Paardenmarkt trekt vele handelaren naar Zuidlaren

Moderators: EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Paardenmarkt trekt vele handelaren naar Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 13:25 Tip de Nieuwsredactie

rtv drenthe
Overige

Het zonnige weer heeft vanochtend verschillende paardenhandelaren en vele andere belangstellenden naar de 66e editie van de voorjaarsmarkt in Zuidlaren getrokken.

De voorjaarsmarkt is een soort kleine Zuidlaardermarkt. Bovendien is het de eerste paardenmarkt van het jaar in Noord-Nederland. Marktmeester Jaap Mellema kijkt tevreden rond. "Het is hier behoorlijk druk. In totaal zijn er ruim 240 dieren aangevoerd. Vorig jaar waren dat nog 153 paarden en pony's.

"Deze paarden hebben de hele winter op stal gestaan. Nu wil men er weer mee fokken, dat blijft in beweging", vervolgt Mellema. "Natuurlijk draagt ook het droge en zonnige weer bij aan het grote aantal bezoekers."

Roemenië en Bulgarije
Het ochtendzonnetje schijnt over de pony’s en paarden, die met hun benen in het hooi staan. Tussen de dieren door lopen groepjes mensen op zoek naar een ideaal exemplaar. Bezoekers komen uit alle hoeken van het land en zelfs uit landen als Roemenië, Bulgarije en Duitsland.

"Ik kom uit Brabant, uit Oss", vertelt een paardenhandelaar met karakteristieke stok en pet op. "Ik kom hier geregeld in Zuidlaren en handel in minipaardjes. Maar de gezondheid gaat wat achteruit, dus ik heb geen paarden bij me. Maar misschien neem ik er vandaag wel een paar mee naar huis."

BarbaLala

Re: Paardenmarkt trekt vele handelaren naar Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:28

Ik ben benieuwd of er bokkers met een aanwinst thuis komen!

Melissa1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:32

Uit Oss nog wel, ben benieuwd wie het is O:) het is zo jammer dat het 2,5 uur rijden is. :(

Mallow ☆ Irish Cob
Lizzy ♡ Irish Cob
Lot's Zaïra Liz ♡ Irish Cob x Welsh

LukieBradley

Re: Paardenmarkt trekt vele handelaren naar Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:51

Naar deze ga ik zelf nooit omdat ik het te ver weg vind maar vanuit deze omgeving gaan er best meer :)
Bij ons in kaatsheuvel zijn ze er ook naartoe.

[o] Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:24

Normaal is er elk jaar een topic over, is er ook dit jaar eentje? Ik kan het niet vinden helaas.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:28

emilyslaluna schreef:
Normaal is er elk jaar een topic over, is er ook dit jaar eentje? Ik kan het niet vinden helaas.

Over deze zover ik weet nooit, wel over de grote markt die in het najaar gehouden wordt.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:38

BarbaLala schreef:
emilyslaluna schreef:

Over deze zover ik weet nooit, wel over de grote markt die in het najaar gehouden wordt.

Ik heb niet goed gelezen, oeps. Ik had het inderdaad over de Zuidlarenmarkt :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie