Zamacho Z van Jill Huijbregts overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Zamacho Z van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-20 21:28

Instagram / horses
In memoriam
Ingezonden door meerdere Bokkers
Afbeelding

Het voormalig Grand Prix-paard Zamacho Z van Grand Prix amazone Jill Huijbregts is overleden. Zo heeft zij vandaag laten weten via haar Instagram account. Ze laat met lieve woorden weten dat dit het enige is dat ze voor hem kon doen.

Ze schreef het volgende:
Citaat:
Lieve Mach, ik heb er geen woorden voor hoeveel je voor mij betekent... Dit was het enige wat ik voor jou kon doen nadat jij al die jaren álles voor mij hebt gedaan....Slaap zacht Matsieflatsie, m’n alles, geen paard die jou ooit zou kunnen vervangen...


De zestienjarige ruin kwakkelde het afgelopen jaar met zijn gezondheid door het ontwikkelen van lymfomen (lymfeklierkanker). Daarom besloot Huijbregts hem vorig jaar met pensioen te laten gaan.

Gerelateerd bericht:
[VN] Jill Huijbregts gunt toppaard pensioen
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 18-02-20 01:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26183
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Paard van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:32


Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:34

JPitty schreef:
Erg onvolledig artikel: paard heette geen Mach maar Zamacho. Oorzaak is wel bekend: lymfomen.

Bron: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... leden.html

Wel vreselijk verdrietig voor haar, maar ze heeft hem wel een lijden kunnen besparen.


Ik wou net zeggen macho was "ziek" en ze heeft dit in har video's best uitgebreid gesproken.

Ik leef ook erg met haar mee. Zo wijs als dat ze met hem was. Ik vind het een sterke keuze van haar dat ze dit besloten heeft.

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Re: Paard van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:36

Zamacho had altijd al een slechte weerstand en door de lymfomen die steeds erger werden heeft Jill deze keus gemaakt om erger te voorkomen en om lijden voor te zijn.

The best therapist never said a word to me...
They look into my soul and he knows everything.

Anoniem

Re: Paard van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:41

Wat een knullig geschreven OP... :\

Sneu voor Jill. Ik keek haar filmpjes sporadisch, en ze is zo gek met al haar paarden.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:42

Ik wist ergens wel dat het er een keer aan zat te komen en toch schrik je er van. Jill, heel veel sterkte met dit verlies!

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Paard van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:46

Misschien eerst even verder onderzoek doen voordat er zo’n onvolledig nieuwsbericht wordt geplaatst?
Het paard heette Zamacho, om te beginnen... :n

ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:47

Hij heeft in ieder geval nog een paar maanden lekker paard mogen zijn op een paddock Paradise

[o]

Jolien87

Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:47

Een enorm verdrietig besluit maar zo dapper van Jill.

Ook ik vind de OP wat "makkelijk" geschreven. Met een beetje moeite was het verhaal van Zamacho een stuk duidelijker geweest. Het was niet alsof er heel weinig over bekend was, Jill is er altijd transparant over geweest.

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Paard van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:50

Sterkte Jill ! Heel dapper besluit.

Jammer bokt van de OP... Jill heeft er zelf een heel uitgebreide video over gemaakt van wat er met Zamacho aan de hand was -O- zoveel zoek werk was dat niet geweest volgens mij...

Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:51

Daenerys schreef:
Misschien eerst even verder onderzoek doen voordat er zo’n onvolledig nieuwsbericht wordt geplaatst?
Het paard heette Zamacho, om te beginnen... :n

Twee tellen googlen levert inderdaad alle info op. Erg matig bericht zo.

Wel ontzettend knap en eerlijk dat Jill deze keuze heeft gemaakt.

Jolien87

Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:54

Het valt me nog mee dat ze het in de OP niet hebben over 'Het paard Matsieflatsie van Jill Huijbregts...'

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:58

Oef, heel knullige OP inderdaad...

Ontzettend verdrietig nieuws en een moeilijke beslissing. Ik kijk ook af en toe haar videos en het valt zo op hoe liefdevol en respectvol ze met haar paarden omgaat en over ze praat, topsport of niet. Alles in belang van de paarden en goed over nagedacht. Ze had Macho ook vanaf z'n 3 jaar volledig opgeleid naar de Grand Prix, erg knap en een heel mooie combinatie in de ring en erbuiten!

Heel veel sterkte aan Jill en haar moeder!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:55

Jammer van de OP inderdaad. Jill heeft er video's over gemaakt en websites als Hoefslag schrijven wel het "volledige" verhaal. Een klein beetje research had in ieder geval verteld dat het paard Zamacho heet ipv Mach.

Ontzettend triest voor Jill en haar moeder, had gehoopt dat Macho nog wel een paar jaar zou mogen genieten op het paddock paradise, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Paard van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:59


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:14

Oei, dit nieuwsbericht is idd wel heel summier.
Met drie tellen googlen was meteen de doodsoorzaak bekend en de naam van het paard..

Heel veel sterkte Jill!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:49

Cayenne schreef:
Oei, dit nieuwsbericht is idd wel heel summier.
Met drie tellen googlen was meteen de doodsoorzaak bekend en de naam van het paard..

Heel veel sterkte Jill!


Sorry hoor nieuwsredactie, maar jullie weten hopelijk toch wel wat je allemaal plaatst op je forum Nieuwsredactie @ [VN] Jill Huijbregts gunt toppaard pensioen

Erg vervelend voor Jill, was een echt een sympathiek paard. Heb 'm destijds in de Z2 een keer zien lopen, echt een leuke combinatie die samen naar de top gegroeid is. Ze zal 'm idd gaan missen.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:56

Kan me voorstellen dat een nieuwsredactie , waar regelmatig nieuwe mensen bijkomen echt niet weten welke berichten ze lang geleden geplaatst hebben. Ja het bericht had beter gekund maar kom op, geef ze dan een berichtje met de juiste informatie . Deze mensen zijn vrijwilligers en waar mensen werken gaat wel eens wat mis. Jammer dat hij niet langer heeft genoten van zijn pensioen en moeilijke beslissing voor Jill. Sterkte ermee.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13079
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:14

Mee eens dat dit artikel niet helemaal goed is gegaan. Het bericht is inmiddels aangepast.

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:44

Allereerst, verschrikkelijk voor Jill. Ik kijk haar vlogs soms en de liefde voor haar paarden spat er van af. Hopelijk kan het verdriet met de tijd een plekje krijgen.
:(:)
Verder vind ik deze berichtgeving ook wat knullig. Zeker bij zo’n gevoelig onderwerp. Plaats in ieder geval even de juiste naam, gewoon te vinden in Jill haar profiel (EventZ-Zamacho Z) ook in de titel. Ze heeft een aantal paarden en ‘paard overleden’ komt wat achteloos over.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Zamacho Z van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:13

Ja jongens, de nieuwsredactie weet het nu inmiddels wel en ze hebben het al aangepast en toegegeven dat het niet helemaal goed gelopen is met dit bericht.

Ik las het gisteren op facebook. Erg veel sterkte voor Jill gewenst, het is een hele respectvolle maar oh zo pijnlijke keuze dit. :(:) Houden van is ook loslaten maar god wat doet dat loslaten zo'n pijn....

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Wuppie78
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-06-18

Re: Zamacho Z van Jill Huijbregts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:57

Ik denk alleen maar dat ze echt de juiste keuze heeft gemaakt. Ik kwam een foto van Macho tegen op de Facebook site van de stal waar hij stond en ik schrok oprecht hoe hij er uit zag... ontzettend zielig om te zien hoe zo’n topper in zo’n korte tijd kan inleveren... alle sterkte voor Jill en haar naasten met dit verlies! Pfff! Mijn eigen paard is ook 16 en ik moet er echt niet aan denken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Femke_Tweety, Kabayo, Maaike_Ma, nafkedemi en 72 bezoekers