Hans Peter Minderhoud imponeert in Tolbert

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Hans Peter Minderhoud imponeert in Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 20:14

*Equnews
Dressuur

Afbeelding
Foto door Aniek1985

Hans Peter Minderhoud won zaterdag bij de Subtop tweedaagse in Tolbert afgetekend de Grand Prix. Zijn optreden met Glock’s Casper werd beloond met 75,05%. Met Minderhoud kreeg de goed bezette wedstrijd van L&R Horse Events een winnaar van formaat. Met de winnende score van 75,05% nam de combinatie ruimschoots afstand van de concurrentie. De 12-jarige ruin lijkt alles in huis te hebben om snel door te kunnen stoten. Spannend was de strijd om de tweede plaats. Agaath van der Lei bleek met VRB Group’s Caron (Florencio I x Goodtimes) net even sterker (68,86%) dan Anouk Noordman uit Zuidwolde met haar merie Zeronica (v. Talos), die 68,53% behaalde. Noordman startte ook met haar hengst Atze, maar had de pech dat de regen vol losbarstte. Met Atze werd ze achtste.

Hitmaker scoort in ZZ-Zwaar
Hitmaker liep afgelopen weekend naar 70,07% in het ZZ-Zwaar. Daarmee behaalde de KWPN-goedgekeurde hengst een tweede plek op de subtopwedstrijd in Tolbert. De Wynton-zoon Hitmaker (uit Maduna elite D-OC van Cabochon, fokker K. van Zaanen uit Amsterdam) scoorde dit seizoen al meerdere malen boven de 70% in het ZZ-Zwaar. Onder Jennifer Sekreve loopt de hengst dit najaar nog op de finale van de Roelofsen Horse Trucks Competitie in het ZZ-Zwaar, daarna zal de combinatie de overstap maken naar de Lichte Tour.

“Ik was heel tevreden”, begint Jennifer. “Ik heb Hitmaker speciaal meegenomen naar Tolbert om nog even een paar dingen uit te proberen in de ring. Het plan was om bepaalde onderdelen wat gedurfder te rijden en te kijken hoe dat uit zou pakken; sommige dingen pakten heel goed uit, andere iets minder. Ik was blij met de score en dit was een mooie voorbereiding op de finale van de Roelofsen Competitie.”

Deze finale is in oktober en zal de laatste wedstrijd van de combinatie zijn in het ZZ-Zwaar. “Daarvoor ga ik nog een keer kür oefenen en dan hoop ik tijdens de finale het ZZ-Zwaar goed af te kunnen sluiten. Ik heb er bewust voor gekozen om deze zomer wat meer tijd te nemen en langer door te rijden in het ZZ-Zwaar. De eigenaren van Hitmaker hebben mij vrijgelaten in deze beslissing en daar ben ik blij mee. Nu voelt hij aan alsof hij klaar is voor overstap naar de Prix St. George en daar zijn de scores ook naar. De ZZ-Zwaar kür is al wat moeilijker dan de proeven, dus dat is een mooie afsluiter en een goed begin voor de volgende klasse.”

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


manubres

Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hans Peter Minderhoud imponeert in Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:56

Waarom niks over Invictus? De winnaar van het ZZ-zwaar en de nieuwe (Valegro look-a-like) aanwinst van Glock?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:08

manubres schreef:
Waarom niks over Invictus? De winnaar van het ZZ-zwaar en de nieuwe (Valegro look-a-like) aanwinst van Glock?

heel bijzonder, een heel verhaal over nummer twee en de eerste wordt niet genoemd. Iets met bekende namen?

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Icelandshet, JackAebe, larapurdy, Theeglas, Vagabondo en 27 bezoekers