Tryon 2018: Landenwedstrijd reining in volle gang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14004
Geregistreerd: 20-04-16

Tryon 2018: Landenwedstrijd reining in volle gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 20:47

knhs
Western


Woensdagmorgen zijn de reiningruiters in Tryon begonnen met de strijd om de teammedailles en de individuele kwalificatie. De in Canada woonachtige Michel Sandijck beet voor Team NL als derde starter het spits af.

Bondscoach Robert Overbeek reageert na afloop erg blij op de prestatie van Michel, die met de zevenjarige merrie Wimpys Snow Gun 217.5 scoorde.: “Dit is zoals je het wenst. De kop moet eraf en we zitten ook nog voor in het veld. Je hoopt dan op het beste en Michel heeft echt super gereden. De cirkels liepen heel erg goed. Op de ‘run downs’ hebben we afgelopen week geoefend en die gingen nu mooi. De stops waren goed en in de spins was hij een beetje aan de voorzichtige kant. Mooie wissels, op volle snelheid. Ik ben helemaal tevreden, dit is kicken.”

Ook Michel blikt erg tevreden terug op zijn eerste optreden in Tryon: ‘Het ging super goed. Dit was eigenlijk de score waar ik vooraf op hoopte. Mijn paard deed het super vandaag. Het is misschien geen score waar je heel hoog mee eindigt, maar het voelde gewoon goed. Deze merrie laat me nooit zitten, ze is er al tijd voor me. Van tevoren was ik een beetje zenuwachtig. Zo’n tien minuutjes van tevoren krijg ik de rillingen, want je wil het gewoon goed doen, helemaal nu in teamverband. Maar ik weet gelukkig dat ik deze merrie altijd kan vertrouwen.“

Jurgen Pouls ging met Royal Jac als tweede Nederlander van start en had een iets teleurstellende score van 213: “Met een gedeelte was ik blij, en met een gedeelte niet. Hij sprong op de cirkel even overkruisd. Dat zijn in zo’n wedstrijd hele dure punten. ‘That’s the the game’. Eigenlijk had ik zo rond een score van 220 willen zitten.”

Om 16:00 uur lokale tijd gaat Rieky Young als volgende Nederlander van start.

Bekijk hier de startlijst en alle uitslagen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Tryon 2018: Landenwedstrijd reining in volle gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:56

En uiteindelijk met het team op plaats 9 van de 12 geëindigd.....
Ze hadden best veel pech. Erg jammer
Amerika blijft de nummer 1 gevolgd door Belgie op 2 en Duitsland op 3
Was erg leuk om te volgen.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie