Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:18

Ailill schreef:
Christiene schreef:
Ziek zeg eisen dat de bos open blijft omdat veel een dubbele leven leiden... Of te wel vreemd gaan (of single maar niet openbaar homo).

Geen een andere soort relatie of ssex die men haast standaard ergens in een bos afspreken.
Misschien moet je je 'feiten' wat beter checken, want je zit er echt gruwelijk naast.

Overigens is dit niets persoonlijk naar jou toe, ik erger me al dagen mateloos aan dit topic en vraag me oprecht af waarom Bokt de behoefte voelde om het laatste deel toe te voegen, jammer.

Omdat het in het originele nieuwsartikel staat?
En omdat het niet wenselijk is denk ik om dingen uit het nieuws te gaan knippen omdat er mensen delen uit artikelen mogelijk niet leuk vinden/niet relevant vinden/enz.

Nu toch weer beslag gelegd, benieuwd of er deze keer wel geveild gaat worden.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:22


Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:20

Sunnda schreef:
Ailill schreef:
Misschien moet je je 'feiten' wat beter checken, want je zit er echt gruwelijk naast.

Overigens is dit niets persoonlijk naar jou toe, ik erger me al dagen mateloos aan dit topic en vraag me oprecht af waarom Bokt de behoefte voelde om het laatste deel toe te voegen, jammer.

Omdat het in het originele nieuwsartikel staat?
En omdat het niet wenselijk is denk ik om dingen uit het nieuws te gaan knippen omdat er mensen delen uit artikelen mogelijk niet leuk vinden/niet relevant vinden/enz.

Nu toch weer beslag gelegd, benieuwd of er deze keer wel geveild gaat worden.
Dan moeten ze het hele artikel overnemen, bepaalde andere stukken zijn namelijk niet overgenomen. Dus dat is a meten met 2 maten en b de laatste alinea is totaal niet van belang - zeker niet hier op een paardenforum. Plus het feit dat je, zoals je ook binnen dit artikel op Bokt kunt zien, het kwetsende en onjuiste reacties teweegbrengt.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13110
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:23

Wij mogen het hele artikel niet overnemen. Voor wat betreft het laatste stukje, dit word op de site van Horses en de Hoefslag ook gewoon genoemd. Het artikel gaat over de problemen bij Platinum Stable en dit is er 1 van.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:32

aniek1985 schreef:
Wij mogen het hele artikel niet overnemen. Voor wat betreft het laatste stukje, dit word op de site van Horses en de Hoefslag ook gewoon genoemd. Het artikel gaat over de problemen bij Platinum Stable en dit is er 1 van.
Ja daaaag ;)

Ik zie meer dan eens volledige artikelen overgenomen worden. Het onderwerp zijn de fin. problemen van de betreffende stal, wat voortkomt uit het jarenlange frauderen en oplichten van mensen. Dat bos staat er los van.

Overigens verwijst jullie bron niet naar het artikel op Horses en/of Hoefslag.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:55

Ailill schreef:
aniek1985 schreef:
Wij mogen het hele artikel niet overnemen. Voor wat betreft het laatste stukje, dit word op de site van Horses en de Hoefslag ook gewoon genoemd. Het artikel gaat over de problemen bij Platinum Stable en dit is er 1 van.
Ja daaaag ;)

Ik zie meer dan eens volledige artikelen overgenomen worden. Het onderwerp zijn de fin. problemen van de betreffende stal, wat voortkomt uit het jarenlange frauderen en oplichten van mensen. Dat bos staat er los van.

Overigens verwijst jullie bron niet naar het artikel op Horses en/of Hoefslag.

Maar waarom stoor jij je er zo aan? Overal worden homo ontmoetingsplaatsen gesloten vanwege de enorme overlast die er is. En die ze zelf veroorzaken. En deze is blijkbaar op het terrein van Platinum en het lijkt mij dat je dat als eigenaar niet toe hoeft te staan. Ik vind homo's prima maar hoef ze ook niet cruisend in mijn achtertuin.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:13

Waarom ik me d'r aan stoor is vanwege het feit dat de mensen die zulke plekken bezoeken meestal juist geen homo zijn, het merendeel v.d. wagens die er staan zijn stationcars, inclusief raamstickers en kinderzitjes.

Dan komen er hier vervolgens berichten voorbij als honden het werk laten opknappen en dat maar een soort mens zulke plekken bezoek (homo's) en dat is dus niet juist, kwetsend en denigrerend.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:36

Ailill schreef:
Waarom ik me d'r aan stoor is vanwege het feit dat de mensen die zulke plekken bezoeken meestal juist geen homo zijn, het merendeel v.d. wagens die er staan zijn stationcars, inclusief raamstickers en kinderzitjes.

Dan komen er hier vervolgens berichten voorbij als honden het werk laten opknappen en dat maar een soort mens zulke plekken bezoek (homo's) en dat is dus niet juist, kwetsend en denigrerend.

Er zijn natuurlijk genoeg mannen die weliswaar een gezinsleven hebben maar óf bi zijn óf gewoon hun coming out nog niet gehad hebben. Alleen maar hetero zijn ze in elk geval niet. En die stichting die strijdt voor het bestaan van deze ontmoetingsplekken noemt het zelf óók homo ontmoetingsplek. Waarom mogen wij dat hier dan niet?

Ik begrijp dat de term “homo ontmoetingsplek” eigenlijk de lading niet dekt (hoe toepasselijk). Maar feit is natuurlijk wel dat de mannen die hier komen dat niet doen om een potje te pim pam petten. En het is die overlast waar tegen opgetreden wordt. En wat voor overlast dat is kan iedereen wel invullen denk ik.

Edit: je hebt zeker gelijk over de opmerkingen die hier gemaakt worden. Die kunnen niet.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:06

janderegelaa schreef:
Ailill schreef:
Waarom ik me d'r aan stoor is vanwege het feit dat de mensen die zulke plekken bezoeken meestal juist geen homo zijn, het merendeel v.d. wagens die er staan zijn stationcars, inclusief raamstickers en kinderzitjes.

Dan komen er hier vervolgens berichten voorbij als honden het werk laten opknappen en dat maar een soort mens zulke plekken bezoek (homo's) en dat is dus niet juist, kwetsend en denigrerend.

Er zijn natuurlijk genoeg mannen die weliswaar een gezinsleven hebben maar óf bi zijn óf gewoon hun coming out nog niet gehad hebben. Alleen maar hetero zijn ze in elk geval niet. En die stichting die strijdt voor het bestaan van deze ontmoetingsplekken noemt het zelf óók homo ontmoetingsplek. Waarom mogen wij dat hier dan niet?

Ik begrijp dat de term “homo ontmoetingsplek” eigenlijk de lading niet dekt (hoe toepasselijk). Maar feit is natuurlijk wel dat de mannen die hier komen dat niet doen om een potje te pim pam petten. En het is die overlast waar tegen opgetreden wordt. En wat voor overlast dat is kan iedereen wel invullen denk ik.

Edit: je hebt zeker gelijk over de opmerkingen die hier gemaakt worden. Die kunnen niet.
Eens. Daarentegen zijn er ook meer dan genoeg homo-mannen die zo'n plek totaal niet nodig hebben, die hebben een thuis en zo'n plek dus niet nodig.

Die stichting mag het best zo noemen, feitelijk en praktisch bekeken is sex tussen twee mensen van hetzelfde geslacht homosex :+

Het punt is dat men nu homo's in een negatief daglicht weg zet terwijl het, meestal, gaat om hetero/bi mannen die daarna vrolijk weer naar huis/hun partner gaan en dat heeft niets met homo's te maken.

Dat Bokt hier een platform voor biedt vind ik persoonlijk echt te zot voor woorden, pure discriminatie in mijn optiek - met de geplaatste berichten als gevolg. Die mensen zouden zich de ogen uit hun harses moeten schamen om zulke bekrompen berichten te plaatsen.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:27

Ik denk inderdaad als je hier hetzelfde zou zeggen over lesbiennes, je heel Bokt over je heen krijgt.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:37

janderegelaa schreef:
Ik denk inderdaad als je hier hetzelfde zou zeggen over lesbiennes, je heel Bokt over je heen krijgt.
Het 'grappige' is dat ik de kans groter acht dat de bezoekers van zo'n bos naderhand op huis aan gaan richting een vrouw, wellicht een Bokker, i.p.v. een kerel.

Mensen die niet tot een minderheid behoren (wat logischerwijs dus een groot deel v.d. bevolking is), zijn zich doorgaans niet bewust van het feit hoe kwetsend en onjuist bepaalde berichten over kunnen komen betreffende/bij een minderheid.

Echt onwijs krom, verkeerd en onrechtvaardig dat Bokt dit zo op een voorpagina plaatst.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:14

Het is eigenlijk (even geheel off-topic) best sneu dat mensen dit soort ontmoetingsplekken nodig achten, omdat het nog niet voor 100% geaccepteerd wordt dat sommigen op hetzelfde geslacht vallen, en dat zij hier niet voor uit kunnen/willen/durven komen. Om op deze manier maar aan hun "trekken" te kunnen komen.

Desalnietemin vind ik het niet kunnen dat gemeentes het gebruik van privé eigendom als "ontmoetingsplaats" toestaan of gedogen, tegen de wil van de eigenaar in. In elk ander bos ga je op de bon als je betrapt wordt, maar onder het mom van "ontmoetingsplaats" zou het wel mogen. En dat op andermans grondgebied.

En ik wil vreemdgaan absoluut niet goed praten dat vind ik het laagste van het laagste.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:16

Ailill schreef:
Eens. Daarentegen zijn er ook meer dan genoeg homo-mannen die zo'n plek totaal niet nodig hebben, die hebben een thuis en zo'n plek dus niet nodig.

Die stichting mag het best zo noemen, feitelijk en praktisch bekeken is sex tussen twee mensen van hetzelfde geslacht homosex :+

Het punt is dat men nu homo's in een negatief daglicht weg zet terwijl het, meestal, gaat om hetero/bi mannen die daarna vrolijk weer naar huis/hun partner gaan en dat heeft niets met homo's te maken.

Dat Bokt hier een platform voor biedt vind ik persoonlijk echt te zot voor woorden, pure discriminatie in mijn optiek - met de geplaatste berichten als gevolg. Die mensen zouden zich de ogen uit hun harses moeten schamen om zulke bekrompen berichten te plaatsen.

Bokt is toch niet verantwoordelijk voor de reacties van gebruikers?
Het nieuwsartikel bevat niets bijzonders imo, en ik vind het oprecht gekte om het woord discriminatie en het nieuwsartikel in een zin te noemen. Er wordt gewoon een feit benoemd: wileras heeft problemen over een stuk bos wat zij omheind hebben en dat in gebruik is als homo ontmoetingsplaats. Het hop is gewoon een algemeen geaccepteerd woord, ook in de homoscene.

Ik begrijp dat de reacties misschien niet helemaal droomreacties zijn, maar ik lees er maar 1 dat ik denk: nou nou, is het nodig..maar ik mis even de redenen om zo ontzettend defensief te reageren. De rest van de reacties geeft notabene aan dat het niet uitmaakt om wie het gaat en o.a. listigheidje geeft al wat uitleg.
Volgens mij is de tendens meer dat mensen het verbazingwekkend vinden dat je anderen mensen op eigen terrein moet toelaten, en als het dan ook nog om seks gaat (zoals de meesten al aangeven maakt het niet uit wat voor seks en wie dat is) klinkt het natuurlijk wel heel bijzonder.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:30

Moderatoropmerking:
Graag willen we vragen om speculaties over bezoekers van een homobos, en de redenen waarom zij dit bos bezoeken, achterwege te laten. Hiermee wordt een grote groep van onze samenleving collectief in een slecht daglicht gezet

Nyaleti

Berichten: 6128
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:46

Ik woon in het dorp ernaast en hoor er echt nooit iets over :+ ken een aantal mensen die er gewerkt hebben als bijbaantje en die hielden het er toch lang vol. Blijft een bijzonder verhaal wat er allemaal afspeelt daar. Ik hoop dat het snel te koop komt en er dan een goed persoon in komt want het is wel een prachtige locatie.
Afgelopen jaar (jaren?) staat er alleen maar opfok, lang geleden dat er een volwassen paard buiten liep.

Over het bosje, er zit een manege recht tegen over Platinum. Heb nog nooit gehoord dat er iets is voor gevallen met voorbij fietsende kinderen maar lijkt me toch geen fijn idee om m'n jonge dochter er langs te laten fietsen. (dit bos is gelukkig groot en diep genoeg, hier verderop zit ook zo'n bosje en die is maar heel klein. Daar zie ik gewoon mensen bezig .. := )

Christiene
Berichten: 7716
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:21

listiglistje schreef:
Christiene schreef:
Ziek zeg eisen dat de bos open blijft omdat veel een dubbele leven leiden... Of te wel vreemd gaan (of single maar niet openbaar homo).

Geen een andere soort relatie of ssex die men haast standaard ergens in een bos afspreken.

Inderdaad dubbelleven....

De meeste Homobos bezoekers zijn getrouwde mannen of in een relatie met een vrouw (samenwonend),
ze durven niet uit te komen voor hun homosexsuatiteit.
echt het staat altijd na werktijd vol met de stationwagons met kinderzitjes en bedrijfsbusjes :o (Hier althans)

Echte homo's komen daar niet tot zelden (ik ken de homoscene maar al te goed,
alle facetten en mogelijkheden, zij gebruiken andere locaties en kanalen om af te spreken :o )
ja hier was ook zon plek reed ik wel langs allerlei auto's met kindstoeltjes achterin. Ook bedrijven.. inderdaad