Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:46

Knert schreef:
Dan heb je er goed over nagedacht en zul je ervaring op doen terwijl je de eerste jaar/jaren minder verdient. En je bent nog jong en de sector is wat minder.

En toch is je beweegreden niet te hoog in te zetten dan wel oké hoor.

Ikzelf werk 10 jaar... in een andere sector. Dus een vergelijk is wellicht ongepast.


Ik begon op 1600 dat was wel armoedzalig anders, maar ja ik dacht het is werk :+

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:51

1600... WoW
Maar je zult ook wel snel wat bij kunnen schnabbelen denk ik. Maar goed.. plezier in je werk is belangrijk.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:48

1600 is gewoon om en nabij minimumloon volgens mij, maar wat de hengsten betreft (het waren in ieder geval allemaal hengsten toen ik er was in juli) die hadden niet allemaal de oren plat en zeker niet de hele tijd. Maar de rijstijl... tja :\ ze werden na de voorstelling wel netjes aan de hand uitgestapt

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 00:15

Dani199764 schreef:
Nou dat is toch nog steeds zo'n 900 bruto meer dan ik verdien met mijn 40 urige baan waar ik voor gestudeerd heb, weet niet wat iedereen hier verdiend dat ze het weinig vinden, maar ik zou een heleboel over hebben voor zo'n dik salaris _O-
Echter ben ik niet erg goed in stunts te paard, achterstevoren er op zitten gaat nog wel, maar de rest sla ik liever over :')


Je verdiend echt zwaar onder modaal. Modaal is 40.000 euro per jaar.
Dat is dus gemiddeld. Veel mensen komen daar echt niet aan, maar als je nog 900 euro minder verdiend zit je zeer ver onder modaal. Perfect als je ervan kan leven, maar wellicht heb je verkeerde beroepskeuze gemaakt. Als het maar leuk werk is toch?

Mijn partner zit in de ICT (staan ze te springen om mensen) maar ook daar kom je uit onder modaal. Zelfs met 10 jaar ervaring.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 00:27

Modaal en gemiddeld inkomen is wel echt even anders hoor ;)

Ik verdien boven gemiddeld en zwaar onder modaal :+

Ligt er ook weer aan van welke mensen er een gemiddelde wordt gekomen. Ik zit weer onder het gemiddelde van werkende mensen. Makkelijk allemaal, haha.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 00:35

Nessa schreef:
Modaal en gemiddeld inkomen is wel echt even anders hoor ;)

Ik verdien boven gemiddeld en zwaar onder modaal :+

Ligt er ook weer aan van welke mensen er een gemiddelde wordt gekomen. Ik zit weer onder het gemiddelde van werkende mensen. Makkelijk allemaal, haha.


Even opgezocht. Modaal is inderdaad 'meest voorkomende inkomen'.
En niet gemiddeld.
Best raar. Waarom zouden we een inkomen willen weten wat het meest voorkomt? Veranderd toch per dag zo ongeveer.
Even gegoogled: 'Het modaal inkomen 2018 volgens het CPB is € 37.000.
Per maand is dit bruto € 2.855 en netto ongeveer € 2.152.'

Gemiddeld inkomen kan ik geen cijfers over vinden van dit jaar.

Ik vond dit over 2014.
'de werkzame beroepsbevolking (7,7 miljoen personen) had een gemiddeld inkomen van €36.900 bruto per jaar' de auteur vervolgt:
'. Als ik dit indexeer met 4% naar 2018 dan zou dat nu rond €38.300 uit moeten komen.'
Bron:onetime.nl

Kortom,het is om het even alleen het begrip is anders.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 00:51

fohadie schreef:
In juni voor het eerst en voor het laatst de show gezien. Wat een vertoning! Mensen die bonken op de rug, hard tegen de flanken trappen en tegelijkertijd aan de teugels trekken, paarden met oren in de nek, nergens zag ik iets paardvriendelijks. Nee, daar zou ik echt niet bij willen horen. En dan heb ik het nog niet eens over de slechte acteerprestaties waar mijn toneelhart van gaat huilen..

Maar het schijnt vooral voor kinderen bedoelt zijn denk ik, en die kijken niet naar acteerprestaties of paardenwelzijn!


Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ze hebben dit jaar ook andere zadels, vond ze voor geen meter liggen wat ik vanaf de tribune kon beoordelen.
Ik ga elk jaar meerdere keren naar de efteling, dit jaar vond ik ravelijn echt een aanfluiting. Inderdaad oren plat in de nek, het nodige gestaak kwam ook voorbij. Vriendlief werd gek van m’n opmerkingen tijdens de show.


Maar voor dat geld zou ik het zeker niet doen, al lijkt een cursus/clinic stuntrijden mij wel super tof om een keer te doen ( niet op mijn eigen paard, dat gaat fout )
Ik doe het de ruiters echt niet na hoor, maar ik denk dat de show op veel fronten anders en beter kan.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 01:01

Vandaar dat ik ook denk dat je niet al teveel kennis moet hebben van 'correct' paardrijden met je eigen visie en ervaring als ruiter. Denk dat je dit werk dan niet kunt doen.

Hetzelfde met bereden politie. Ze zeggen bij de intake van de sollicitatie procedure al: als je ervaring hebt met paarden en bij de bereden brigade wilt: vergeet het maar. Je diend je paard in te zetten als middel voor vervoer en tijdens je werk om iedereen veilig te houden en indruk te maken. Natuurlijk gaan alle ruiters houden van hun dier. Maar stel je zou mij met mn paard inzetten (ik denk dat hij extreem geschikt zal zijn) en er gooit een hooliegang zn blikje cola tegen mn paard, of iemand raakt mn paard aan.. Dan ben ik daarna ontslagen.
Kortom, ze zoeken een bepaald type van vaardigheden en niet zozeer rijvaardigheden die je zelf door de jaren hebt opgedaan.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:40

Ik heb een abbo op de efteling en kom er dus met regelmaat en wij gaan heel vaak dan bij raveleijn ragout eten (mijn moeder vindt 'm heerlijk en mijn dochter is gek op het brood wat erbij zit dus ja dan is de keuze makkelijk natuurlijk) dus heb de show inmiddels al wel 50 keer meegekregen ofzo. Het is zelfs zo erg dat ik het direct zie als er iets nieuws is of iets anders gebeurt aan stunts of acteerwerk. Best erg eigenlijk :'). We zien de show dus altijd vanaf de achterkant en dan heb je best goed zicht op de paarden en wat er achteraan gebeurt.

Ik zie met regelmaat andere paarden en ruiters, en ook behoorlijke verschillen in rijstijl, maar ik heb in al die jaren nog maar een stuk of 5 ruiters gezien waarvan ik echt blij werd. Ik vind dat echt heel jammer en ook afbreuk doen aan de show. Ik denk als je een net stuk paardrijden kunt laten zien wat OOK nog eens spectaculair is, het dan gewoon een mooier geheel is.
Hoewel er natuurlijk veel meer niet-paardenmensen komen dan wel, en die zien dat niet altijd. Die hebben zoveel andere dingen om ook op te letten (zoals het verhaal proberen te volgen want als je dat niet kent voor je de show binnenkomt heb je geen idee waar het over gaat 8-) :') )

Wat ik wel moet zeggen, er zijn er echt wel bij die tussendoor heel klein hun paard belonen of als ze eraf zijn en iemand houdt het paard vast dat er geknuffeld wordt, dus wat dat betreft is het wel acceptabel voor de korte tijd dat ze bezig zijn in de daadwerkelijke show. Dat zie je vanaf de achterkant beter als van voor denk ik.

Voor mij zou het in ieder geval niks zijn met mijn versleten rug die meer dingen niet wil dan wel tegenwoordig haha, ik zou dood gaan onderweg denk ik :') en dan voor dat salaris..... nee... daar zou ik echt niet meer zo'n risicio voor nemen. Nu ben ik 'al' 34 en kan ik me voorstellen als je een jaar of 18/20 bent en iets met paarden of entertainment wilt gaan doen, dat het dan misschien veel aantrekkelijker is.

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:46

fohadie schreef:
In juni voor het eerst en voor het laatst de show gezien. Wat een vertoning! Mensen die bonken op de rug, hard tegen de flanken trappen en tegelijkertijd aan de teugels trekken, paarden met oren in de nek, nergens zag ik iets paardvriendelijks. Nee, daar zou ik echt niet bij willen horen. En dan heb ik het nog niet eens over de slechte acteerprestaties waar mijn toneelhart van gaat huilen..

Maar het schijnt vooral voor kinderen bedoelt zijn denk ik, en die kijken niet naar acteerprestaties of paardenwelzijn!


Precies dat inderdaad

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:14

RoyceMack schreef:
Dani199764 schreef:
Nou dat is toch nog steeds zo'n 900 bruto meer dan ik verdien met mijn 40 urige baan waar ik voor gestudeerd heb, weet niet wat iedereen hier verdiend dat ze het weinig vinden, maar ik zou een heleboel over hebben voor zo'n dik salaris _O-
Echter ben ik niet erg goed in stunts te paard, achterstevoren er op zitten gaat nog wel, maar de rest sla ik liever over :')


Je verdiend echt zwaar onder modaal. Modaal is 40.000 euro per jaar.
Dat is dus gemiddeld. Veel mensen komen daar echt niet aan, maar als je nog 900 euro minder verdiend zit je zeer ver onder modaal. Perfect als je ervan kan leven, maar wellicht heb je verkeerde beroepskeuze gemaakt. Als het maar leuk werk is toch?

Mijn partner zit in de ICT (staan ze te springen om mensen) maar ook daar kom je uit onder modaal. Zelfs met 10 jaar ervaring.


Zou met 40 uur 1600 bruto per maand hebben. Ik kan er nu ik thuis woon echt net van rond komen (werk zelf ongeveer 28 uur, ze hebben nog geen fulltime functie beschikbaar)

dat ik een beroep koos die geen vetpot bood dat wist ik (paraveterinair) maar moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat het zo weinig zou zijn dat je er zelfs met 40 uur niet van kan leven. Woon in midden Nederland dus de huizenprijzen zijn giga hoog en sociale huur heeft een wachttijd van gemiddeld 10-12 jaar.
Ik vind mijn werk ontzettend leuk en ben al heel erg blij dat ik een baan heb, dus blijf dit voorlopig wel doen, maar maak mij wel zorgen over de toekomst, kan immers niet eeuwig bij mijn ouders blijven wonen en ben er eigenlijk ook wel aan toe om het huis uit te gaan, maar momenteel is dat gewoon niet realistisch

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:10

Ik denk dat je per uur optreden wordt betaald...je bent dus wel heel de week beschikbaar en 3 tot 6 keer per dag een show, zal dat een uur show zijn? Timing is een uitzendbureau wat sowieso slecht betaald....rn wat de Efteling Timing weer betaald weet je niet.....je zult zoals normaal tegenwoordig flexkracht zijn....

Zie ruim 2100 netto voorbij komen, vergeet niet hoe meer je bruto gaat verdienen hoe meer belasting je betaald....dit wil niet zeggen als je boven de 3000 bruto verdient ook ineens veel meer bruto overhoudt.

Al met al vind ik het niet slecht betaald, vaak zijn het acteurs die overl bij schnabbelen en als ze echt goed zijn rondreizen met groepen, is een manier van leven en als je ongebonden bent, best leuk...

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:22

RoyceMack schreef:
Dani199764 schreef:
Nou dat is toch nog steeds zo'n 900 bruto meer dan ik verdien met mijn 40 urige baan waar ik voor gestudeerd heb, weet niet wat iedereen hier verdiend dat ze het weinig vinden, maar ik zou een heleboel over hebben voor zo'n dik salaris _O-
Echter ben ik niet erg goed in stunts te paard, achterstevoren er op zitten gaat nog wel, maar de rest sla ik liever over :')


Je verdiend echt zwaar onder modaal. Modaal is 40.000 euro per jaar.
Dat is dus gemiddeld. Veel mensen komen daar echt niet aan, maar als je nog 900 euro minder verdiend zit je zeer ver onder modaal. Perfect als je ervan kan leven, maar wellicht heb je verkeerde beroepskeuze gemaakt. Als het maar leuk werk is toch?

Mijn partner zit in de ICT (staan ze te springen om mensen) maar ook daar kom je uit onder modaal. Zelfs met 10 jaar ervaring.




Hoooo! Modaal en gemiddeld is niet hetzelfde.
Modaal betekend; komt het meeste voor...
Gemiddeld is het gemiddelde.

Wiskundig gezien niet hetzelfde!!!
Gemiddeld ligt het loon in Nederland onder de 40.000 euro. Modaal ligt het loon wel ongeveer op de 40.000.

Maar mensen haal die term aub niet door elkaar!


Spoiler:
(Voorbeeld;

Van de 10 mensen hebben;
3; 2 euro
6; 5 euro
1; 8 euro

Gemiddeld over 10 mensen 4,4 euro
Modaal is het dus 5 euro)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:29

Je kunt ook beter in de laagste schijf vallen ,dan heb je nog recht op toelages en is je netto hetzelfde als die leuke modaalgrens. Vaak hoort een bepaald bruto salaris bij het gevoel van waardering, het feitelijke netto wat daar bij komt is dan al niet meer in verhouding. Ik verdien bv per uur netto net zo veel als toen ik een drukke kantoorbaan had, doe nu zwaar maar lagere school leao gekwalificeert werk....het verschil zit in de bruto-netto verhouding....

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:33

Misschien, maar er zitten wel kantelpunten jn.
In zowel je voordeel (laag salaris) en hoger salaris.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:39

Je hogere salaris is leuk voor pensioen opbouw, maar he :D gaan we dat alkemaal nog krijgen?

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:54

Ik heb 2 weken geleden de riddershow in europapark gezien. Qua acteerwerk/rijkunsten en vermaak iets waar de Efteling echt nog wat van mag leren !
Veel gekroel en beloningen tussendoor en bloed maar dan ook echt bloed fanatieke paarden tijdens de stunts :))

Nu moet ik wel zeggen dat mbt oren in de nek dat niet hoeft te betekenen dat ze t niet naar hun zin hebben. Tijdens de snelle stukken kan dat ook een fanatisme stukje zijn :)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:47

Indestal schreef:
Je hogere salaris is leuk voor pensioen opbouw, maar he :D gaan we dat alkemaal nog krijgen?


Ik krijg geen eens pensioen bij mijn werkgever. Dat moet ik zelf nog van die 1600 bruto afhalen _O-
Naja dat kan natuurlijk niet, dus bouw niet echt pensioen op, maar wie weet hoe alles er over 50 jaar uit ziet..

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Efteling zoekt durfal voor stunts op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:30

Nou, werken tot ons dood en _O- zorgverzekeraar zal tot bepaalde leeftijd niet meer tot zware operaties en behandelingen over gaan...is te duur...werkgevers willen geen 60+ers in dienst....duzzzz teug naar af.

Nu leven, nu genieten, nu uitgeven....in Nederland kan je beter onvermogend zijn....straks oud, krakkemikkig en spaarpot? Nou niet verstandig...

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:42

Knert schreef:
RoyceMack schreef:


Je verdiend echt zwaar onder modaal. Modaal is 40.000 euro per jaar.
Dat is dus gemiddeld. Veel mensen komen daar echt niet aan, maar als je nog 900 euro minder verdiend zit je zeer ver onder modaal. Perfect als je ervan kan leven, maar wellicht heb je verkeerde beroepskeuze gemaakt. Als het maar leuk werk is toch?

Mijn partner zit in de ICT (staan ze te springen om mensen) maar ook daar kom je uit onder modaal. Zelfs met 10 jaar ervaring.




Hoooo! Modaal en gemiddeld is niet hetzelfde.
Modaal betekend; komt het meeste voor...
Gemiddeld is het gemiddelde.

Wiskundig gezien niet hetzelfde!!!
Gemiddeld ligt het loon in Nederland onder de 40.000 euro. Modaal ligt het loon wel ongeveer op de 40.000.

Maar mensen haal die term aub niet door elkaar!


Spoiler:
(Voorbeeld;

Van de 10 mensen hebben;
3; 2 euro
6; 5 euro
1; 8 euro

Gemiddeld over 10 mensen 4,4 euro
Modaal is het dus 5 euro)


Zie mijn laatste comment daarover.
Modaal zit dit jaar op 37.000,gemiddeld op 36.000 dus scheelt niks. Alleen de termen