Ruiters Moerdijk moeten paardenpoep voortaan opruimen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:54

Citaat:
Wij hebben niet zoveel om je paard aan vast te zetten in de gemeente, en een tuinhekje trekken ze zo kapot. Daarbij heb ik altijd geleerd je paard niet aan het bit vast te zetten, dus zal er een halster mee moeten. Flinke zadeltassen nodig met die halsters, plastic zakken en mest :')

https://www.ems-webshop.com/a-39147522/ ... ti-colour/

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Douce

Berichten: 3502
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:29

eventueel schreef:
Douce schreef:

Waar haal je deze informatie vandaan? In de APV zie ik geen uitzondering voor buiten de bebouwde kom. Oftewel, het is niet zo dat hondenpoep wél mag blijven liggen.

Ik erger me regelmatig aan paardenpoep, zeker als wandelaar op een smal fietspad, waar paarden eigenlijk al niet mogen komen. Wellicht nu nog geen handhaving maar het is een signaal.

En de gemeente is heel groot hè, dus in totaal staan er verwacht ik ook genoeg paarden in.


Ik woon er.


Ik ook ;).

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Ruiters Moerdijk moeten paardenpoep voortaan opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:07

Dit is dus precies de reden dat ik de bebouwde kom zoveel mogelijk vermeed :')

Ik schopte het altijd in de berm. Vind het ook niet heel fijn als ik een hoop mest op straat zie liggen. Hondenpoep kan ik me ook aan ergeren.

Maar wat mij het meest irriteert is de katten van anderen die in mijn tuin komen graven en poepen. :=

:wave:

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:03

Veeg het met een voet in een put langs het trottoir, opgelost. Hoef je niets mee te nemen. Waarschijnlijk is het al genoeg verkruimeld voordat je überhaupt het bij een put hebt, en dan is het al opgeruimd.
:Y)

Maar het is wel een goede oefening voor al die ruiters die zonder krukjes niet op kunnen stappen. _/-\o_

Ik vind het niet meer dan normaal dat je het even opruimt, maar dat kan ook na de rit. Ligt het voor een oprit of op een voetpad, dan veeg je het met een laars even aan de kant. Heeft niemand er last van. Dat doe ik dan wel direct. Heb mijn paard overigens zo afgericht dat ik gewoon kan vegen met een paard aan een teugel in de hand. Ook opstappen op straat is geen probleem.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

_black_rose_

Berichten: 727
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:21

Binnen de bebouwdekom opruimen vind ik niet meer dan normaal. meestal schop ik het even aan de kant zodat men er niet doorheen hoeft te rijden en kom ik daarna zonder paard en met mestboy terug. Als het in ons dorp en pal voor een oprit ligt kiep ik er zelfs even een emmer water overheen.
Buiten de bebouwde kom schop ik het in de berm als het om een veel bewandeld pad gaat. Anders laat ik het gewoon liggen.

Heeft iemand ervaring met die mestzak? Ben wel nieuwsgierig of het goed werkt en of er niet heel snel schuurplekken ontstaan.

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:42

_black_rose_ schreef:
Heeft iemand ervaring met die mestzak? Ben wel nieuwsgierig of het goed werkt en of er niet heel snel schuurplekken ontstaan.


Hier ervaring. We hebben zo'n ding een tijd gebruikt voor gewoon in de bak (moeten mest meteen opruimen en dat had paardlief al snel door :+ ) Het werkt prima, maar die van ons kreeg op den duur ondanks de er door mijzelf omheen geprutste bontjes, toch schuurplekjes door, en een heel vervelend wondje onder z'n staart.

.

denisesilver

Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:15

Cowgirl schreef:
Citaat:
Wij hebben niet zoveel om je paard aan vast te zetten in de gemeente, en een tuinhekje trekken ze zo kapot. Daarbij heb ik altijd geleerd je paard niet aan het bit vast te zetten, dus zal er een halster mee moeten. Flinke zadeltassen nodig met die halsters, plastic zakken en mest :')

https://www.ems-webshop.com/a-39147522/ ... ti-colour/

:)*

Ik heb het er niet zo op om zonder krukje oid op te stappen. Met m'n hele gewicht aan dat zadel hangen is niet echt bevorderlijk voor de rug en t zadel

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:19

In Moerdijk notabene... waar de grootse vervuilers bij elkaar verzameld zijn

Als je paard recreatie voor je betekent, beteken jij dan ook recreatie voor je paard?!
ook pennydromen komen uit; trotse eigenaar van Buitenpraktijk Bosleven en Paard en Park de Meerberg

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:36

x_Elise schreef:
Moerdijk is natuurlijk ook dé paardengemeente van Brabant met die drie verdwaalde paarden die er staan :+


Ze kunnen zich daar beter druk maken over de vervuiling die de industtie daar maakt, dan dat handje vol paarden...!!

denisesilver

Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:58

letziforevr schreef:
x_Elise schreef:
Moerdijk is natuurlijk ook dé paardengemeente van Brabant met die drie verdwaalde paarden die er staan :+


Ze kunnen zich daar beter druk maken over de vervuiling die de industtie daar maakt, dan dat handje vol paarden...!!

Nou inderdaad -O-

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:58

I
Citaat:
k heb het er niet zo op om zonder krukje oid op te stappen. Met m'n hele gewicht aan dat zadel hangen is niet echt bevorderlijk voor de rug en t zadel

[/quote]

Schijt je paard dan 20x onderweg ofzo.?

Gewoon op en afstappen...niks mis mee. Vroeger deden we niks anders en nooit problemen.
Tegenwoordig lijken die paarden wel van suiker.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

denisesilver

Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Ruiters Moerdijk moeten paardenpoep voortaan opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:28

Tegenwoordig weten we nu eenmaal dat het niet goed is voor de rug en het zadel. Ik vind het argument "maar vroeger.." zo'n dooddoener. We moeten ons toch ontwikkelen? Met mijn pony is het ook geen probleem die is 1.33 en daar zit ik zo op, maar om nou met mijn 1.55 1.70 meter omhoog te moeten klauteren, lijkt me niet echt bevorderlijk :n
En nee ze schijten niet twintig keer per dag, maar op een grote ronde toch wel gauw 2 à 3 keer. Misschien 1 keer binnen de bebouwde kom, ben niet de beroerdste om dat even op te ruimen maar om dat die andere 2 keren ook nog buiten de bebouwde kom te doen. Nee sorry, dat vind ik gewoon bs

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:24

Vroeger was het helemaal niet zo’n probleem als je paard op straat wat deed.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:37

Cowgirl schreef:
Citaat:
Wij hebben niet zoveel om je paard aan vast te zetten in de gemeente, en een tuinhekje trekken ze zo kapot. Daarbij heb ik altijd geleerd je paard niet aan het bit vast te zetten, dus zal er een halster mee moeten. Flinke zadeltassen nodig met die halsters, plastic zakken en mest :')

https://www.ems-webshop.com/a-39147522/ ... ti-colour/


Ik zal even 90 euro neerleggen voor een hoofdstel dat ik 1. niet mooi vind en 2. zelf niet eens nodig vind maar doordat een gemeente het opeens nodig vindt, moet hebben

Ik heb een prima hoofdstel. Mogen zij het even voor me betalen!!

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:11

Mijne scheit het liefst in een berm of bosje en anders schop ik het aan de hand. Aan een hekje vastbinden.... Vaak is dat in iemands tuin, denk ook niet dat ze daar blij mee zijn als ze die omwoelt haha.

Verder vind ik het niet meer dan netjes om het iig even aan de kant te schuiven. Opruimen zou ik wel lastiger vinden......

Betreft het opstappen; ik stap nooit zonder 'krukje' op. Maar kijk om je heen en buiten zijn 1001 verschillende 'krukjes'. Paaltjes, hoge stoep, bus halte opstap, hekje, elektriciteit kastjes.... Gewoon in oplossingen zoeken.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Ruiters Moerdijk moeten paardenpoep voortaan opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:10

de meeste mensen kunnen tegenwoordig ook niet meer fatsoenlijk opstijgen zonder krukje.
Mij lijkt dat je het als ruiter in de bebouwde kom ff wegruimt, buiten de bebouwde kom, tja... dan wordt het onderweg wel wat onderhandiger, zeker als je langs een wat drukkere weg moet. Lijkt alsof de gemeenteraad niet echt goed nagedacht heeft over de uitvoerbaarheid voor de 'overtreder' en als ze nu al aangeven dat handhaven geen prio heeft, kun je de regels ook laten voor wat het is.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:17

Debbie00 schreef:
Hihi dit doet mij denken aan een strip van Jan, Jans & de kinderen:

De opa die een emmertje en schepje mee moet nemen van de politie om de poep van het tekkeltje op te ruimen.
Komen er vervolgens 2 agenten op paarden aan, waarvan 1 paard mest laat vallen.
Vervolgens geeft opa het emmertje en schepje aan een kind en loopt door. :D


Haha, of die documentaire van een paar jaar geleden over de bereden politie in Amsterdam. Staan ze een man te bekeuren voor wildplassen, begint dat paard ineens liters te zeiken...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 4leggedmates, Amazonbot, darkadia, dollyspikkel, Indy_Mouse_9, jokesonyou, Marita, sevenofnine, Sizzle, Tazzey en 39 bezoekers