Paardenmarkt Goor maakt plaats voor meerdaags evenement

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Paardenmarkt Goor maakt plaats voor meerdaags evenement

Nieuw bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-19 12:03 Tip de Nieuwsredactie

rtv oost
Overige
Ingezonden door JPitty

De traditionele Paardenmarkt in Goor stopt in haar huidige vorm. Vanaf 2020 wordt het een meerdaags evenement dat in het teken staat van paarden. De paardenhandel verdwijnt daarbij.

De Paardenmarkt Goor bestaat al meer dan honderd jaar. Volgens burgemeester Ellen Nauta wil de gemeente de traditie graag behouden. "We zagen echter ook dat de kwaliteit van de Paardenmarkt de afgelopen jaren terugliep. Ook worstelen we met het dierenwelzijn."

Na een rondgang langs een groep betrokken organisaties is het nieuwe voorstel tot stand gekomen, waarbij "paarden op een positieve manier centraal staan". Het voorstel wordt de komende tijd verder uitgewerkt. Op vrijdag 26 november kunnen belangstellenden hierover meepraten.

De Paardenmarkt vindt in de huidige vorm plaats op vrijdag 13 december. Het nieuwe meerdaagse evenement zal plaatsvinden in september in plaats van december.

Ninx

Re: Paardenmarkt Goor maakt plaats voor meerdaags evenement

Nieuw bericht Geplaatst: 23-11-19 23:41

Hartstikke goed!!!!

Monique1963

Nieuw bericht Geplaatst: 24-11-19 12:00

Ik hoop dat vele gemeenten dit voorbeeld gaan volgen. Top!

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

antje_vip

Nieuw bericht Geplaatst: 24-11-19 12:35

Dierenmarkten zijn ook niet echt meer van deze tijd. Ik snap wel dat "voegah" zo'n markt handig was. Maar je kan tegenwoordig alles via internet aanbieden - en vinden!

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

JPitty

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-19 16:29

Vandaag stond er op RTV Oost een update naar aanleiding van de bijeenkomst gisterenavond: https://www.rtvoost.nl/nieuws/322023/Go ... ardenmarkt

Er zijn mensen die de paardenmarkt willen laten bestaan, maar de handel willen stimuleren. Citaat uit het artikel:
Citaat:
"Je kan bijvoorbeeld prijzen in het leven roepen voor de leukste paarden, aanvoerpremies hanteren of handelaren die de meeste paarden meenemen belonen met geld."

Persoonlijk vind ik dit ietwat teleurstellend... Het idee moet nog wel langs de burgemeester etc, ben benieuwd wat er daar uit komt.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn.
Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij!
Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!

&if=1

Sclimpre

Nieuw bericht Geplaatst: 28-11-19 15:37

antje_vip schreef:
Dierenmarkten zijn ook niet echt meer van deze tijd. Ik snap wel dat "voegah" zo'n markt handig was. Maar je kan tegenwoordig alles via internet aanbieden - en vinden!

Helemaal mee eens.

HappyBuddha

Nieuw bericht Geplaatst: 01-12-19 12:34

Love is our resistance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie