Paarden vervuilen net zo veel als 21.453 km autorijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:23

Nies_ schreef:
Omdat het niet waar is. Een kcal is een kcal. Echter vet verzadigt veel beter waardoor je er minder van eet, terwijl suiker er eerder voor zorgt dat je vrij snel weer met honger zit. Kortom van vet eet je veel minder dan van suiker.

De calorieën van vet en suiker bevatten even veel energie, in dat opzicht zijn ze gelijk, maar ze worden door het lichaam op een andere manier verwerkt. Calorieën uit suiker worden sneller omgezet in vet dan calorieën uit vet. Zelfs tussen verschillende suikers (glucose, fructose) worden de calorieën niet op dezelfde manier verbrand en omgezet.
Dat is in ieder geval wat uit het onderzoek dat ik heb gelezen naar boven kwam.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:38

Suiker is compleet nutteloos voor je lijf. Ik bedoel toegevoegde suiker. Sterker nog, het is ronduit slecht voor je hart en bloedvaten. Suiker zorgt ervoor dat het insulinegehalte in je bloed stijgt. Dit remt de vetverbranding. Suiker heeft daardoor een dubbelslecht effect op je gewicht. Eet jij dezelfde hoeveelheid calorieën uit gezonde vetten, dan kom je minder aan/val je makkelijker af.
Simpel calorieën tellen gaat je dus niet helpen om (gezond) op gewicht te komen.

Om koolhydraten te verwerken is ook insuline nodig. Met hetzelfde effect. Matig dus ook je gebruik van koolhydraten. Niet helemaal geen koolhydraten, maar mijdt de "snelle" koolhydraten zoals wit brood. witte pasta en rijst, vruchtensap, frisdrank, koek en snoep.
Met kleine porties peulvruchten en volkoren producten krijg je voldoende koolhydraten binnen.

LadyFiesta
Berichten: 685
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:33

Ninx schreef:
Ik eet eigenlijk niet meer avocado's of soja producten... qua milieubelasting, en ik wil ook niet teveel soja producten eten. En ik ben tamelijk licht, beweeg veel, maar ben niet TE licht.
Ik heb ook gewoon 'vetjes' :-D
Denk wel dat we ook wennen aan te dikke mensen waardoor we slanke mensen soms wellicht als te licht beoordelen. Mensen zie ik graag zoals honden en paarden; schraal... hahaha!

Wanneer je echt meer wilt weten is er ontzettend veel leuke info te vinden.
Hier alvast een link naar een dagmenu van iemand die krachttraining doet:
http://squatcilla.nl/vegan-dagmenu-eet- ... ag-gezond/


Thanks!
Als je je idd maar goed voelt in je lijf, geen officieel ondergewicht hebt dat problemen oplevert (te licht bestaat natuurlijk wel) en genoeg energie. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, Annamk, DDD3, IASCrawler, kimwilliam, Knoek en 66 bezoekers