Baanofficial te paard vangt losgebroken racepaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Baanofficial te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 15:35

Bokt.nl / Racingpost.com
Draf- en rensport

Kevin Wynne snapt niet waar de ophef vandaan komt. De 75-jarige renbaanofficial werd van de ene op de andere dag een internetsensatie nadat er een video van hem online kwam die vlak voor de race werd openomen.

Whynne is naast baanofficial ook 'outrider'. Een outrider is verantwoordelijk voor de veiligheid van alle deelnemers in de race, zowel voor paarden als voor mensen. Ze gebruiken vaak hun eigen paarden voor hun taken. In de video is te zien hoe de voormalig springjockey een losgebroken racepaard, Lady Belle, in volle galop wist te vangen vanaf zijn eigen paard. Dit voorval gebeurde voor aanvang van de vierde race.

De merrie had haar jockey Jye MacNeil afgeworpen en ging er daarna op volle snelheid vandoor. Ze was een gevaar voor zichzelf en voor andere ruiters en paarden. Voor Whynne, die al bijna twintig jaar werk als official doet op de racebaan in Victoria, was het een gewone werkdag. “Je bent daar om je werk te doen en te zorgen dat de paarden en de jockeys veilig zijn. Lady Belle kwam uit de opstapplaats gerend, ging linea recta de baan op en verloor daar haar ruiter. Ze raakte in paniek en galoppeerde op volle snelheid weg. Ze maakte het me niet gemakkelijk en het duurde even voordat ik haar te pakken kreeg, maar we hebben het gered. Ik ben blij dat iedereen ongedeerd is.”

Klik op onderstaande link voor de video:

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Kantoormedewerker te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:37

Zo wil ik ook graag 75 worden :wow:

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Kantoormedewerker te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:45

Outriders vangen iedere wedstrijd renpaarden. Wat is hier het nieuws aan? :?
Het wordt nu net gebracht alsof de beste man van z'n kantoorkruk gesprongen is, het eerste het beste paard gegrepen heeft en achter dat renpaard aan ging.
Dat overigens ook niet 'losgebroken' was. Op Ascot lopen renpaarden die hun jockey eraf gewerkt hebben gewoon los mee trouwens. Daar zien ze het niet zo als een probleem.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:46

Prrrr schreef:
Zo wil ik ook graag 75 worden :wow:

Zeker weten, wat een actie!

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:09

Prrrr schreef:
Zo wil ik ook graag 75 worden :wow:

Nou hier ook hoor!

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Kantoormedewerker te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:37

Ik teken ervoor...

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:52

Ibbel schreef:
Outriders vangen iedere wedstrijd renpaarden. Wat is hier het nieuws aan? :?
Het wordt nu net gebracht alsof de beste man van z'n kantoorkruk gesprongen is, het eerste het beste paard gegrepen heeft en achter dat renpaard aan ging.
Dat overigens ook niet 'losgebroken' was. Op Ascot lopen renpaarden die hun jockey eraf gewerkt hebben gewoon los mee trouwens. Daar zien ze het niet zo als een probleem.


Denk omdat de man al 75 is, dat ze dat heel bijzonder vinden. (Ik ook hoor!)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:03

Ibbel schreef:
Outriders vangen iedere wedstrijd renpaarden. Wat is hier het nieuws aan?
Kevin deelt jouw mening...
Nieuwsredactie schreef:
Kevin Wynne snapt niet waar de ophef vandaan komt.



Maar ik vind het geweldig van hem en voor hem dat hij dit nog even op 75-jarige leeftijd doet _/-\o_

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:58

Ibbel schreef:
Outriders vangen iedere wedstrijd renpaarden. Wat is hier het nieuws aan? :?
Het wordt nu net gebracht alsof de beste man van z'n kantoorkruk gesprongen is, het eerste het beste paard gegrepen heeft en achter dat renpaard aan ging.
Dat overigens ook niet 'losgebroken' was. Op Ascot lopen renpaarden die hun jockey eraf gewerkt hebben gewoon los mee trouwens. Daar zien ze het niet zo als een probleem.



Ze gooien idd erg veel met "kantoormedewerker".

Wat een journalisme zeg.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Kantoormedewerker te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:03

Omdat het best wel een leuk nieuwtje is dat een 75-jarige kantoormedewerker er ook nog een bijbaantje als dit op nahoudt. Dat is op zich al leuk en als die dan ook nog eens zo in actie gefilmd mag worden is dit heus iets wat wel speciaal, niet alledaags is.
Paardensport is nooit hoofdnieuws of het hoogste wat je in de journalistiek kan bereiken, dus zulke fait divers worden ook gewoon gedeeld. Gek om daarover te vallen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kantoormedewerker te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:05

Ik vind het wel een leuk nieuwsitem en heb met bewondering het filmpje bekeken.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:14

Gini schreef:
Omdat het best wel een leuk nieuwtje is dat een 75-jarige kantoormedewerker er ook nog een bijbaantje als dit op nahoudt.


Het echte nieuws is dat een voormalig springruiter in de VS kennelijk zó slecht bij kas is dat-ie én een kantoorbaan én een bijbaan moet hebben... En daar is hij niet de enige in. En dat is helaas de realiteit in de VS.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:17

Ibbel schreef:
Gini schreef:
Omdat het best wel een leuk nieuwtje is dat een 75-jarige kantoormedewerker er ook nog een bijbaantje als dit op nahoudt.


Het echte nieuws is dat een voormalig springruiter in de VS kennelijk zó slecht bij kas is dat-ie én een kantoorbaan én een bijbaan moet hebben... En daar is hij niet de enige in. En dat is helaas de realiteit in de VS.

Je vindt het nieuws dat een paardensporten niet rijk is? :? Echt? Ik geloof dat wij in twee verschillende werelden leven.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Kantoormedewerker te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:18

Ik vind het droevig nieuws dat iemand van 75 in de VS er twéé banen op na moet houden om te kunnen leven ja. Dat hebben wij een stuk beter geregeld.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:33

Gottegot, ik ben benieuwd hoe negatief je volgende bericht is Ibbel. Eerst mag er geen eer aan verstrekt worden, want het is gewoon zijn werk en op Ascot mogen de paarden lekker vrij mee rennen en nu koppel je het aan de kommer en kwel in de VS.

Misschien heb je gelijk en werkt hij daarom daar, misschien ook niet en doet hij het nog graag. Maar met jouw gedachtengang wordt het inderdaad moeilijk iets positiefs uit het artikel te halen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:58

Ibbel schreef:
Ik vind het droevig nieuws dat iemand van 75 in de VS er twéé banen op na moet houden om te kunnen leven ja. Dat hebben wij een stuk beter geregeld.
Cranbourne ligt in Australië. :) En daarnaast is hij al enkele decennia clerk of the course, nadat hij jumps jockey geweest is, waarvan ik betwijfel dat hij dat tot na z’n 50ste geweest is, dus ik vraag me af of hij echt geen geld heeft om met pensioen te gaan, of dat hij dit nog doet uit liefde voor de sport.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:12

Mkango schreef:
Ibbel schreef:
Ik vind het droevig nieuws dat iemand van 75 in de VS er twéé banen op na moet houden om te kunnen leven ja. Dat hebben wij een stuk beter geregeld.
Cranbourne ligt in Australië. :) En daarnaast is hij al enkele decennia clerk of the course, nadat hij jumps jockey geweest is, waarvan ik betwijfel dat hij dat tot na z’n 50ste geweest is, dus ik vraag me af of hij echt geen geld heeft om met pensioen te gaan, of dat hij dit nog doet uit liefde voor de sport.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Clerk_of_the_course

Plus dat clerk of the course niet de kantoormedewerker is, maar een official die belast is met de conditie van de baan.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Baanofficial te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:11

Nou, 75 zijn en dit nog kunnen èn durven!? Petje af hoor !! _/-\o_

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Baanofficial te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:40

Hé topictitel is aangepast! Staat nu geen kantoormedewerker meer.

vierspan

Berichten: 293
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Baanofficial te paard vangt losgebroken racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:44

Wow, die schimmel is mét ruiter net zo snel!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:58

_/-\o_
Doe mij ook maar zo'n rondje renbaan op mijn 75e ! :wow: <3

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:30

Wow! Heel tof om te zien zeg :j Zoals Prrr zegt, zo wil ik ook wel 75 worden! :D