Hippiade Mennen: Melanie van de Bunt wint goud

Moderators: Polly, Ladybird, ynskek, Hanmar, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Hippiade Mennen: Melanie van de Bunt wint goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-19 20:38 Tip de Nieuwsredactie

Persbericht KNHS
Aangespannen rijden

ERMELO (KNHS) _ Het waren prachtige omstandigheden vandaag op het Nationaal Hippisch Centrum voor de Hippiade Mennen. In de dressuur werden vandaag maar liefst 13 nieuwe kampioenen gehuldigd. Ook in de vaardigheid werd gestreden door de menners in de breedtesport met hun enkel- en tweespannen.

Goud voor Melanie van de Bunt met haar tweespan pony’s in dressuur klasse M/Z/ZZ
In de klasse M/Z/ZZ dressuur was Melanie van de Bunt met haar tweespan pony’s veruit de beste. Twee weken geleden werd ze nog gehuldigd als Nederlands Kampioen samengesteld in Oirschot en kreeg ze op de Hippiade ook de gouden medaille omgehangen. De ervaren menster heeft al heel wat nationale en internationale kampioenschappen op haar naam geschreven en liet met een score van ruim 70 procent haar concurrenten nu ook ver achter zich. De kersvers kampioene vertelt: ‘Met dit span rijd ik veelal samengesteld en we zijn nu ook druk bezig met de voorbereiding voor het WK Mennen Pony’s in Hongarije over twee weken. Toch vind ik het nog steeds erg leuk en leerzaam om aan dressuur en vaardigheidswedstrijden deel te nemen. Voor mijn pony’s is de Hippiade een mooie wedstrijd ter afwisseling, om ervaring op te doen en te leren van alle drukte. Plus dat ik het ook nog eens heel gezellig vind om hier te rijden. Mijn zesjarige pony Tumtum -roepnaam Tommy- loopt rechtsvoor en vindt alles soms nog een beetje spannend en Sunstar’s Calvados - roepnaam Jimmy – helpt hem daar goed doorheen. Hij neemt hem echt op sleeptouw. Samen vormen ze een sterk tweespan. Onze focus ligt nu op het WK in Hongarije en hopen dat we daar ook een mooie prestatie kunnen neerzetten.’

Bekijk hier alle uitslagen.

Sunshinedaan

Re: Hippiade Mennen: Melanie van de Bunt wint goud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:44

Gefeliciteerd met je overwinning Melanie! *\o/*

Supertrots op mijn 'lesjuf' :)) *\%/*

Volg mijn minipaardjes op Instagram
Fleurtje:
Dressuur L+0 Vaardigheid M+9

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:54

Gefeliciteerd Melanie :) mooie generale repetitie voor Hongarije

[center]Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:52

Dankjullie!
Zeker een mooie generale, de ponys lieten zich weer super zien!
Hopelijk doen ze dat over 2 weken nog eens haha.

Maar het word wel een hele ervaring ook met het lange reizen zeker voor Tom.
Genieten gaan we sowieso, niks mooiers dan het meerijden op een WK! <3

www.MelanievandeBunt.com Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid | Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019
Jimmy/Tommy 2 span: Drs ZZ+10 | Vdh Z+3
Diego/Tommy 2span: Drs L+11 | Vdh M+2

Sylvester: Drs Z+3 + Vdh Z+13 | Jimmy: Drs M+10 + Vdh M+7 | Tommy: Drs L+30 + Vdh M+15 | Diëgo:Drs L+26 + Vdh Z+1| Pablo:Drs L+11 + Vdh M+1| Herbie:Drs L + Vdh M

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie