[VIDEO]Tryon 2018: Menteam tweede na dressuur

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Tryon 2018: Menteam tweede na dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 20:04

knhs
Aangespannen rijden


De Nederlandse vierspanmenners zijn het WK naar tevredenheid van start gegaan. Dankzij mooie dressuurproeven van IJsbrand en Bram Chardon staat het team nu tweede achter de Verenigde Staten. Individueel staat IJsbrand derde en Bram vijfde.

Afbeelding
IJsbrand Chardon met zijn paarden Baldun, Balero, Eddy en Zion. Foto: FEI/Christophe Tanire

IJsbrand Chardon werd vandaag derde op ruim 9 punten afstand van Australiër Boyd Exell. “Boyd is ver weg, maar niets is onmogelijk”, vertelt IJsbrand strijdbaar na afloop van zijn zeer goede proef.

Goed debuut
WK debutant Bram Chardon beet vanmorgen voor het Nederlandse team het spits af. Bram had zelf aangeboden als eerste van het drietal te starten om teamgenoot Koos de Ronde de kans te geven het maximale uit zijn proef te halen. Bram reed een goede proef en was tevreden met zijn score van 46,37 punten waarmee hij uiteindelijk vijfde werd: “Ik kon wel wat verbeterpuntjes ontdekken ten opzichte van mijn laatste proef in Aken,” vertelt Bram. “Mijn linkervoorpaard was af en toe even onder de indruk van het publiek en kwam wat terug. Maar op een klein galopje in het laatste uitstrekken na was het best goed.”

Voor tweede starter Koos de Ronde pakte zijn proef niet uit zoals hij had gehoopt. De regerend Nederlands kampioen moest vandaag genoegen nemen met de 14e plaats met een score van 56.93.

Afbeelding
Koos de Ronde met zijn paarden Alino, Cupido, Zerino en Zimon. Foto: FEI/Christophe Tanire

Niets is onmogelijk

IJsbrand Chardon mocht als laatste de baan in vandaag en reed een prachtige, foutloze proef. “Ik had in de voorbereiding op Tryon getraind met Darco, maar twee dagen voordat we vertrokken bleek hij toch niet fit genoeg waardoor ik moest omschakelen. Maar ik heb het hele jaar nog geen 41 punten gereden, en als je dit op een WK rijdt kun je niet meer dan tevreden zijn. Morgen in de marathon is mijn doel om de achterstand op Chester (5,96 punten) terug te brengen naar een bal in de vaardigheid. Het gat met Boyd (9,38 punten) is te groot, maar niets is onmogelijk,” besluit Chardon.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


Uitslag dressuur vierspannen WEG Tryon
Individueel

1. Boyd Exell (AUS) - 31.68
2. Chester Weber (USA) - 35.10
3. IJsbrand Chardon - 41.06
5. Bram Chardon - 46.37
14. Koos de Ronde - 56.93


Teams

1. USA - 77.10
2. Nederland - 87.43
3. Frankrijk - 101.40

Kijk hier voor alle uitslagen.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 22-09-18 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [VIDEO]Tryon 2018: Menteam tweede na dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:07

Knappe prrstaties zeg!

Gaaf, vader en zoon op het WK _/-\o_

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VIDEO]Tryon 2018: Menteam tweede na dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:49

*\o/* *\o/* goede start, op naar de marathon

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:02

+:)+een top begin voor nl team.

Lekker suffige organisatie weer , geen tribunes e.d. _O-

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Anoukjuuuhh, Barchetta, Julimy, Kimberly520, Leukertje, nicole_floor, rozebadeend, Tzatziki en 28 bezoekers