Jorinde Verwimp weer uit coma na val met paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Jorinde Verwimp weer uit coma na val met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 15:32

facebook
Dressuur
Ingezonden door Ketaki
Afbeelding
Jorinde Verwimp en Tiamo. Foto door aniek1985

Jorinde Verwimp is gister samen met het paard van een lesklant gevallen. Hierbij is zij buiten bewustzijn geraakt. Ze is opgehaald door een ambulance die haar heeft overgebracht naar het ziekenhuis waar ze tot vannacht in coma heeft gelegen. Ze is nu weer bij, ze praat en herinnert zich alles tot net voor de val.

Wim Verwimp: “Het gaat al een stuk beter met haar. Ze wil morgen naar huis komen want ze moet haar leerlingen gaan helpen op concours, aldus Jorinde. Ze vraagt zich af wat ze in het ziekenhuis moet doen want ze heeft geen pijn. Ze heeft volgende week een wedstrijd gepland staan in Exloo, daar wil ze perse aan deelnemen. Zo kennen we haar!”

Jorinde zal nog in het ziekenhuis moeten blijven ter observatie tot zeker begin van volgende week.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 22-10-18 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Jorinde Verwimp weer uit coma na val met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:33

beterschap voor Jorinde verwimp.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:02

Jorinde, je hebt maar 1 lichaam! Rust nu toch gewoon uit. Die klanten kunnen 1 wedstrijd zonder je (die begrijpen het heus wel) + die wedstrijd kan wachten. In een coma belanden is niet niets. Super dat de dokters haar tegen zichzelf beschermen en haar ter observatie houden.

Super dat het al wat beter gaat met haar na die val. Heel veel beterschap!

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Jorinde Verwimp weer uit coma na val met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:25

Beterschap voor haar.
Het is in ieder geval een goed teken dat ze zich zelf is, maar het is toch beter om rustig aan te doen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Jorinde Verwimp weer uit coma na val met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:01

Ik vind het juist een duidelijk teken dat het niet goed met haar gaat!
Beterschap!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:05

Billy schreef:
Ik vind het juist een duidelijk teken dat het niet goed met haar gaat!
Beterschap!


Dit. Ik was woest op de dokters in het ziekenhuis dat ik moest blijven na mijn ongeluk. Totaal geen realiteitszin.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:22

Sorry, aangezien er in dit stukje stond "zo kennen we haar" had ik dat geschreven.
Maar ook met de gedachte als ze niets met paarden te maken wilde hebben, het volgens mij ook niet goed is. Of als ze niets meer zou weten het ook niet goed is.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jorinde Verwimp weer uit coma na val met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:48

Oef ja, zoiets is niet niks en je hebt maar 1 lichaam en gezondheid...

foxy80

Berichten: 7870
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:53

Sorry maar uitspraken patient zeggen nul komma nul in deze. Bij mijn laatste val was ik even bewusteloos, daarna zo helder als wat, herkende iedereen en klepte heel normaal mee, wilde rechtstaan etc. Was echter zwanger dus goddank moest ik van iedereen blijven liggen en met ambu mee. Had gebroken heup en hersenkneuzing en ben pas echt bij zinnen gekomen op de intensive care. Ik wist NIKS meer van alles na de val. Stel je voor dat ik wel had recht gestaan... Of dat ik niks gebroken had en zo de auto ingestapt (was net einde rijles op lespaard zeg maar). Hoofdletsels moet je altijd zeer serieus nemen!
En ik reed met helm, ben niet eens echt serieus op mijn hoofd gevallen of ergens opgeknald...

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:38

Iris82 schreef:
Billy schreef:
Ik vind het juist een duidelijk teken dat het niet goed met haar gaat!
Beterschap!


Dit. Ik was woest op de dokters in het ziekenhuis dat ik moest blijven na mijn ongeluk. Totaal geen realiteitszin.


Hier ook. Vond het enorm overdreven allemaal, tot ik thuis was en niet eens een boterham kon smeren zonder helemaal duizelig en gedesoriënteerd te zijn. Maar had wel een heel verstandig en gedegen verhaal tegen de artsen afgestoken over waarom ik beter naar huis kon.