste veelste laag; maar dat het überhaupt een maximale straf is vind ik al helemaal krankzinnig.

Daardoor vindt ik zetten zoals dit wat PETA doet eigenlijk heel goed. Het kan dan wel een apart idee zijn en inderdaad zoals tiwi1969 zegt; waar leg je dan de grens wanneer iets mishandeling is of niet? Maar ze doen tenminste iets en het zal vast mensen aan het denken zetten. Een stukje marketing. Want hoe gekker een idee is, hoe meer (negatieve, maar toch) aandacht er voor is.

Voel je vrij om me tegen te spreken! Zoals ik al zei ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken. Maar liever niet aanvallend. :)

Het artikel over het katje;
https://www.ad.nl/buitenland/kat-sprotj ... ~adefae40/

https://www.ad.nl/buitenland/maximale-s ... oogle.com/
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 12-05-20 16:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:40

tiwi1969 schreef:
Voor je het weet staan wij allemaal op die lijst omdat de visie van Peta is dat je niet op een paard mag zitten.

Houden. Je mag geen enkel dier, voor wat voor reden dan ook, houden in PETA's ideologie.
Dáárom doden ze huisdieren liever dan ze te herplaatsen....

tamary

Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:48

Weidemaatje schreef:
Ik wil geen vervelende discussie starten, daar ken ik PETA niet goed genoeg voor(!). Maar ik lees veel negativiteit over het idee van hun waar dit topic over gaat. Zou iemand mij hier uitleg over kunnen geven? Hoe ik het nu zie, is het een stap naar dierenmishandeling dat serieus genomen wordt. Misschien geen slimme/goede stap, maar het is toch iets.

Er was een paar maanden geleden een tien maanden oude katje dat zwaar mishandeld werd (in België). Er werd mee gevoetbald tijdens een feestje, en zelfs in een oven van 200 graden gestopt 'omdat hij vervelend was'. Het katje werd er uiteindelijk na een kwartier door een andere feestganger uitgehaald. De eigenaar werd uiteindelijk opgepakt. Het lot van het dier kon hem, naar eigen zeggen, niets schelen.

Deze man heeft de hoogste/maximale straf gekregen. Toen ik dat las, was ik blij. Daarna las ik dat dit 6 maanden cel en 4000 euro boete is. Ben ik de enigste die dat ronduit belachelijk vindt als maximale straf? Voor zoiets als die man heeft gedaan vindt ik 6 maanden cel en 4000 euro boete ten eerste veelste laag; maar dat het überhaupt een maximale straf is vind ik al helemaal krankzinnig.

Daardoor vindt ik zetten zoals dit wat PETA doet eigenlijk heel goed. Het kan dan wel een apart idee zijn en inderdaad zoals tiwi1969 zegt; waar leg je dan de grens wanneer iets mishandeling is of niet? Maar ze doen tenminste iets en het zal vast mensen aan het denken zetten. Een stukje marketing. Want hoe gekker een idee is, hoe meer (negatieve, maar toch) aandacht er voor is.

Voel je vrij om me tegen te spreken! Zoals ik al zei ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken. Maar liever niet aanvallend. :)

Het artikel over het katje;
https://www.ad.nl/buitenland/kat-sprotj ... ~adefae40/

https://www.ad.nl/buitenland/maximale-s ... oogle.com/

Omdat een database daar helemaal niks aan gaat veranderen en dus geen dieren zal helpen, terwijl het wel geld kost wat beter zo besteed kan worden dat het dieren direct ten goede komt. Nog afgezien van de vraag wie die database beheerd, gezien privacy regels en misbruik ervan.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:53

tamary schreef:
Omdat een database daar helemaal niks aan gaat veranderen en dus geen dieren zal helpen, terwijl het wel geld kost wat beter zo besteed kan worden dat het dieren direct ten goede komt. Nog afgezien van de vraag wie die database beheerd, gezien privacy regels en misbruik ervan.

Ik vind het database idee óók slecht.
Maar om op je laatste overweging in te gaan; Er zouden veel mensen geregistreerd worden als je het door een stichting laat doen die iedere vorm van dieren houden "mishandeling" vind... :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, _San87_, Absolem, Cemlys, DotBot, Kabayo, Knoek, Laarvv, Luna2013, majemalo, MerelV, moonfish13, Natasja22, Oelly, Prins85, RenskeFrea, rozebadeend, sonnie81, Tzatziki, vierhoef en 53 bezoekers