[VIDEO]Jurre 495 voor de derde keer algemeen kampioen

Moderators: Polly, Shanna, khirshanta, Amaryllis, Hanmar, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

[VIDEO]Jurre 495 voor de derde keer algemeen kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 10:44 Tip de Nieuwsredactie

omrop fryslan
Fokkerij, KFPS

Het paard Jurre 495 is zaterdag voor het derde jaar op rij algemeen kampioen geworden bij de hengstenkeuring van het Fries Paarden Stamboek in het Leeuwarder WTC-Expo. De reservekampioen is het paard Marcus geworden.

Het paard werd de afgelopen drie jaar 'kampioen stamboekhengst' bij de jaarlijkse hengstenkeuring van De Koninklijke Vereniging 'Het Friesch Paarden-Stamboek'. Jelmer Chardon uit Jorwert is eigenaar van Jurre 495.

"Niet te geloven"

"Dit is niet te geloven, wat dit paard voor ons betekent", zegt een trotse Jelmer Chardon. "Het was nu echt spannend. De andere paarden waren ook erg goed! Dat zegt misschien nog wel meer over de kwaliteit van dit paard."

Janine1990

Re: [VIDEO]Jurre 495 voor de derde keer algemeen kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:42

Ik ben zeer benieuwd waarom Nane er uit ging... Iemand een idee?

Was naar mijn idee onterecht, maar de jury had ongetwijfeld een goede reden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:46

@ Janine1990 De jury vond hem in de achterhand niet goed genoeg van wat hij van voren wel liet zien.

Bron: LC

De stoere Nane 492 (Wimer 461) gooide zijn benen imposant hoog, maar moest de ring tot verbazing van het publiek toch verlaten. Hompe: ,,Nane was spectaculair met zijn voorbeen, maar achter kreeg hij het er niet goed onder.”

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:50

Ah thanks!

Vandaar... ik had verwacht dat ze zwaarder zouden meewegen dat Markus het ritme niet vast kon houden. Ging een paar keer flink uit balans en maakte daardoor enorme taktfouten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:41

Ja, die had ik ook niet als reserve kampioen verwacht. Al gun ik ze het van harte.

CStokman

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Fantastisch!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie