[VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:12

Afgezien van dat ook ik het niet heel verantwoord vind, vind ik het wel aandoenlijk, en ik geloof zonder meer dat er veel paarden zijn, die dit bijzonder leuk zouden vinden.

Ikzelf zou het niet durven, en zou ook not amused zijn als iemand dat zo op Bokt zou zetten dat ze dat doen.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:19

Heerlijk die uitzonderingen op de regel. Gelukkig zijn er nog van dit soort verhalen, waaruit blijkt dat het ook wel goed kan gaan.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:29

celticpony schreef:
Heerlijk die uitzonderingen op de regel. Gelukkig zijn er nog van dit soort verhalen, waaruit blijkt dat het ook wel goed kan gaan.


Dit dus. Heel leuk filmpje. ..

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:46

En die pony komt ook elke dag braaf terug? :')

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:52

Ik vind het ook prachtig.
Gelukkig dat niet iedereen het verantwoord vindt, dan zou het een puinhoop worden zeg met de hoeveelheid paarden die gehouden wordt.
Zo 1 paard, prachtig, een uitzondering op de regel van paarden houden. Hopelijk blijft het ook een uitzondering.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:58

Één woord, geweldig!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:58

Ik vond het ook een leuk filmpje. Paard is doodbraaf. Gaat aan de kant en de bewoners kennen het paard dus houden een oogje in het zeil. Prachtig toch!

Marilu
Berichten: 1245
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:04

Dat is nu eens een 100% verkeersmak paard :D
Mooi beestje en ziet er goed verzorgd uit. Leuk voor het beestje, ook.
Verder vind ik het niet bepaald verantwoord en zou ik het zelf nooit doen, maar kijk, blijkbaar is dit op sommige plekken in onze westerse wereld toch nog mogelijk (of het is misschien 'fake news' ;) ).

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:11


Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:44


swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:38

Heerlijk verhaal. Wat een bijzonder dier zeg!

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:48

Ben ik de enige die het niet vind kunnen? Er zijn zo veel slechte mensen in de wereld, of auto's die door Duitsland rijden, zonder enig benul van een ''loslopende pony''. Zet dat paardje in een wei met een vriendje. Niet dat je dan alle zekerheid hebt natuurlijk. Leuk dat het 14 jaar goed gaat, maar het 15 jaar gaat het misschien wel gruwlijk fout. Een paard, hoe braaf dan ook, kan ook is schrikken, en alsnog voor die auto terecht komen. Geef dat beestje een fatsoenlijke wei, of houd gewoon geen paarden. Ik gooi toch ook die de deur open voor mijn hondje? Ik weet hij (Uiteindelijk) wel terug zou komen, maar de mensen vertrouw ik niet.

Het ziet er heel relaxt uit, paardje sjokt wat rond, weet na 14 jaar wel wat hij kan eten en niet, waar hij kan lopen en niet. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje, dat gewoon kan verkomen worden door een goede wei waar hij ook z'n beweging in kwijt kan. Daarvoor bestaan weides immers, :) En dat van geen vriendje, of ruimte omdat de man te oud is :? . Als ik oud ben, en ik mag nog zeggen dat ik een eigen pony heb, moet dat dier het goed hebben. Niet op de straten rondlopen als ''dagelijkse wandeling''. Kinderen kunnen pony's wel zien in de kinderboederij. Maar, dat is slechts mijn mening, :Y)
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 10-03-19 01:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:49

Het valt mij nog mee dat er nog geen pennymeisje is die dat dier heeft ingepikt.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:25

Anastasia, als je het topic had gelezen (is niet lang) was je er achter gekomen dat je niet de enige was :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 07:52

Alleen een Arabier is hier gek en intelligent genoeg voor. Geweldig om te zien.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:45

Ad schreef:
Vervolgens stapt de 22-jarige Arabier doodgemoedereerd de straat op om een blokje om te gaan maken. Rustig knabbelt ze aan struiken en bosjes en loopt ze, als het regent met een beschermend dekje, langs de trambaan richting een beschermd natuurgebiedje aan de over van de Main.


Als ik het dus goed begrijp loopt ze een stukje langs de trambaan en door een paar straten om in een natuurgebied te kunnen grazen, al 14 jaar lang, wat nog nooit fout is gegaan.

Wat een doemdenkers hier. 'Ondanks dat het al meer dan 5000 keer goed is gegaan moet het een keer fout gaan!' 8)7

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:05

celticpony schreef:
Heerlijk die uitzonderingen op de regel. Gelukkig zijn er nog van dit soort verhalen, waaruit blijkt dat het ook wel goed kan gaan.


Precies ja.

Uiteraard vind ik het ook bijzonder dat die man dat hek ooit open gezet heeft en dat het diertje blijkbaar alleen staat.

Maar ach...gaat nu al 14 jaar goed.

Mijn grootouders hebben een hond gehad die zo dagelijks z’n rondje maakte door Bodegraven. Maar dat was jaren 60/70. Veel minder verkeer dan nu.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:25

Dan zie je het effect van veel vrije beweging op verschillende ondergronden op de voeten, zn blote voetjes lijken er prima getrimt en gezond uit te zien.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:43

Wat mooi om te zien, zo'n buiten de lijntjes kleurend paardje die het hele dorp een glimlach bezorgd en waarop iedereen een oogje in het zeil houdt :)

Wel heel bijzonder dat zo'n man op een dag besluit om het paardje maar zelf te laten wandelen....mijn keuze zou het niet zijn maar ik zou er ook vooral voor vrezen dat andere mensen dit beeld niet trekken en zich er tegenaan gaan bemoeien / problemen gaan veroorzaken / het paardje meenemen, want er zal toch maar eens iets anders gebeuren dan wat iedereen doet: paniek!

Heerlijk dat een hele gemeenschap van mensen niet zo panisch is en het dit dier gewoon gunt om zijn wandelingetje te maken +:)+

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:25

ooit lang geleden had mijn opa ook een paard dat altijd uitbrak en gewoon in de namiddag weer voor de draadstond. Het dier struinde ook wat door de polder en niet in de stad ik denk dat het ongv 1955 was. het was een gepensioneerd trekpaard van 20+. het opvallende was dat het dier thuis in zijn weide overleed op de dag dat het niet uitbrak

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:51

kwita schreef:
ooit lang geleden had mijn opa ook een paard dat altijd uitbrak en gewoon in de namiddag weer voor de draadstond. Het dier struinde ook wat door de polder en niet in de stad ik denk dat het ongv 1955 was. het was een gepensioneerd trekpaard van 20+. het opvallende was dat het dier thuis in zijn weide overleed op de dag dat het niet uitbrak


Waarom is dat opvallend?

OT: Ik zie geen kwaad in dit filmpje. Gaat al jaren goed, bijna iedereen kent het paard daar. De man lijkt goed voor zijn dieren re zorgen.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:14

Volgens mij wordt er nergens gezegd dat hij 14 jaar geleden gewoon de poort open heeft gezet. Misschien is hij wel jarenlang samen met zijn paarden naar dat natuurgebied gelopen. En zijn ze op een dag dat hij ze niet mee naar buiten nam, ontsnapt en zelf gaan wandelen.

Ik vind het prachtig.

mysa

Berichten: 10467
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:19

Mijn eerste paard stond los in de tuin, zonder hek. Dat ging altijd goed, hoewel ze, toen ze nog 24/7 in de wei stond, ze wel eens uitbrak. Ik kreeg wel regelmatig wandelaars aan de deur: "mevrouw, er loopt een paard om uw huis" :)

De wei lag 300m verderop, een bospad over, dan liep ik wel mee maar ze liep dat pad altijd gewoon los.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:00

Pff weer discussie verstandig niet verstandig. We zijn het gewoon niet gewend. Dat is het.

In Amerika ben ik in delen geweest waar waarschuwing wordt gegeven dat er wilde paarden door de straat kunnen komen in het dorp. En die gaan veel harder. In Egypte lopen wilde camelen afentoe ineens door de stad. In india liggen de koeien op straat in het drukke verkeer. Gaat ook goed omdat ze heilig verklaard zijn. En zo zijn er veel meer voordelen. Omdat we het hier niet gewend zijn vinden we het eng. Maar ook hier heb je gebieden alleen dan met borden dat er bijvoorbeeld koeien oversteken en heb je wildrooster soms waar dier niet verder kan.

We klagen over te weinig ruimte voor dieren en hek soms om gevaren te voorkomen. Als je er aan wend en paard loopt rustig en loopt zo ver ik kan zien een rustig rondje .. wie zijn wij om er opmerkingen over te maken omdat we zelf zo denken. De mensen daar hebben er geen problemen mee.

Frankrijk heb je ook gebieden waar paard losloopt. Enz. Voorbeelden genoeg. Wij maken er een probleem van omdat we het niet gewoon zijn en het verkeer hier het niet gewoon vind.

Zat laatst nog te denken mileu klimaat oplossen en overheid diesel, benzine probleem en parkeer file probleem oplossen. Waarom niet met paard en wagen en te paard terug naar het werk. Ja je bent langer onderweg. Of misschien niet want je steekt af geen file. En geen stress. Overal paardenstallen wei. Mooi groen meer zuivere lucht. Veel problemen weg. Minder betalen overheid. Geen wegen belasting geen meer asfalt terug meer groen.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:43

Dit is gewoon leuk.
Voor de mensen die zeggen:kan een keer fout gaan. Blijf voortaan zelf ook maar binnen dan, stap maar nooit meer op je paard, want het kan een keer fout gaan. Deze man kent zijn Paard ongetwijfeld goed, de politie zal ook wel beter risico's kunnen inschatten dan een stelletje boktwijsneuzen... altijd dat gemier en gemekker op mensen die andere keuzes maken dan jezelf en die leven ipv zich laten leiden door angst... Bah. Ik word ontzettend blij van zulke berichten.. Er lopen al teveel geïndoctrineerd politiek correcte robotjes rond op deze aardkloot.

En de kans dat je in een ongeluk betrokken raakt met een op telefoonturende bestuurder is echt groter dan te botsen met een rustig rondwandelen paard.

En, o ja.. Mijn hond maakt ook zelf zijn rondje... Naar de buren en terug en soms ligt hij er een hele dag voor de deur. En aan de andere kant ligt op 300 meter van mijn huis de snelweg... Slecht he??? Maar ook dat gaat al 7 jaar goed...hij is nog nooit de andere kant op gelopen en gaat dat ook niet doen, want buuf stopt hem vol met koekjes. En dan komt hij weer terug.