Marc Houtzager tweede in Grote Prijs van Basel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Marc Houtzager tweede in Grote Prijs van Basel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 21:22

*KNHS
Springen

Afbeelding
Marc Houtzager met Sterrehof's Calimero. Foto door Aniek Molenaar


Na een spannende barrage met maar liefst 14 deelnemers is Marc Houtzager met Sterrehof’s Calimero als tweede geëindigd in de Grote Prijs van Basel. De winst ging naar de Belg Niels Bruynseels.

In de Longines Grand Prix van Basel gingen 48 combinaties van start. Met 14 combinaties in de barrage was het vooraf duidelijk dat het snel zou gaan, en dat ging het ook. Toch wisten acht combinaties in de barrage wederom foutloos te blijven. Met een tijd van 36.81 seconde had de Belg Niels Bruynseels een scherpe rit afgeleverd voordat Houtzager in de ring kwam. Met zijn Sterrehof’s Calimero ging Houtzager in de aanval, maar op de finish kwam hij vier honderdste van een seconde tekort.
Ook Maikel van der Vleuten en Verdi Tn en Leopold van Asten met VDL Groep Miss Untouchable haalden de barrage, zij eindigden als 6e en 9e.

“Het was een mooie proef”, vertelt Houtzager over de wedstrijd. “Er zaten er best veel in de barrage, het was een voordeel dat ik een beetje achteraan mocht starten, daardoor had ik er al wat gezien. Ik kon overal mijn eerste afstand pakken en ik heb denk ik niets laten liggen in de barrage. De zaterdag is een beetje een rustdag in Basel voor Calimero, en dan is hij denk ik zeker weer klaar voor de wereldbeker zondag. Na dit concours rijd ik met Sterrehof’s Calimero nog op Jumping Amsterdam en het concours in Treffen. Daarna krijgt hij een paar weken rust en rijden we Indoor Brabant als laatste indoor wedstrijd. Het outdoor seizoen is gericht op het EK in Rotterdam in augustus.”

Zondagmiddag staat in Basel vanaf 14.00 uur de FEI wereldbekerkwalificatie op het programma.

Kijk hier voor de gehele uitslag

Kijk hier voor alle startlijsten en uitslagen van het concours in Basel