[VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 11:07

bokt.nl / horse 2 rider
Dressuur

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en Glock's Dreamboy. Foto door aniek1985

Gister is in Olympia de London International Horse Show van start gegaan. Het evenement duurt een week en is de grootste indoor wedstrijd van het Verenigd Koninkrijk. De eerste dag stond de Grand Prix dressuur op het programma met de vernieuwde korte Grand Prix proeven. De overwinning was voor Hans Peter Minderhoud met een score van 73,895%. Vlak daarachter eindigde Charlotte Dujardin op de tweede plaats met een score van 73,026%.

Hans Peter Minderhoud wist met de hengst Glock's Dreamboy N.O.P. (v. Vivaldi) voor te blijven op thuisfavoriet Charlotte Dujardin. Charlotte kwam in de baan met Hawtins Delicato (v. Diamond Hit), het paard van haar trainer Carl Hester. Ze hadden de twijfelachtige eer om als eerste combinatie de nieuwe korte Grand Prix proef te rijden. Het nieuwe concept omvatte ook een spotlight interview gelijk na de proef in de baan voordat de scores van de vijf juryleden bekend werden gemaakt.

"Het was allemaal heel nieuw en anders dan wat we gewend zijn, maar voor mij was het een heel gaaf moment toen de scores tevoorschijn kwamen en ik was heel blij", aldus Hans Peter Minderhoud.

Charlotte Dujardin was ook erg blij met haar rit en plaatsing, vooral omdat ze het proefkonijn was. "Ik heb niet de kans gehad om iemand anders de proef door te zien rijden en Del is nog nooit op een indoor wedstrijd geweest, dus ik was tevreden met hem. Van het paard afstappen in de ring en gelijk een interview krijgen zag ik eerst niet zo zitten, maar het was geweldig om de steun van het publiek te krijgen", aldus Charlotte Dujardin.

De derde plaats was voor de Duitse ruiter Frederic Wandres en zijn vosruin Duke of Britain (v. Dimaggio).

Helaas was de première van de nieuwe Grand Prix proeven alleen te zien voor de toeschouwers die live aanwezig waren in Londen. Gelukkig maakte enkele toeschouwers wat video's van de proeven.

Klik op de afbeelding hieronder voor de proef van Hans Peter Minderhoud en Glock's Dreamboy.


Klik op de afbeelding hieronder voor de proef van Charlotte Dujardin en Hawtins Delicato.


Gerelateerd bericht:
[VN] Werth spreekt zich uit tegen de verkorte Grand Prix

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:51

Mm beelden gekeken. Snap waarom ze niet blij zijn proef oogt rommelig en afgeraffeld. En ze mogen niet eens met hun paard de ring uit. -O- Nu lijkt het net als wielerwedstrijden. Voertuig gaat weg na de race.geen idee wat dat zou toevoegen.

Daarnaast proef van Hans, hij raakt een hekje en veel staartgezwaai. Niets voor hem normaal.charlotte ook veel onrustiger dn normaal gereden. Hopelijk wordt dit teruggedraaid

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

b000tje
Berichten: 65
Geregistreerd: 15-08-13

Re: [VIDEO]Droom overwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:02

Ik kan het misschien gemist hebben maar wat was de rede voor de verkorte proef?
Heb nu het gevoel dat alles op elkaar gepropt zit, en ontzettend raar dat je proef rijd, gelijk van de paard moet stappen om een interview te geven, lijkt me erg onlogisch, en daarna met de punten het lijkt wel op kunstschaatsen zo, waar achteraf ook gelijk de mening gevraagd word en de reactie als de punten binnen komen gefilmd worden

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VIDEO]Droom overwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:51

Voor mij wordt op deze manier het paard ondergeschoven en beschouwt als gebruiksmiddel ipv een samenwerking tussen mens en paard.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:57

b000tje schreef:
Ik kan het misschien gemist hebben maar wat was de rede voor de verkorte proef?
Heb nu het gevoel dat alles op elkaar gepropt zit, en ontzettend raar dat je proef rijd, gelijk van de paard moet stappen om een interview te geven, lijkt me erg onlogisch, en daarna met de punten het lijkt wel op kunstschaatsen zo, waar achteraf ook gelijk de mening gevraagd word en de reactie als de punten binnen komen gefilmd worden


Verkorte gp moet het aantrekkelijker maken voor publiek en tv :+
Stapgedeelte is ingekort en halt en achterwaarts zijn eruit.
Er zijn voors en tegens....

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:59

Volgens voorstanders voor dierenwelzijn :+
Ik vind het bullshit...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Sanet

Berichten: 7914
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:22

Ik ben wel voor meer dressuur op “tv”.
Ik vind het ook wel leuk dat ze zelf commentaar geven na hun proef (beetje gelijk als de formule 1). Maar het voelt wel alsof het paard geparkeerd wordt, maar ik vraag me aan de andere kant af hoeveel van die ruiters echt hun eigen paard uitstappen. Dus dan misschien gewoon maar fijn dat het paard uit die omgeving gehaald wordt.

Niet de mooiste proef ooit van Hans Peter. Ik zit ook heel raar naar de stap te kijken.
Wel leuk voor hem een overwinning!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:21

Het lijkt wel een tv show. Wat achterlijk ook met die scores :') alsof je een score krijgt bij the voice :+

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:05

Wat een raar begin van de proef, er wordt gegroet en ik dacht, waar gaat die nu heen? Terug naar A om daarna een appuyement vanuit de hoek te kunnen rijden. Rare lijn. En sorry, maar afstappen en dat geneuzel na de proef zou ik mijn aandacht niet bij kunnen houden. Ik zou er geen cent voor over hebben om een kaartje te kopen voor zo'n wedstrijd

Ayasha
Blogger

Berichten: 57903
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:24

Sanet: De stap is kwa ritme IMO niet helemaal correct. Hij neigt eerder naar het piaffe-achtige dan naar de stap.

Ik vind die verkorte GP geen fijne proef om naar te kijken. Het ziet inderdaad uit alsof ze even snel tussendoor toegestaan worden om wat oefeningen te tonen. :\ En ze willen de paardensport promoten door het paard nog meer als fiets te presenteren?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:56

Ik kan echt niet naar dat spoorgebruik en staartgezwiep blijven kijken bij HP...kijk wel even de proef van Charlotte om te kijken hoe het er uit ziet.

De proef lijkt me zo veel zwaarder voor de combinaties, heel veel zware oefeningen achter elkaar. Ik ben er niet zo'n voorstander van.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:05

Ik zou liever minder combinaties zien in een "gewone" GP als meerdere in de verkorte versie.
En ik stoor me erg aan die stap,jammer... Maar dat is een tic van mij, hoor, word altijd erg blij van een goede stap.

denisesilver

Berichten: 2870
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:20

M.i. zouden ze eerst mogen beginnen om het dressuur ook daadwerkelijk uit te zenden. En dan misschien niet op zaterdagochtend wanneer menig ruiter op zijn eigen paard zit, of laat in de avond wanneer iedereen al slaapt. Mij lijkt dat er toch echt vraag naar is, anders zou een Clipmyhorse.nl niet bestaan

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:36

Nou toevallig was gister de kur van Londen op Eurosport te zien..maar dat was geen reclame. Het niveau was schrikbarend laag, de kuren leken bij de meesten achtergrond muziek. En HP vond ik echt drama..(overgangen piaffes viel hij eerst compleet weg met zn achterhand)continu staartgezwiep.

Nu waren de andere proeven ook niet erg fijn om naar te kijken, Richard Davison met een paard die eng kort in de nek was en gehouden werd met een continu doorgeslagen stang.

Nee, als dit de norm is laten we het dan maar niet teveel uitzenden voordat paardrijden verboden gaat worden. Echt, de focus zou heel anders moeten komen te liggen..niet op de kunstjes maar de basis eromheen waarin het paard echt een happy athlete is en blijft.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:45

Elisa2 schreef:
Nou toevallig was gister de kur van Londen op Eurosport te zien..maar dat was geen reclame. Het niveau was schrikbarend laag, de kuren leken bij de meesten achtergrond muziek. En HP vond ik echt drama..(overgangen piaffes viel hij eerst compleet weg met zn achterhand)continu staartgezwiep.

Nu waren de andere proeven ook niet erg fijn om naar te kijken, Richard Davison met een paard die eng kort in de nek was en gehouden werd met een continu doorgeslagen stang.

Nee, als dit de norm is laten we het dan maar niet teveel uitzenden voordat paardrijden verboden gaat worden. Echt, de focus zou heel anders moeten komen te liggen..niet op de kunstjes maar de basis eromheen waarin het paard echt een happy athlete is en blijft.


_/-\o_
Ik schrok enorm van het niveau. En die commentator hielp ook niet mee. Bij een stilvallende piaffe nog roepen dat er zo'n krachtig achterbeen was...

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:58

Gelukkig ik ben niet de enige dus..(voelde me alweer een azijnpissert) ik vond inderdaad het commetaar tijdens en na de proeven haast overdreven positief.

Meestal geniet ik van de meeste combinaties tijdens de dressuur op tv, maar dit is echt het allerslechtste wat ik ooit gezien heb.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

denisesilver

Berichten: 2870
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:51

Misschien heel erg off topic dan, maar wat ik op het moment zie gebeuren, is dat de het niveau van de amateursport alsmaar opgekrikt moet worden (ik zie menig ruiter die gestopt is met wedstrijden omdat het niveau gewoon te hoog wordt om lekker even een wedstrijdje mee te pakken), terwijl het niveau van de topsport daarop achter blijft. En dan komt toch dat stukje harmonie, waar ze (eindelijk) een keer naar gaan kijken, om de hoek kijken. Iets wat ik trouwens bij de amateursport steeds vaker beloont zie worden

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:23

Hoe bedoel je dat precies?

Dat laatste klinkt wel positief..ik kom al een tijdje niet meer op de basiswedstrijden dus heb daar geen zicht op.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

denisesilver

Berichten: 2870
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:06

Elisa2 schreef:
Hoe bedoel je dat precies?

Dat laatste klinkt wel positief..ik kom al een tijdje niet meer op de basiswedstrijden dus heb daar geen zicht op.

Daar bedoel ik mee dat voornamelijk de amateursport te hoogdrempelig wordt gemaakt om maar het niveau omhoog te brengen. Tegelijkertijd komt de topsport weg met taferelen waarmee de gemiddelde ruiter niet wegkomt.

We hebben jongbloed nodig in de sport, maar als de lat zo hoog gelegd wordt, denk ik dat we daar lang op kunnen wachten. En zich maar afvragen waarom er steeds minder startpassen worden aangevraagd..
(Dat laatste is wel een aanname, ik weet natuurlijk niet voor de volle 100% of dat gecorreleerd is aan elkaar)

Dat laatste wat ik in de vorige post noemde is zeker een goede ontwikkeling :j

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:35

Ah op die manier, ik begrijp wat je bedoelt!

Ik denk ook wel dat startpassen en wedstrijden rijden erg duur is gemaakt de laatste jaren.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:46

Ook ik heb gisteren de laatste 3 of 4 ruiters gezien (charlotte net gemist) maar het was gewoon om te janken. Zoutzak zittende ruiters en boze paarden. De winnaar vond ik ook om niet aan te zien, ken b/l ruiters die toch veel netter op hun paard zitten en deze rondsturen.
HP leek wel op de nek van zijn paard te zitten. (ik vind het wel een heel mooi dier trouwens)

Ik dacht gister ook een azijnpisser te zijn dus had mijn berichtje op het laatst weggehaald en maar op mijn FB gezet. Maar ik ben dus niet de enige.

Maar hier moet toch echt heel duidelijk wat veranderen zeg..

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO]Droomoverwinning voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:56

Gelukkig nog iemand die het gezien heeft.

Charlotte reed redelijk vriendelijk, maar ook daar liep het paard niet echt van achter naar voren en vooral in een "houding". (maar dat was dus een leenpaard van Richard Davison dus dat verklaard wellicht het ea)

Dreamboy is zeker een erg mooi en talentvol dier, maar het gaat allemaal niet echt "vanzelf". (of hij mist giga looplust)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:28

Zolang topruiters vinden dat wij pennymeisjes zijn zonder verstand zan zaken en zij zich er dus niks van aan hoeven te trekken, wordt het nooit anders, lees beter.

In der Ruhe liegt die Kraft.

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:31

vur schreef:
Zolang topruiters vinden dat wij pennymeisjes zijn zonder verstand zan zaken en zij zich er dus niks van aan hoeven te trekken, wordt het nooit anders, lees beter.


Ik denk dat "wij' daar ook niet zoveel invloed op hebben. Juryleden wel..zolang ze ermee wegkomen is er geen noodzaak voor verandering.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:37

Elisa2 schreef:
vur schreef:
Zolang topruiters vinden dat wij pennymeisjes zijn zonder verstand zan zaken en zij zich er dus niks van aan hoeven te trekken, wordt het nooit anders, lees beter.


Ik denk dat "wij' daar ook niet zoveel invloed op hebben. Juryleden wel..zolang ze ermee wegkomen is er geen noodzaak voor verandering.


Wij kunnen daar wel degelijk invloed op hebben...blijf maar eens thuis ipv die dure kaartjes kopen.

Eens kijken hoeveel wedstrijden er dan nog georganiseerd worden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Duhelo, Ponylover_11, shaddy82, Toffeltje en 92 bezoekers