Military Boekelo: Tim Lips neemt afstand in de dressuur

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13855
Geregistreerd: 20-04-16

Military Boekelo: Tim Lips neemt afstand in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 22:17

persbericht
Eventing
Ingezonden door JPitty
Afbeelding
Tim Lips met Bayro na de dressuurproef. Foto: Anja Veurink

Tim Lips en Bayro hebben in de dressuur de eerste tik uitgedeeld door een nagenoeg perfecte dressuurproef neer te zetten op de piste van het Teesinkbos. Lips begon direct zeer overtuigend en de schimmel Bayro toonde zich van zijn beste zijde - zo kreeg hij maar liefst twintig maal het cijfer negen en driemaal een tien - in dit eerste onderdeel van de military Boekelo Enschede.

Er kwamen op de eerste dag vijf Nederlandse combinaties in actie en van hen leverde Tim Lips de bij jury en publiek meest aansprekende prestatie. "Ik ben ongelooflijk blij want mijn score van 19.20 is een persoonlijk record. Er had wellicht nog iets meer ingezeten als Bayro de beide changementen goed had gesprongen. Nu was hij een fractie traag. Ook de galop onderdelen hadden misschien met net iets meer brio gereden kunnen worden. Aan de andere kant was hij mooi stil in de aanleuning en bleef hij uiterst ontspannen. Of ik nu kans heb om als eerste Nederlander ooit te worden de military van Boekelo te winnen is een open vraag. De dressuur telt niet meer zo zwaar mee als vroeger in verhouding tot de cross van zaterdag en het springen van de zondag.

De bodem is perfect en dat Bayro deze wedstrijd aan kan hebben we vorig jaar al laten zien. Waar het om gaat is mijn focus te behouden en de cross aanvallend te blijven rijden. Als ik dat niet ga doen loop ik tegen tijdfouten aan en die wil ik vermijden", vertelde Tim Lips.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


Ook Merel Blom reed met haar getalenteerde Ceda een dressuurproef die het aanzien meer dan waard was en zij staat na de helft van het deelnemersveld op de 7de plek. Een plek die met een goede cross nog aanzienlijk verbeterd kan worden. Sanne de Jong, die vorig jaar als debutante in Boekelo derde werd in het Nederlands kampioenschap, liep in haar proef tegen een plotsklaps verzet biedende Enjoy aan. Dit werd door de jury zwaar bestraft en daardoor viel zij, ondanks een verder nette en correcte proef, terug naar de voorlopige 28ste klassering.

De in Groot-Brittannië wonende Nederlander Andrew Heffernan leverde met Castle View Larry een iets tegenvallende prestatie. Zijn score van 39.60% is voorlopig goed voor de 30ste plaats in het tussenklassement. "Het klinkt misschien vreemd, maar mijn paard bleef gedurende de proef wel lekker ontspannen en dat was in het verleden wel anders. Voor mij is dit een wedstrijd waarop ik verder kan bouwen", aldus Heffernan. Ook Jordy Wilken deed een manhaftige poging een nette dressuurproef neer te zetten, maar maakte net te veel fouten om hoog in het tussenklassement te eindigen. Hij staat voorlopig 35ste.

De Duitse Julia Krajewski volgt Tim Lips met Samourai du Thot op geringe afstand in het algemeen klassement, terwijl de Britse Laura Collet met London 52 voorlopig derde staat.

Alle verdere informatie op: https://www.military-boekelo.nl/Actueel/Nieuws

De overige Nederlandse ruiters rijden hun dressuur op de volgende tijdstippen:

vrijdag:
10.40 uur Joyce van der Kuilen - Brent
12.07 uur Laura Hoogeveen - Quibus
12.47 uur Tim Lips - Eclips
14.16 uur Merel Blom - The Quizmaster
15.59 uur Alice Naber-Lozeman – ACSI Peter Parker N.O.P.

Tijdschema Military Boekelo Enschede
12 oktober
10.00 uur dressuur

13 oktober
10.30 uur start cross country
16.30 uur einde cross country

14 oktober
09.00 uur veterinaire keuring
11.00 uur start springconcours
16.00 uur huldigingen

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25704
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Military Boekelo: Tim Lips neemt afstand in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:13


Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marygoround, nano, Thjalfy en 61 bezoekers