Hexagon's Double Dutch achtste in Salzburg

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Hexagon's Double Dutch achtste in Salzburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 13:41

KWPN
Dressuur

Hexagon’s Double Dutch liep dit weekend op de Wereldbeker in Salzburg naar een achtste plaats in de kür op muziek. Thamar Zweistra reed de KWPN-erkende hengst naar 74,565%.

In de vijfde wereldbekerwedstrijd van dit seizoen liep Hexagon’s Double Dutch naar tevredenheid van zijn amazone. “Ik heb heel fijn gereden,” begint Zweistra enthousiast. “Hij was mooi rustig en goed eraan. Ik was echt heel blij met hem.”

Foutloos galopgedeelte
“Eerder hadden we wat spanning in de galop, die kon ik nu mooi afvloeien. Daardoor hebben we in de proef een foutloos galopgedeelte kunnen rijden, daar ben ik blij mee. Double Dutch wil heel graag voor je werken en is echt super lief. Hij is helemaal niet veel hengst en nergens bang voor. Hij wordt weleens wat heter maar dat is voor dit werk juist fijn; het is ideaal dat hij dan fijngevoelig is zonder erg druk te worden.”

Succes voor halfbroers
Benjamin Werndl pakte met Daily Mirror (v.Damon Hill) de overwinning. Brother de Jeu (Voice uit O. Esther elite pref prest D-OC van Jazz) liep onder de Zweedse amazone Antonia Ramel naar 77,230%: goed voor een zesde plaats. Op de negende plaats eindigde Brother’s één jaar oudere halfbroer Asther de Jeu (v.Contango). Tosca Visser – van der Meulen scoorde met hem 72,820%.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, b000tje, elske_, Emj_23, Gabortje, IASCrawler, juval, Lalidan, Larissajulia, Marion_, Roulette_, Sas75, savieralover, xRooss en 36 bezoekers