Rixt van der Horst onoverwinnelijk op WK Para-dressuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13986
Geregistreerd: 20-04-16

Rixt van der Horst onoverwinnelijk op WK Para-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 10:01

*knhs
Parasport
Ingezonden door Kamsel
Afbeelding
Rixt van der Horst en Findsley in Tryon. Foto: FEI/Liz Gregg

Rixt van der Horst won vier jaar geleden op de Wereldruiterspelen in Caen twee gouden individuele medailles en een zilveren teammedaille met haar vorige toppaard Uniek N.O.P. In Tryon weet ze deze prestatie zelfs te verbeteren en weet ze met haar relatief onervaren Findsley drie gouden medailles binnen te slepen. "Ik had dit niet durven dromen".

“Ik moest er vandaag hard voor werken, maar het is gelukt. Findsley was een beetje moe en ik moest heel lang wachten voordat ik mijn kür kon beginnen. De deelnemer voor me had een fout gemaakt, en toen moesten de juryleden lang overleggen. Dat duurde maar en duurde maar. Ik heb wel vijf rondjes om de ring gereden en daardoor verloor Findsley de activiteit en de scherpte. Dus ik moest haar echt door de proef heen loodsen. Het pakte nog wel goed uit en ik heb voluit gereden."

Het resultaat had voor Rixt in Tryon niet beter kunnen uitpakken. “Ik wilde met een medaille thuiskomen. Nu met drie gouden, dat is helemaal fantastisch. En dat het eindelijk lukt om teamgoud te winnen. Ik had dit niet durven dromen. Helemaal niet met een relatief onervaren paard en zoveel concurrentie. Ik rijd Findsley nog maar sinds januari op wedstrijden en heb haar alleen nog maar internationaal uitgebracht in Genemuiden, Mannheim en Uberherrn. Ik reed op het WK ook nog met de kür van Uniek, omdat Findsley nog geen eigen kür heeft. Ik hoop dat die er komt, dan kunnen we nog een hogere score halen.”

Volgens Rixt heeft Findsley nog veel meer in huis. “We gaan gewoon lekker door trainen op de verbetering van de aanleuning en verruiming van de passen. Ze moet nog meer elasticiteit krijgen in haar lijf. Dat heeft ze al, maar kan nog veel beter. Hopelijk kunnen we dan volgend jaar in Rotterdam voor Nederlands publiek laten zien wat we in huis hebben.“

Natasha Baker, haar grote concurrente en winnares van het zilver in de individuele proef, moest direct na Rixt de ring in en kwam ten val nadat haar paard schrok. In de kür werd het zilver gewonnen door Rebecca Hart uit Amerika, met ruim 4% afstand. Het brons ging naar Dr. Angelika Trabert uit Duitsland.

Uitslag Paradressuur WEG Tryon, Kür Grade III
GOUD - Rixt van der Horst, Findsley - 77.347%
ZILVER - Rebecca Hart (USA), El Corona Texel - 73.240%
BRONS - Dr. Angelika Trabert (Dui), Diamond's Shine - 71.840 %

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Rixt van der Horst onoverwinnelijk op WK Para-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:00

Hele tijd geleden de docu gezien met Rixt. Geweldig dat ze het zo ver heeft kunnen schoppen. Top prestatie!

Jennyxx

Berichten: 3040
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: Rixt van der Horst onoverwinnelijk op WK Para-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:36

Super knap gedaan!

Sancerre

Berichten: 624
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Ijssel

Re: Rixt van der Horst onoverwinnelijk op WK Para-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:14

Prachtig!!

Mando, 35 jaar (Ooit M2 dres en M springen, nu Patrouilleritten, boogschieten en bos) en Sancerre, 25 jaar (Z1+6), zijn mijn beessies. Ufo, ik mis je nog steeds. (19-09-1999 overleden)

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Rixt van der Horst onoverwinnelijk op WK Para-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:57

toch maar goed dat de KNHS voor haar heeft gekozen en Demi Vermeulen het kort geding niet heeft gewonnen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MaiMai, Vinny12511 en 72 bezoekers