Harrie Smolders knap tweede in LGCT Grand Prix van Miami

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Harrie Smolders knap tweede in LGCT Grand Prix van Miami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 22:47

knhs
Springen

Afbeelding
Harrie Smolders en Don VHP Z N.O.P. in Miami. Foto: Stefano Grasso/LGCT

Super duo Don VHP Z N.O.P. en Team NL-ruiter Harrie Smolders zijn met minimale achterstand heel knap tweede geworden in de Longines Global Champions Tour van Miami. Het verschil met winnaar Pieter Devos was slechts 0,04 seconden.

Alleen Pieter Devos, Malin Baryard-Johnsson en Harrie Smolders wisten door te dringen tot de barrage van de Grand Prix in Miami. De Belg Devos beet het spits af en zette met zijn snelle merrie Claire Z 37,38 seconden op de klokken. Even later reed de Zweedse Baryard-Johnsson op H&M Indiana ook een nulronde, maar was met 38,48 een seconde langzamer. Harrie Smolders was de slotruiter en zette alles op alles om met zijn toppaard Don VHP Z N.O.P. de zege te pakken. Op de meet bleek hij slechts 0,04 seconden te kort te komen en moest genoegen nemen met de tweede plek.

Harrie Smolders verklaarde na afloop: "Ik wist dat ik snel was in het begin, maar toen voelde hij een beetje vlak dus ik maakte een extra galopsprong naar de voorlaatste hindernis. Dat was jammer, ik kan alleen maar mijzelf de schuld geven dat ik niet de tijd haalde, Don sprong weer fantastisch. Ik weet niet of ik ooit nog een beter paard zal krijgen als hij!"

Maikel van der Vleuten was de tweede Nederlander in de prijsuitreiking, hij werd met Dana Blue elfde. Het paar had in het basisparcours een balk.

Kijk hier voor de uitslag met video's.