Marsha Brouwer gaat gedumpte paarden helpen in Spanje

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:07

Gebrek aan kopij, vermoed ik. En het blad, in dit geval de web-pagina, moet toch vol. Dan ga je op zoek of je wordt minder kritisch. Nog even een suggestieve titel er boven en voilà...
(Paar jaar redactie-ervaring bij een tijdschrift)

Alsnog prima actie van Marsha en haar vader.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Marsha Brouwer gaat gedumpte paarden helpen in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:01

Moderatoropmerking:
Ik verzoek jullie nogmaals om de discussie over of het wel of geen nieuwswaarde heeft, of het wel of niet op de voorpagina hoort te stoppen. Jullie kunnen via eerder genoemde kanalen de nieuwsredactie bereiken voor feedback. Vanaf nu graag weer ontopic.

Jij bent uniek! want jij bent jij <3
"Kan ik het helpen dat ik je soms mis" ;(
'Als je verdrietig bent, kijk dan in je hart! Daar zul je ontdekken dat je huilt om dingen die je ooit vreugde schonken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:02

Daks schreef:
Het is waarschijnlijk nieuws omdat zij 1 van de grondleggers was van de demonstraties in de OVP zij zal de OVP wel even redden. Is ze niet ver mee gekomen en nu gooit ze haar vleugels uit naar Spanje. Toch nog een beetje bij de OVP betrokken :+
Wat is Bokt toch een fantastisch medium. Ik zie de titel en denk "wie is Marsha Brouwer :o? "
Gelukkig geeft Daks het verlossende antwoord. Daarvoor mijn dank _/-\o_

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 07:40

Ik denk ook dat wanneer dit was vermeld er andere reacties waren gekomen

Kerstmuts
F10+2
Onderlinge B+3 [o]
Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:20

Het is zo stom geschreven door de journalist.. helemaal uitgebreid over wat allemaal en dan staat er 1 tot 7 november. Ik heb dat echt twee keer gelezen of ik het goed had... dacht echt dat ze der baan had opgezegd door de schrijfstijl van het stuk.

Dat ze het verder gaat doen hartstikke mooi alle handen helpen.

Ken de stichting niet maar weet wel dat er veel meningen over zijn. Dat houd je toch.

The end

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:30

Wow mensen, wat een reacties! We kunnen toch ook wel een klein beetje positief zijn? Bokt is nog precies het zelfde. Elkaar niks gunnen en naar beneden halen. Via via hoorde ik dat mijn stukje over Spanje op bokt stond. Nu is dit lees schrik ik wel een beetje. Maar om het verhaal even duidelijk te maken:

Ik ga indd MAAR een week naar Spanje, om vrijwilligerswerk te doen. Dat kan niet langer, omdat ik zelf ook gewoon een drukke baan heb, en het ook gewoon geld kost! Ik wil gewoon heel graag helpen waar ik kan, en iets is altijd beter dan niets toch? Ik ga ook voor eigen ervaring. Ik werk elke dag met paarden. Dat is mijn werk. Mijn ouders zijn gescheiden, dat ik dit samen met mijn vader kan doen ( ik zie hem niet vaak) betekend voor mij erg veel. Oordeel aub niet zo snel. Ik wil gewoon iets goeds doen. En probeer zoveel mogelijk geld en spullen in te zamelen voor de stichting. En als je vragen erover hebt, stel die dan gewoon aan mij aub.. in plaats van allemaal dingen zelf in te vullen die keihard aankomen en niet eens waar zijn..

:(

' Paarden kunnen niet praten zoals mensen woorden gebruiken. Maar kunnen wel communiceren met hun lichaam. En als we goed luisteren vinden we allemaal de ' paardenfluisteraar ' in zichzelf '

Interactie tussen mens en paard: doe meer met minder

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:24

Volgensmij is het probleem niet dat je maar een week gaat, maar dat het geen voorpaginanieuws is.

Dan maak ik maar zin.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:28

En moet je jezelf het commentaar dus ook niet persoonlijk aantrekken.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:44

Roodvos schreef:
Daks schreef:
Het is waarschijnlijk nieuws omdat zij 1 van de grondleggers was van de demonstraties in de OVP zij zal de OVP wel even redden. Is ze niet ver mee gekomen en nu gooit ze haar vleugels uit naar Spanje. Toch nog een beetje bij de OVP betrokken :+
Wat is Bokt toch een fantastisch medium. Ik zie de titel en denk "wie is Marsha Brouwer :o? "
Gelukkig geeft Daks het verlossende antwoord. Daarvoor mijn dank _/-\o_

Bedoelen jullie hiermee Marsha of iemand anders? Want als jullie marsha bedoelen slaat het nergens op en was zei dat niet..

mijn knappe fjord Fons!
just play, and work together as a team

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:53

Babootje schreef:
En moet je jezelf het commentaar dus ook niet persoonlijk aantrekken.

Dat doe ik wel, want er worden ook opmerkingen gemaakt gericht naar mij. ;)

' Paarden kunnen niet praten zoals mensen woorden gebruiken. Maar kunnen wel communiceren met hun lichaam. En als we goed luisteren vinden we allemaal de ' paardenfluisteraar ' in zichzelf '

Future_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:57

Hoi Marscha, je naam kwam me niet bekend voor maar je hebt je sterk gemaakt voor de paarden in de Oostvaardersplassen? Enorm veel respect daarvoor! Uiteraard ook voor je toekomstige vrijwilligerswerk (die nog een extra lading voor je heeft zo blijkt).

Mijn reactie had geen betrekking op jou maar op de manier waarop het artikel geschreven is, en ik denk dat dat zeker voor 95% van de reacties geldt. Als het doel was geweest om jou in het zonnetje te zetten had minimaal duidelijk gemaakt moeten worden waar lezers je van zouden moeten kennen - context. Geheel niet duidelijk is wat de bedoeling van het artikel was en waarom eea zo verwoord werd.. Spijtig voor jou want anders verwoord waren de reacties vast heel anders geweest.

Ik wens je in ieder geval veel plezier samen en mooie herinneringen!
Laatst bijgewerkt door Future_me op 27-10-19 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:58

ingridxxs schreef:
Bedoelen jullie hiermee Marsha of iemand anders? Want als jullie marsha bedoelen slaat het nergens op en was zei dat niet..

Wie is ze dan? Heb de naam nog nooit eerder gehoord en snap niet dat het voorpaginanieuws is.

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:06

Future_me schreef:
Hoi Marscha, je naam kwam me niet bekend voor maar je hebt je sterk gemaakt voor de paarden in de Oostvaardersplassen? Enorm veel respect daarvoor! Uiteraard ook voor je toekomstige vrijwilligerswerk (die nog een extra lading voor je heeft zo blijkt).

Mijn reactie had geen betrekking op jou maar op de manier waarop het artikel geschreven is, en ik denk dat dat zeker voor 95% van de reacties geldt. Als het doel was geweest om jou in het zonnetje te zetten had minimaal duidelijk gemaakt moeten worden waar lezers je van zouden moeten kennen - context. Geheel niet duidelijk is wat de bedoeling van het artikel was en waarom eea zo verwoord werd.. Spijtig voor jou want anders verwoord waren de reacties vast heel anders geweest.

Ik wens je in ieder geval veel plezier samen en mooie herinneringen!

Ik heb mezelf helemaal niet sterk gemaakt voor de Oostvaardersplassen .. wie heeft dit verzonnen?!

Ik ga alleen naar Spanje om vrijwilligerswerk te doen en te helpen. Ik vindt het vervelend gewoon dat dit artikel hier staat waar ik niet voor heb gekozen en zoveel reacties krijg die niet leuk zijn om te lezen.

en dit bedoel ik algemeen, niet gericht naar jou.

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:06

Destination schreef:
ingridxxs schreef:

Wie is ze dan? Heb de naam nog nooit eerder gehoord en snap niet dat het voorpaginanieuws is.

Dat ben ik, gewoon iemand net zoals jij. Die een stichting in Spanje wil helpen. Meer niet.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:09

Hoe is dit nieuws bij de bokt redactie terecht gekomen dan?

Dan maak ik maar zin.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:23

Divers schreef:

Die kopieëren alles van andere nieuwssites :')
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 27-10-19 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:24

Blue_Monday schreef:
Divers schreef:

Die kopieëren alles van andere nieuwssites :')

Er staat gewoon een link in het bericht naar een artikel in het dagblad van het noorden...

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:09

Divers schreef:

Niet door mij.. ik kreeg dit bericht via via ...

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:45

Naamsverwarring, denk ik. Ik hoorde ook iets over een Marsha in verband met de ovp.

Wel vervelend dat je dan direct daarmee geassocieerd wordt.

In elk geval vind ik het artikel ook niet erg nieuwswaardig, althans de kop is nogal misleidend. Maar wel goed van jou en je vader dat jullie daar gaan helpen.

En jammer dat je niet vooraf geïnformeerd bent over de vermelding op bokt nieuws.