Anica van Huis wint KNHS-Eventing Cup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14028
Geregistreerd: 20-04-16

Anica van Huis wint KNHS-Eventing Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 21:08

Persbericht
Eventing


Ermelo (KNHS) – Met haar paard Godolphin K heeft Anica van Huis-Kortekaas de KNHS-Eventing Cup gewonnen. De amazone uit Friesland stelde de zege veilig door in het laatste competitieweekend de M-wedstrijd in Bathmen te winnen. Als nummer twee en drie eindigden Dianne Seuren en Mark Veldjesgraaf.

De KNHS-Eventing Cup wordt verreden over alle Nederlandse eventingwedstrijden in de klasse L tot en met Z die in het seizoen georganiseerd worden. De beste vijf behaalde resultaten tellen daarbij mee voor het klassement. Ruiters die dit jaar of vorig jaar op internationaal 2* niveau of hoger uitgekomen zijn, kunnen niet meedoen in de competitie.

Vier overwinningen
Met vier overwinningen en een tweede plaats in het M verzamelde Anica van Huis met haar Godolphin K het meeste punten. “Een week geleden kwam ik erachter dat ik er eigenlijk heel goed voor stond in de competitie en toen besloot ik om ook de laatste wedstrijd van start te gaan”, vertelt de winnares enthousiast. “Mijn paard hebben we zelf gefokt en ik heb hem helemaal zelf opgeleid. Het is echt een heel veelzijdig paard, ik rijd ook M2 dressuur en L-springen met hem, daarnaast kom ik ook wel uit in TREC wedstrijden. Dat is heel iets anders, maar die diversiteit vind ik juist zo leuk. Het mooiste van de eventing vind ik de kick die het geeft en het teamgevoel dat je krijgt met je paard. Ik rijd helemaal niet veel wedstrijden per jaar, daar heb ik naast mijn werk als schoenmaker en gezin met twee kinderen geen tijd voor, maar dan is dit wel extra gaaf.”

De prijsuitreiking zal plaatsvinden op 15 december tijdens het jaarlijkse Eventingfeest in Lieshout.

Uitslag KNHS-Eventing Cup 2018
1. Anica van Huis-Kortekaas – Godolphin K, 96 punten
2. Dianne Seuren – Wequitana, 88 punten
3. Mark Veldjesgraaf – Dark Diva, 84 punten

Kijk hier voor meer informatie en de volledige uitslag van de KNHS-Eventing Cup