Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 22:25

*KWPN
Fokkerij, KWPN

Afbeelding
Totilas. Foto: Marjoow


Het laatste optreden van de legendarische Totilas maakte voorafgaand aan de KWPN Stallion Show veel los. Na een spetterende performance van de KWPN-hengsten GLOCK’s Total U.S. en GLOCK’s Toto Jr. kwam de kampioenshengst nog eenmaal in de baan.
Op de klanken van Secret Garden, de kürmuziek waarmee de zwarte parel onder Edward Gal zijn ongekende successen beleefde, lieten GLOCK’s Toto Jr. onder Hans Peter Minderhoud en GLOCK’s Total U.S. onder Edward Gal, zien wat de Nederlandse dressuur te wachten staat.

Twee beloftes
De achtjarige GLOCK’s Toto Jr. (Totilas uit Desperada van Desperados, fokker Schmidt uit Naumburg GER) is hard op weg om in de voetsporen van zijn vader te treden. De hengst toonde al goed op weg te zijn naar het hoogste niveau en doet in de manier waarop hij het werk doet veel aan zijn vader denken. De een jaar jongere GLOCK’s Total U.S. (Totilas uit Sondra van Sir Donnerhall, fokker Gestüt Lewitz uit Steinfeld GER) liet een ongekend bewegingsmechanisme zien. Een hengst met enorm veel lossigheid en een potentieel waar je u tegen zegt. Twee beloftes voor de Nederlandse dressuursport!

Noch einmal
Tegelijkertijd met Totilas (Gribaldi uit Lominka elite pref prest PROK van Glendale, fokker J.K. Schuil & A. Visser uit Broeksterwoude), die aan de hand werd gepresenteerd door Matthias Alexander Rath, kwam ook Governor (Totilas uit Orleans elite pref prest PROK van Jazz, fokker J.B.J.M. Streppel uit Wilp) de baan binnen. De kersverse winnaar van de VHO-trofee werd vergezeld door twee van zijn zonen. De recent goedgekeurde Kayne (uit Adorijke elite sport-dres IBOP-dres PROK van Rousseau, fokker mevrouw R.W. Bennink uit Roden) en Koning (uit Gucci Boa T elite IBOP-dres D-OC van Bretton Woods, fokker S. Duinstra uit Eastermar) en King Karim (GLOCK’s Toto Jr. uit Blexta elite EPTM-dres PROK van Painted Black, fokker K.J. Kiestra uit Blokzijl) werden aan de hand voorgesteld.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 04-02-19 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:16

Geen predikaat?

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:42

Dat kan toch ook niet gezien totilas aan de hand van zijn sportprestatie's goedgekeurd is?

Ik vond de show een beetje rommelig, het leek een beetje in elkaar geflanst. Totilas zag er wel goed uit.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:45

mvdbijl schreef:
Dat kan toch ook niet gezien totilas aan de hand van zijn sportprestatie's goedgekeurd is?

Ik vond de show een beetje rommelig, het leek een beetje in elkaar geflanst. Totilas zag er wel goed uit.

Show was niet rommelig. Wel het leiden van totilas. Liep alleen maar rondjes.

Ik vond het werkelijk prachtig <3
Hij is ambassadeur van het KWPN geworden :)

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:25

Ik vond Toto Jr. en Total US helemaal niet zo spectaculair. Kon alleen maar kijken naar hoe slecht ze liepen. Ruggen uitgedrukt, geen goed gebruik van de achterhand, veel spanning.. tuurlijk zijn de gangen mooi, maar op deze manier hoeft dat helemaal niet van mij. Als dit de ‘beloftes voor de toekomst’ zijn...

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:28

Iets met 'beste stuurlui staan aan wal'.... :7

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:35

Icecrystal schreef:
Iets met 'beste stuurlui staan aan wal'.... :7


Ze zegt nergens dat ze het beter kan.

Ik snap dat dit spectaculair oogt en mooi is voor een show, maar ik mag hopen dat ze ze niet elke dag zo laten lopen want dan zijn ze kapot voor ze 10 jaar zijn. Hier is niks natuurlijk/aanleg meer aan. Dit is gewoon getrixt, oogt mooi maar niet gezond.

Total is nauwelijks 8
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 03-02-19 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:35

Ik vond het prachtig!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:40

Oakland1990 schreef:
Icecrystal schreef:
Iets met 'beste stuurlui staan aan wal'.... :7


Ze zegt nergens dat ze het beter kan.

Ik snap dat dit spectaculair oogt en mooi is voor een show, maar ik mag hopen dat ze ze niet elke dag zo laten lopen want dan zijn ze kapot voor ze 10 jaar zijn. Hier is niks natuurlijk/aanleg meer aan. Dit is gewoon getrixt, oogt mooi maar niet gezond.

Total is nauwelijks 8



Het is een show.. Ik neem aan dat er niet elke dag op deze manier getraind wordt.

Er was zeker spanning te zien maar er zaten hele mooie stukken tussen. Ik vind het altijd zo bekrompen als iemand alleen maar negativiteit in een reactie plaatst..

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:44

bosox schreef:
Ik vond Toto Jr. en Total US helemaal niet zo spectaculair. Kon alleen maar kijken naar hoe slecht ze liepen. Ruggen uitgedrukt, geen goed gebruik van de achterhand, veel spanning.. tuurlijk zijn de gangen mooi, maar op deze manier hoeft dat helemaal niet van mij. Als dit de ‘beloftes voor de toekomst’ zijn...


Zal je eerlijk zeggen dat het mij ook steeds meer gaat tegenstaan. Ik was superfan van Totilas en heb altijd geagiteerd gereageerd als mensen er zo over dachten als jij. Maar begin het zelf ook steeds meer te voelen. Is dit nu wat we willen? De benen zo hoog mogelijk en het paard op zijn optimale spanning rond rijden? Maar dat heb ik ook met andere dingen, zoals ze de paarden in de shows nog steeds opjutten en stressvol rond laten gaan, de paarden in de kooi die er niks van snappen en gestrest hun rondjes doen....Misschien komt het omdat ik steeds meer fan word van natural horsemanship en heel blij word als ik naar het beleren van paarden kijk bij Featherlight :o
Laatst bijgewerkt door manubres op 03-02-19 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:45

mvdbijl schreef:
Dat kan toch ook niet gezien totilas aan de hand van zijn sportprestatie's goedgekeurd is?

Klopt :j
Erkend heet het dan.

Zijn fokresultaten en inmiddels best een heel aantal ggk (klein)zonen zeggen mij meer dan een predikaat.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:08

bosox schreef:
Ik vond Toto Jr. en Total US helemaal niet zo spectaculair. Kon alleen maar kijken naar hoe slecht ze liepen. Ruggen uitgedrukt, geen goed gebruik van de achterhand, veel spanning.. tuurlijk zijn de gangen mooi, maar op deze manier hoeft dat helemaal niet van mij. Als dit de ‘beloftes voor de toekomst’ zijn...


U serious? Ik heb echt met open mond zitten kijken. Vooral Total Us. Wát een paard. Hoe makkelijk hij het allemaal doet is echt bizar.

Overigens ben ik meer fan van Glam. Nog beter in zijn bewegen en nog natuurlijker dan de rest.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:29

Icecrystal schreef:
Het is een show.. Ik neem aan dat er niet elke dag op deze manier getraind word.


Ze moeten het hem wel een keer aanleren, dat doen ze niet op een weekje...

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:33

is het ergens terug te zien?

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:33


Biebz

Berichten: 5499
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:39

Op YouTube staan genoeg filmpjes.

Ik heb ook steeds meer het idee dat er meer knieactie moet en achter maakt niet meer uit.

Ik heb altijd geleerd dat achter en voor ongeveer hetzelfde moeten doen kwa hoogte.
Maar ik zie paarden die bijna slepen met hun achterhand.

Afbeelding

Ik vind het echt geen fijn beeld zo.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:44

bosox schreef:
Ik vond Toto Jr. en Total US helemaal niet zo spectaculair. Kon alleen maar kijken naar hoe slecht ze liepen. Ruggen uitgedrukt, geen goed gebruik van de achterhand, veel spanning.. tuurlijk zijn de gangen mooi, maar op deze manier hoeft dat helemaal niet van mij. Als dit de ‘beloftes voor de toekomst’ zijn...


xsensibel schreef:
U serious? Ik heb echt met open mond zitten kijken. Vooral Total Us. Wát een paard. Hoe makkelijk hij het allemaal doet is echt bizar.

Overigens ben ik meer fan van Glam. Nog beter in zijn bewegen en nog natuurlijker dan de rest.


Inderdaad wat een onzin. Het zijn gewoon ontzettend getalenteerde paarden en dito ruiters. Ik vond overigens Total US ook erbovenuit steken, maar besef ook dat dat door de ruiter kan komen. Ik vind Edward echt een veel betere ruiter qua losheid dan Hans Peter en dat zie je ook in het paard terug. Ik heb Toto jr ook onder Edward gezien en dan zie je ook verschil

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:46

Biebz schreef:
Ik heb altijd geleerd dat achter en voor ongeveer hetzelfde moeten doen kwa hoogte.
[ [url=m/m0kJdw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het echt geen fijn beeld zo.


Dat kan biomechanisch helemaal niet. Ik weet niet waar of van wie je dat hebt geleerd, maar dat klopt echt niet.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:53

Total liep achter gewoon onregelmatig, dat heeft niets met smaak te maken. Laten we maar hopen dat hij zo niet elke dag loopt, want dan is ie nog eerder kapot dan z'n vader.

lovelucydan

Berichten: 2065
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:54

Mooi??? Dit is toch niet de bedoeling van de paardensport?

Sorry als ik heel eerlijk ben ik vind het niet mooi meer...
Wat moeten paarden straks wel niet kunnen om het nog spectaculairder te laten worden, knie tegen z'n oren en achter hoefjes tegen de buik tikken. Dat is waar dit naar toe gaat, niet natuurlijk dus, zo door gefokt.


Vroeger vond ik de dressuur machtig maar ik neig de laatste jaren steeds meer naar alternatieven wegen

Phonix
Berichten: 1092
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:56

bosox schreef:
Ik vond Toto Jr. en Total US helemaal niet zo spectaculair. Kon alleen maar kijken naar hoe slecht ze liepen. Ruggen uitgedrukt, geen goed gebruik van de achterhand, veel spanning.. tuurlijk zijn de gangen mooi, maar op deze manier hoeft dat helemaal niet van mij. Als dit de ‘beloftes voor de toekomst’ zijn...


Je neemt de worden uit mij mond. Het is alleen dat het Edward gal en HP is, anders had mensen gezegd daf ze zo ontzettend strak en vreselijk rijdt. Total US zag er zo frustreerd uit.

Mensen moet toch zien dat elke paard van Gal krijgt dezelfde lichaam en houding. Dat zeg toch genoeg? Kan me vorstellen dat dat het reden is dat ze nooit de paarden verkopen, omdat ze weten dat ze uit elkaar vallen als iemand anders ze gaat rijden.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:58

lovelucydan schreef:
Mooi??? Dit is toch niet de bedoeling van de paardensport?

Sorry als ik heel eerlijk ben ik vind het niet mooi meer...
Wat moeten paarden straks wel niet kunnen om het nog spectaculairder te laten worden, knie tegen z'n oren en achter hoefjes tegen de buik tikken. Dat is waar dit naar toe gaat, niet natuurlijk dus, zo door gefokt.


Vroeger vond ik de dressuur machtig maar ik neig de laatste jaren steeds meer naar alternatieven wegen

Dit is ook geen dressuur, maar show. Men zou toch lering moeten trekken uit de hondenwereld wat er gebeurt als men puur op show gaat fokken. Niet veel soeps.

lovelucydan

Berichten: 2065
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:15

Nies_ schreef:
lovelucydan schreef:
Mooi??? Dit is toch niet de bedoeling van de paardensport?

Sorry als ik heel eerlijk ben ik vind het niet mooi meer...
Wat moeten paarden straks wel niet kunnen om het nog spectaculairder te laten worden, knie tegen z'n oren en achter hoefjes tegen de buik tikken. Dat is waar dit naar toe gaat, niet natuurlijk dus, zo door gefokt.


Vroeger vond ik de dressuur machtig maar ik neig de laatste jaren steeds meer naar alternatieven wegen

Dit is ook geen dressuur, maar show. Men zou toch lering moeten trekken uit de hondenwereld wat er gebeurt als men puur op show gaat fokken. Niet veel soeps.


Precies mijn gedachten....

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:18

Thatgrumpyh schreef:
Kan me vorstellen dat dat het reden is dat ze nooit de paarden verkopen, omdat ze weten dat ze uit elkaar vallen als iemand anders ze gaat rijden.


_O-

Zijn zat paarden verkocht die het daarna in de sport nog heel fijn deden. Die ruiters rijden er zo goed mee weg omdat de dieren gewoon goed opgeleid waren. Denk maar aan Rafel, Boston, Asther de Jeu of Nourejev. Niet van die onzin dingen praten aub

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:20

Ik kan het eerlijk gezegd ook echt niet mooi vinden.
Ook niet voor een show.
Beenzwaaien is leuk maar ik zie vooral gebrek aan takt en toch haperend schakelen.

Was laatst ook een filmpje op bokt over een (ik dacht Duitse) hengst die in zweefdraf/2de draf voorgesteld werd.
Kwam toen veel commentaar op dat het onnatuurlijk was en getrixt.
Was het waarschijnlijk ook wel maar die hengst liep wel vloeiend door de baan en in betere tact dan de toto's.
Hoewel het even onnatuurlijk was vond ik dat wel mooier om te kijken.