Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 14:55

pzc
Overige


Een vrije uitloopstal voor paarden. Met dat idee lopen Katharina Mertens (30) en Gilbert Poortvliet (32) uit Veere al lang rond. Met de koop van manege De Eendracht bij Vrouwenpolder kunnen ze hun droom voor een speciale groepsstalling realiseren. Mertens: ,,Dit is de toekomst. Dit is het beste voor de paarden.”

Het Veerse stel heeft plannen om de manege heel anders op te zetten. Minder paarden, maar veel meer ruimte voor de dieren zelf. ,,Met verschillende plaatsen waar de beesten kunnen drinken, eten, rollen, grazen en rennen.” Ze willen het 13,5 hectare grote terrein van de groepsstalling gebruiken om de dieren uit te dagen veel te bewegen door de voorzieningen te spreiden. Mertens: ,,Ze moeten dus lopen om te eten, om te drinken. Dat komt het welzijn van de dieren echt ten goede. We willen dat paarden een goed leven hebben als ze hier worden gestald. Niet onnodig lang op stal staan omdat de eigenaren te weinig tijd hebben om ze regelmatig te laten lopen. Paarden moeten bewegen, moeten samen kunnen optrekken. Het zijn van oorsprong toch kuddedieren die van de ene plaats naar de andere trekken.”


Minicamping
Mertens en Poortvliet willen de Eendracht flink aanpassen om hun plannen te realiseren. Met half open stallen, zodat de dieren buiten kunnen lopen of droog kunnen staan als ze dat willen. ,,Er komen maximaal dertig paarden, inclusief de dieren van gasten van de minicamping.”

Lees het volledige bericht op de site van het PZC.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Femke_Tweety

Berichten: 11974
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:56

Ah, ik zat al te wachten op dit bericht in nieuws.


Véél controverse daar. Ik ben benieuwd wat bokt er van vindt.

Skessa_
Berichten: 10599
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:01


kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:06

Mooie ideeën vd nieuwe eigenaren maar ook best wel een klap voor de huidige klanten....
Zeker als het op korte termijn allemaal moet....

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:10

kally schreef:
Mooie ideeën vd nieuwe eigenaren maar ook best wel een klap voor de huidige klanten....
Zeker als het op korte termijn allemaal moet....

Ja, dat wel. Maar van de andere kant ook niet vooral niet netjes van de huidige eigenaar om de klanten niet te waarschuwen of te informeren over de verkoop blijkbaar?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:15

Dat is idd best wel kort dag voor de mensen die er nu staan.

Maar wie is die duitse eigenaar dan ? :? Of lees ik het verkeerd?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:20

Zonde want het is een mooi bedrijf ,maar we gaan het zien.Ik hoop dat de evenementen elders in zeeland hun plaats vinden....want dat was ookecht mooi aan dat bedrijf!
Of de Nieuwe wind ook verfrissend is moet ik nog zien.En dan de plannen met die minicamping....ik laat het maar zo.De tijd zal het leren het is zonde dat dit zo abrupt eindigt echt ik moet zien dat het zijn weg vind!.Maar we wonen in de buurt dus we kunnen altijd eens gaan buurten!
Voor alle pension klanten en les klanten is het zonde dat het zo moet, gelukkig zijn er veel andere paard gerelateerde bedrijven in Walcheren!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:23

Het is een dubbel verhaal. De Eendracht is grote naam in Zeeland (of in ieder geval op Walcheren). Mooie wedstrijd lokatie en de thuisbasis van mijn vereniging. Het stond al lang te koop en nu is het eindelijk verkocht. Verkocht aan mensen die dierwelzijn voorop stellen, dat is in deze regio niet veel te vinden, maar voor deze regio gaan ze er ook de hoofdprijs voor vragen. Als het bedrag lager had gelegen had ik zeker interesse om m'n paard daar te stallen, alleen is het nu echt boven m'n budget en vind ik dat serieus jammer :\

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:32

Letizia schreef:
Het is een dubbel verhaal. De Eendracht is grote naam in Zeeland (of in ieder geval op Walcheren). Mooie wedstrijd lokatie en de thuisbasis van mijn vereniging. Het stond al lang te koop en nu is het eindelijk verkocht. Verkocht aan mensen die dierwelzijn voorop stellen, dat is in deze regio niet veel te vinden, maar voor deze regio gaan ze er ook de hoofdprijs voor vragen. Als het bedrag lager had gelegen had ik zeker interesse om m'n paard daar te stallen, alleen is het nu echt boven m'n budget en vind ik dat serieus jammer :


Begreep ik goed dat het 450 euro per maand wordt? Flink aan de prijs voor Zeeuwse begrippen.
Zelf vind ik het vooral jammer dat er een mooie sportlocatie verdwijnt, dat de wedstrijden stoppen. Ook al woon ik niet eens een klein beetje meer in de buurt.
Begreep uit een artikel dat het de eigenaren ging om exclusiviteit en rust voor de stalgasten. Ik heb toch liever, persoonlijk, in het weekend een wedstrijd op de stal waar ik sta in plaats van een bult (nieuwsgierige) Duitse toeristen met kinderen die overal rondlopen, aanzitten, willen aaien en voeren etc.
Benieuwd waar het op uit gaat lopen allemaal :j

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:45

Pandora2 schreef:
Dat is idd best wel kort dag voor de mensen die er nu staan.

Maar wie is die duitse eigenaar dan ? :? Of lees ik het verkeerd?


Zij is naar mijn weten Duits, hij komt uit Zeeland.
Samen hebben ze de Eendracht gekocht wat in de gemeente Veere ligt.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:47

yvje86 schreef:
Pandora2 schreef:
Dat is idd best wel kort dag voor de mensen die er nu staan.

Maar wie is die duitse eigenaar dan ? :? Of lees ik het verkeerd?


Zij is naar mijn weten Duits, hij komt uit Zeeland.
Samen hebben ze de Eendracht gekocht wat in de gemeente Veere ligt.


Dankjewel !
Inderdaad haar naam klinkt wel duits :)*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:15

Op Facebook gaan de wildste verhalen weer rond.

Ik vind de plannen voor het bedrijf heel interessant en zou het zeker overwegen mocht ik mijn paard er willen stallen.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:17

Waarom zouden ze binnenbak slopen?
Dat is vaak wel een flink pluspunt voor een pensionstal.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:20


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:22


Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:29

Lijkt me een leuk idee wat ze ermee willen doen. Resoluut kiezen voor paardenwelzijn, je moet het maar durven. :D Wel jammer voor de mensen die moeten verkassen met hun paard, hopelijk vinden ze allemaal snel een goed plekje.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:29

Ze zijn niet de eerste. Manege ‘t Hoogt in Utrecht werkt al minstens een jaar met een grote groepsstal met uitloop voor de manegepaarden en -ponies

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:31

Er staat onderin dat artikel van de hoefslag ook een link naar de uitgebreide reactie van de eigenaren.

Dat "niet opgeven" artikel - lijkt me inderdaad een zinloze actie die ze willen ondernemen. Contract is contract lijkt me. Er is niets onrechtmatigs gebeurd, dus een poging doen om het contract terug te draaien lijkt me kansloos en dus een verspilling van tijd en geld.

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:32

Ik zou er ook niet als klant willen staan. Ik vind het te overdreven natuurlijk en heb niks met camping gasten erbij...
Maar wel een goede insteek om wat natuurlijker te denken voor de paarden. Dus toch deels petje af :j


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:21

Campinggasten zou me niks kunnen schelen, jaren op een minicamping gestaan :)

Volgens mij kunnen er 22 paarden staan, dus echt heel groot is dat natuurlijk niet :)

Hobbyhorse

Berichten: 1317
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:05

In het artikel is sprake van een halsband en voederstation, een soort hit-actief dan.
Dan niet veel paarden en veel ruimte... Klinkt prima hoor, 450 euro is waarschijnlijk gewoon een faire prijs om daar te gaan staan maar het blijft gewoon echt veel geld. En natuurlijk jammer dat de wedstrijden er weggaan.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:11

Ik vind het principe echt geweldig, zeker omdat er van die aard eigenlijk geen stallen zijn op Walcheren, maar ik vind het echt eeuwig zonde dat de manege ervoor opgegeven wordt. Bne er zelf 30 jaar geleden begonnen met paardrijden en altijd met veel plezier naar toe gegaan om te kijken, te rijden (wedstrijden), etc etc
En ook erg jammer voor iedereen dat er weer een goeie, mooie accommodatie weg is in zeeland waar je voor zowel dressuur als springen als mennen als eventing als keuringen e.d. terecht kan.

Als ik er nog zou wonen en het geld had, zou ik het er zeker voor over hebben daar mijn paard te stallen, maar vrees dat dat maar voor een ahndjevol mensen weggelegd is (maar goed, ze praten ook van max. 20 pensionklanten geloof ik)

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:16

Ik vind het zo vreselijk zonde van de mooie accommodatie. Alles is er toegelegd op de wedstrijden en evenementen, die de nieuwe eigenaren weigeren voor de rust van de 14 klanten. Ook voor de eventing, die terreinen zijn zeldzaam in Zeeland.

Ik vind het super dat er steeds meer paardvriendelijke opties komen (daar mankeert het hier in Walcheren zwaar aan), maar dat er zoveel mensen en verenigingen worden getroffen is echt rot. Als ze op een andere locatie waren gestart of de accommodatie/wedstrijden in ere hadden gehouden, denk ik dat er veel minder controverse zou zijn. Ik zou er zelf mijn paard niet willen stallen omdat ik geen voorstander ben van het geautomatiseerd paarden houden (geef mij maar een goede PP), maar ik ben blij dat er in het starre Zeeland aandacht voor komt.

Dubbel gevoel dus...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:22

Narcissa schreef:
Ik vind het zo vreselijk zonde van de mooie accommodatie. Alles is er toegelegd op de wedstrijden en evenementen, die de nieuwe eigenaren weigeren voor de rust van de 14 klanten. Ook voor de eventing, die terreinen zijn zeldzaam in Zeeland.

Ik vind het super dat er steeds meer paardvriendelijke opties komen (daar mankeert het hier in Walcheren zwaar aan), maar dat er zoveel mensen en verenigingen worden getroffen is echt rot. Als ze op een andere locatie waren gestart of de accommodatie/wedstrijden in ere hadden gehouden, denk ik dat er veel minder controverse zou zijn. Ik zou er zelf mijn paard niet willen stallen omdat ik geen voorstander ben van het geautomatiseerd paarden houden (geef mij maar een goede PP), maar ik ben blij dat er in het starre Zeeland aandacht voor komt.

Dubbel gevoel dus...

Voor de wedstrijdsport is het inderdaad wel een aderlating :\.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:49

Narcissa schreef:
Ik vind het zo vreselijk zonde van de mooie accommodatie. Alles is er toegelegd op de wedstrijden en evenementen, die de nieuwe eigenaren weigeren voor de rust van de 14 klanten. Ook voor de eventing, die terreinen zijn zeldzaam in Zeeland.

Ik vind het super dat er steeds meer paardvriendelijke opties komen (daar mankeert het hier in Walcheren zwaar aan), maar dat er zoveel mensen en verenigingen worden getroffen is echt rot. Als ze op een andere locatie waren gestart of de accommodatie/wedstrijden in ere hadden gehouden, denk ik dat er veel minder controverse zou zijn. Ik zou er zelf mijn paard niet willen stallen omdat ik geen voorstander ben van het geautomatiseerd paarden houden (geef mij maar een goede PP), maar ik ben blij dat er in het starre Zeeland aandacht voor komt.

Dubbel gevoel dus...


Maar als alles zo geweldig en goed was, waarom zag de eigenaar van de accommodatie zich dan toch genoodzaakt om de hele boel te verkopen? Is een oprechte vraag, geen sneer ofzo.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Gooiske, GrapeshotBot, Mnoonn, Supertje en 41 bezoekers