Veel minder leden voor KNHS

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 11:37

KNHS / Horses
KNHS

De KNHS heeft vandaag de nieuwe kerncijfers over 2018 gepubliceerd. Het ledental van de hippische sportbond is de afgelopen jaren flink gedaald. In 2016 had de KNHS nog 184.590 leden, in 2017 waren dat er 174.496 en vorig jaar 160.481. De KNHS verklaart de daling zelf als volgt: "Het aantal KNHS-lidmaatschappen is sinds 2016 gedaald. Dit komt voornamelijk doordat in het verleden KNHS-leden meerdere lidmaatschappen konden hebben. Vanaf 2016 zijn we deze lidmaatschappen gaan samenvoegen, waardoor per 1 januari 2019 elk KNHS-lid nog maar 1 lidmaatschap heeft."

Uit de cijfers van het KNHS blijkt dat alle lidmaatschapsvormen zijn gedaald. Ook het aantal startpassen daalde. Bekijk alle cijfers hier.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:19

----------- ra ra hoe kan dat -----------------

:roll:

eva1969

Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:36

Als je het intern al niet goed op de rit hebt staan, kan je dat ook niet naar buiten uitdragen en wordt het nooit iets. Laten ze eens bij de basis beginnen ;)

Insta: ArtbyEvaRoeters

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:39

eva1969 schreef:
Als je het intern al niet goed op de rit hebt staan, kan je dat ook niet naar buiten uitdragen en wordt het nooit iets. Laten ze eens bij de basis beginnen ;)

En laten ze de basis eens laten rijden vooral, met de kosten voor de mensen met ponyrijdende kids is het haast niet meer te doen. En dat zijn de leden voor de toekomst.. denk dat de knhs goed bezig is met zichzelf om de zeep te helpen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

eva1969

Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:21

bigone schreef:
En laten ze de basis eens laten rijden vooral, met de kosten voor de mensen met ponyrijdende kids is het haast niet meer te doen. En dat zijn de leden voor de toekomst.. denk dat de knhs goed bezig is met zichzelf om de zeep te helpen.
ik ben bang dat je gelijk hebt

Insta: ArtbyEvaRoeters

DeniseES

Berichten: 3469
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:31

Ik denk dat ze een hoop leden verloren hebben nadat de overeenkomst met het SRR voor het ruiterbewijs ontbonden is. Ik was alleen lid voor het ruiterbewijs, maar sinds dat eenmalig €30,- kostte en vervolgens voor altijd geldig is heb ik vorig jaar direct mijn lidmaatschap bij de KNHS opgezegd. Ik zal vast niet de enige geweest zijn.

Aim for the moon!!!! Even when you miss, holy fuck! You're in space!!! :D
Dance like nobody's watching, love like you've never been hurt.
Sing like nobody's listening, live like it's heaven on earth.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:58

Oooh wat dit de reden dat we gisteren ineens een enquete kregen?

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:30

Janine1990 schreef:
Oooh wat dit de reden dat we gisteren ineens een enquete kregen?


Ik gooi de knhs mailtjes altijd meteen weg. Hoop onzin. Maar dankzij je opmerking heb ik hem erbij gezocht en verrek. Een enquête inderdaad!

Ingevuld met wat ik van de knhs vind. Laten we het er maar op houden dat ik de leegloop totaal begrijp. :o

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:48

DeniseES schreef:
Ik denk dat ze een hoop leden verloren hebben nadat de overeenkomst met het SRR voor het ruiterbewijs ontbonden is. Ik was alleen lid voor het ruiterbewijs, maar sinds dat eenmalig €30,- kostte en vervolgens voor altijd geldig is heb ik vorig jaar direct mijn lidmaatschap bij de KNHS opgezegd. Ik zal vast niet de enige geweest zijn.

Precies dit, ik betaalde al 15 jaar braaf voor het ruiterbewijs, eerst tweejaarlijks en daarna jaarlijks. Die bedragen waren echt niet tof meer en wat krijg je ervoor? Een verzekering die nooit uitkeert en een blaadje over een sport die ik niet beoefen. Dus die overstap naar SRR was snel geregeld.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:04

Ik wil denk ook overstappen maar weer niet zo goed hoe dat moet

Anoniem

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:23

Ik heb het artikel geupdate met de actuele cijfers van de KNHS over de laatste 3 jaar. :)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:30

Hanafubuki schreef:
Ik heb het artikel geupdate met de actuele cijfers van de KNHS over de laatste 3 jaar. :)


Als ik dan naar de cijfers kijk, vind ik ze nog steeds best schokkend. :o
Niet zo zeer die daling van directe lidmaatschappen bij de KNHS.

Maar het aantal starts op wedstrijden :oo
52.000 minder...
Oke ik deed flink mee door vorig jaar maar 2 keer te starten :+
Maar jeetje, wat een hoop!

En ik begrijp wel dat de trend om wekelijks op wedstrijd te gaan enorm achterhaald is. (hoewel... sommige mensen :roll: gelukkig hebben ze doorgaans ook de slechtste resultaten)

Maar je gaat me niet vertellen dat die 3550 startpashouders die in 2017 nog meereden elk jaarlijk 15 keer zijn gestart...

purny

Berichten: 27382
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:32

Net weer de factuur gehad. 25 euro voor een jaar.
Ga denk ik m'n ruiterpaspoort opzeggen voor volgend jaar

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:33

52.000 minder zit je zo aan, een gemiddelde ruiter start toch minimaal twee keer per maand a vier starts, dat zijn er dus al 50starts per jaar dus reken maar uit.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:34

bigone schreef:
52.000 minder zit je zo aan, een gemiddelde ruiter start toch minimaal twee keer per maand a vier starts, dat zijn er dus al 50starts per jaar dus reken maar uit.


Oh elke proef is een start :+ :o?

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:35

Ja, want je kunt je voor 1 of 2 proeven opgeven waarbij de eerste verplicht is, met springen geen idee maar daar heb je ook twee rondes met elke keer dokken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:36

bigone schreef:
Ja, want je kunt je voor 1 of 2 proeven opgeven waarbij de eerste verplicht is, met springen geen idee maar daar heb je ook twee rondes met elke keer dokken.


Ik dacht gewoon één wedstrijd is één start.
Of je nu 1 of 2 proeven rijdt.

Maar op zich wel logisch natuurlijk, elke proef telt apart mee voor de prijzen. Het is de blondie in mij :j

denisesilver

Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:02

Als ik zo hoor hoe een bepaalde bondscoach de jinge ruitertjes "motiveert" om het niveau op te hogen snap ik ook wel dat er minder starts zijn. Daarbij lopen we allemaal maar Ermelo te sponsoren, waar menig (wedstrijd)ruiter nauwelijks komt. Tja..

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Gabrielletje
Berichten: 126
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:12

Er is natuurlijk een verschil tussen leden en lidmaatschappen. Ik kan mij wel voorstellen dat na al die fusies jaren geleden een complexe registratie is ontstaan en het zal voor de knhs financieel best prettig zijn geweest dat 1 lid meerdere lidmaatschappen kon hebben. Maar dat wordt nu ontdubbeld, goede ontwikkeling. Minder lidmaatschappen dus, en bovendien willen veel mensen tegenwoordig liever geen lid meer zijn van een club of vereniging, dus zo’n terugloop qua aantal leden past ergens ook wel bij deze tijd.

Gabrielletje
Berichten: 126
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:15

Janine1990 schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik heb het artikel geupdate met de actuele cijfers van de KNHS over de laatste 3 jaar. :)


Als ik dan naar de cijfers kijk, vind ik ze nog steeds best schokkend. :o
Niet zo zeer die daling van directe lidmaatschappen bij de KNHS.

Maar het aantal starts op wedstrijden :oo
52.000 minder...
Oke ik deed flink mee door vorig jaar maar 2 keer te starten :+
Maar jeetje, wat een hoop!

En ik begrijp wel dat de trend om wekelijks op wedstrijd te gaan enorm achterhaald is. (hoewel... sommige mensen :roll: gelukkig hebben ze doorgaans ook de slechtste resultaten)

Maar je gaat me niet vertellen dat die 3550 startpashouders die in 2017 nog meereden elk jaarlijk 15 keer zijn gestart...


Zou de terugloop in starts ook niet komen door de BB / Impulsrubrieken waarvoor je geen startpas nodig hebt?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:22

Is ook niet zo gek gezien de KNHS de basis sport zo verschrikkelijk duur maken. Genoeg mensen die er daarom mee stoppen en maar op ritten wen wedstrijden houden die niet onder de KNHS vlag zitten.

Benzz
Berichten: 2873
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:24

Veel daling bij de groep: Lidmaatschap direct bij de KNHS. Vraag mij af welke groep direct lid bij de knhs kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:42

Blussem schreef:
Is ook niet zo gek gezien de KNHS de basis sport zo verschrikkelijk duur maken. Genoeg mensen die er daarom mee stoppen en maar op ritten wen wedstrijden houden die niet onder de KNHS vlag zitten.


Precies, als het niet zo duur was geweest was ik al lang een keer gestart, maar nu wil ik mezelf echt goed voorbereiden en waag ik het er niet zo snel op. Neem dan mijn pony die ik tot mijn 15e heb gehad, ze was geen dressuurpony en ik geen dressuurtutje, maar als het niet zo duur was geweest hadden we voor de lol wel eens mee kunnen rijden puur om te kijken of het ging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:43

Benzz schreef:
Veel daling bij de groep: Lidmaatschap direct bij de KNHS. Vraag mij af welke groep direct lid bij de knhs kan worden.


Oh dat kan hoor, dan kun je geen wedstrijden rijden maar deel je geloof ik wel mee in bepaalde voordelen en acties

Benzz
Berichten: 2873
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:53

Elvirawortel schreef:
Benzz schreef:
Veel daling bij de groep: Lidmaatschap direct bij de KNHS. Vraag mij af welke groep direct lid bij de knhs kan worden.


Oh dat kan hoor, dan kun je geen wedstrijden rijden maar deel je geloof ik wel mee in bepaalde voordelen en acties


Ik zie het al, maar dat is ook geen aantrekkelijk lidmaatschap, dus niet vreemd dat de daling daar zo enorm is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, criollo_yess, paardje2013, rosak en 9 bezoekers