Executieverkoop manege Smit in Pesse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14025
Geregistreerd: 20-04-16

Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 21:50

Horses.nl
Overige
Ingezonden door meerdere Bokkers


De Rabobank heeft opdracht gegeven om manege Smit in Pesse, ook bekend over de naam Paardensportcentrum Pesse, te laten verkopen. De manege staat te koop op de veilingsite van BOG Auctions en wordt op 6 februari a.s. om 10:30 uur afgeslagen. Tot die tijd gaan de lessen en geplande activiteiten nog door. Mede-erfgenaam Greetje Boesjes-Smit laat in een mail weten nog pogingen te ondernemen om een doorstart te realiseren.

Lees het hele artikel hier.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:38

Die half afgebrande hut zal wel voor een prikkie worden weggedaan! Wel geld innen van de verzekering, maar we niks mee doen.

Ik vraag me wel af of je zoiets kaal koopt, of inclusief paarden? Want dan zal ze die allemaal moeten verkassen.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:40

Is dit die manege waar terra college hun praktijklessen geven?

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:52

Was er nog nooit maar als je dat zo leest...wat vreselijk toch zoiets om mee te maken voor die mensen..... wat een hoop pech. Ik hoop voor ze dat er een goeie oplossing komt. Een prachtige omgeving zo te zien
en een van de weinige lokaties waar wel eens wat met koeienwerk gedaan kan worden ook nog.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:14

myk_en_shant schreef:
Is dit die manege waar terra college hun praktijklessen geven?


Dat was vroeger idd zo. Nu niet meer.

T is overigens BVG Auctions.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Helaas betekent t voor mij einde paardrijles, echt super jammer. T zal nog wel wat opleveren met de 10 hectare grond die erbij zit.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:16

KimD schreef:
Die half afgebrande hut zal wel voor een prikkie worden weggedaan! Wel geld innen van de verzekering, maar we niks mee doen.

Ik vraag me wel af of je zoiets kaal koopt, of inclusief paarden? Want dan zal ze die allemaal moeten verkassen.


Veiling is kaal, zonder paarden. En zelfs zonder t stallingsdeel, want dat is anders qua eigendom.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:21

KimD schreef:
Die half afgebrande hut zal wel voor een prikkie worden weggedaan! Wel geld innen van de verzekering, maar we niks mee doen.


Zo, dat is een uitspraak.

Waar baseer je dit op?

Anoniem

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:02

Nou dat heeft nog verrassend lang geduurd :+ Wat een soap daar..

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:52

miccamaaike schreef:
KimD schreef:
Die half afgebrande hut zal wel voor een prikkie worden weggedaan! Wel geld innen van de verzekering, maar we niks mee doen.

Ik vraag me wel af of je zoiets kaal koopt, of inclusief paarden? Want dan zal ze die allemaal moeten verkassen.


Veiling is kaal, zonder paarden. En zelfs zonder t stallingsdeel, want dat is anders qua eigendom.


Zonder stallingsdeel?? Dat zit toch vast aan de manege.

Hoop dat de boel wordt opgeknapt en wel weer als manege in gebruik komt. Zelf meer dan 40 jaar geleden daar begonnen met paardrijden. En hele mooie tijd tijdens mijn jeugd daar mogen beleven. De hele zaterdag was ik er. En ook veel doordeweeks. Hr Smit was in mijn ogen een lieve maar beetje nukkige man. En schimmel die er stond, Magaretha, kon je niet achterlangs lopen in de stand want die trapte. Maar was wel paard van Sinterklaas in Hoogeveen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:07

Bonnelover, waarschijnlijk zonder het nieuwe deel.. Zit er idd aan vast, maar heeft wel eigen ingang dus is apart te gebruiken. Dat gebeurde ook toen de school er zat. Ik denk dat de veiling alleen om het oude deel gaat, dus alles voor de kantine (vanaf de weg gezien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:12

Bonnelover schreef:
miccamaaike schreef:

Veiling is kaal, zonder paarden. En zelfs zonder t stallingsdeel, want dat is anders qua eigendom.


Zonder stallingsdeel?? Dat zit toch vast aan de manege.

Hoop dat de boel wordt opgeknapt en wel weer als manege in gebruik komt. Zelf meer dan 40 jaar geleden daar begonnen met paardrijden. En hele mooie tijd tijdens mijn jeugd daar mogen beleven. De hele zaterdag was ik er. En ook veel doordeweeks. Hr Smit was in mijn ogen een lieve maar beetje nukkige man. En schimmel die er stond, Magaretha, kon je niet achterlangs lopen in de stand want die trapte. Maar was wel paard van Sinterklaas in Hoogeveen.


Ik hoor vaak dat zulke gebouwen via een executieverkoop worden verkocht aan projectontwikkelaars. Dan is het maar te hopen dat ze het opknappen, en niet gelijk met de grond maken en er bijv 3 woningen op zetten.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:17

Is wel met ook de grote rijhal erbij. Leek me al vreemd dat alleen oude gedeelte werd verkocht. Staan er momenteel nog paarden. En zijn er nog lessen? Afbeelding

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:15


miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:19

Oh grappig, ik heb hem via BVA auctions gezien. Maakte zelf ook nog een tikfout zie ik :+

Ja er zijn nog lessen. Die lopen iig nog tot aan de veilingdatum. Er zijn nog 9 manege paarden en ik denk stuk of 10 manege pony's en er staan nog een aantal pensionpaarden.

T idd ook de grote rijhal. Alleen het deel van de boxen hoort er blijkbaar niet bij.

Anoniem

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:52

Apart he, wat wil je dan met die boxen zonder het land en de rijbaan.. Sowieso loopt het land helemaal om de manege en dus die boxen heen..

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:59

Wat ik gehoord heb is dat ze ook de buitenbak en een aantal paddocks houden. Ik weet niet of dit klopt maar als het klopt dan zouden ze een aantal paarden kunnen houden.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:32

Goh daar ben ik nog geweest voor school. t is toch wat.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:51

Relaxed schreef:
Apart he, wat wil je dan met die boxen zonder het land en de rijbaan.. Sowieso loopt het land helemaal om de manege en dus die boxen heen..

Degene met het land kan een paddock paradise maken natuurlijk! En degene met stallen kan tutterdetut met “nette” (iets minder blije) paarden

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:27

Afbeelding

Afbeelding

Als je de link van de veiling aan klikt dan staat er heel duidelijk wat erbij zit, zelf op de foto kun je het zien. Rood omlijnd is wat je koopt

Anoniem

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:30

Ah dat zijn idd de nieuwe stallen en de buitenbak en paddocks daarbij die van de buren zijn..

pillow
Berichten: 7794
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:27

KimD schreef:
Die half afgebrande hut zal wel voor een prikkie worden weggedaan! Wel geld innen van de verzekering, maar we niks mee doen.

Ik vraag me wel af of je zoiets kaal koopt, of inclusief paarden? Want dan zal ze die allemaal moeten verkassen.

Inderdaad een nogal lompe uitspraak. De woning is afgebrand, maar het manege complex is wel goed. Super grote binnenbak een normale binnenbak en 10 hectare grond. Bij de bak zitten ook wel stallen.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:54

In opdracht van de bank gaat het weg voor wat de gek ervoor geeft. Het gaat lang niet opleveren als dat ze het hadden verkocht zonder hamer.
L

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:00

Denk dat ze nog hoop hadden op extra inkomsten, of dat ze iemand konden vinden voor een overname?
Maar het gaat nu waarschijnlijk voor een belachelijke prijs weg, nadeel van een veiling verkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:01

Probleem is dat de erven (kinderen van) niet door 1 deur kunnen en elkaar het leven zuur maken.. Dus verkopen was ze noooit gelukt :n
Pillow, als je 1 van de erven kent is de uitspraak van KimD echt niet gek, alhoewel er geen verzekering zo gek is om uit te keren als er niet herbouwd wordt.. Maar het zou zeker een actie van de erven kunnen zijn ;)

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:04

Relaxed schreef:
Probleem is dat de erven (kinderen van) niet door 1 deur kunnen en elkaar het leven zuur maken.. Dus verkopen was ze noooit gelukt :n
Pillow, als je 1 van de erven kent is de uitspraak van KimD echt niet gek, alhoewel er geen verzekering zo gek is om uit te keren als er niet herbouwd wordt.. Maar het zou zeker een actie van de erven kunnen zijn ;)

Jammer dus dat de ouwe Smit het niet goed geregeld heeft voor hij overleed.