Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:44

Mariett schreef:
Eigenlijk was het gewoon een vraag :D


Het was wel gewoon een vraag, maar in de zin daarvoor zeg je nog dat je je erover verbaast. Hierdoor lijkt misschien zo'n 'gewone vraag' wel een bepaalde oordelende toon te hebben (voor mij als neutrale lezer dan he :) En niet persoonlijk bedoeld )

Trailer gezien, nu geen tijd voor deel 1 van de serie, maar ben benieuwd. Later echt kijken!
Ik vind het knap hoor, op je 21ste. Ik had op die leeftijd een stuk minder gedaan of gepresteerd nog met mijn leven, en ik denk vele met mij. :D


Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:49

Ik vind het mooi in beeld gebracht hoe hij het verhuizen naar Nederland ervaren heeft. En hoe hij zijn droom gerealiseerd heeft.
Moedig en ondernemend zo’n beslissing. En zeker niet niks om op zo'n jonge leeftijd zo'n stap te maken.

" Be the change that you wish to see in the world " - Mahatma Ghandi

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4416
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:55

Klopt ja, had ik een stuk beter kunnen verwoorden, haha. Dat komt eigenlijk omdat bokt (het grootste paardenforum van Nederland) eigenlijk gewoon reclame maakt, en in de tekst stond niet echt veel behalve 'topmodel en paardenliefhebber' en daarna iets over zijn modellencarrière. In de bit trouwens ook niet. Dus het is een beetje lastig om te lezen wat hem nou interessant (voor bokt) maakt, behalve dan dat hij een knappe jongen is met een paard. Vandaar de verbazing.

Dus die ondertoon klopte wel, maar wel oprechte verbazing en echt geen afgunst.

Emigreren op je 21'ste is inderdaad een hele heftige beslissing en erg dapper. Met paard is nog een stukje rigoureuzer.

Anoniem

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:03

Ik heb het filmpje aangeklikt zonder man of paard te kennen, maar heb het na een halve minuut weer uitgezet. Ik vond het vooral verschrikkelijk saai en heb de rest van het filmpje nog even doorgescrolld om te zien of er nog iets te zien was van het paard, hoe hij ermee omging en hoe hij reed, maar het bleven allemaal pratende hoofden. Ik vind dat niet zo spannend.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:08

xyzutu2 schreef:
Ik heb het filmpje aangeklikt zonder man of paard te kennen, maar heb het na een halve minuut weer uitgezet. Ik vond het vooral verschrikkelijk saai en heb de rest van het filmpje nog even doorgescrolld om te zien of er nog iets te zien was van het paard, hoe hij ermee omging en hoe hij reed, maar het bleven allemaal pratende hoofden. Ik vind dat niet zo spannend.


Het is een serie. Elk aflevering heeft meerdere hoofdstukken. De eerste was om zichzelf voor te stellen, toen kwam het deel over zijn paard en daarna de reden van verhuizing en hoe de voorbereidingen ervoor waren. In de latere afleveringen komen de reis en waarschijnlijk meer dingen over zijn paard. Al vind ik dat er in deze aflevering al veel gave beelden te zien waren van hun rijkunsten.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:19

Vind hem inderdaad een hele vriendelijke sympathieke ruiter die het beste voor zn paard lijkt te willen. Of zijn vlogs echt leerzaam worden weet ik niet, maar persoonlijk vind ik wel interessant om te zien hoe een paard met zo’n exteme verhuizing om gaat. Heb overigens de vlog nog niet gekeken maar ga ik dit weekend zeker doen!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:27

Mondy schreef:
Goh wat een afgunst... wat maakt t uit wie of wat hij is/doet.
Als hij een leuke docu maakt dan 8s dat toch prima.
Net als een heerlijk onbevangen britt. Genieten vergeleken al het "moeten" en perse scoren van sommige bekendere die wel zogenaamd iets bijzonders doen :D


Volgens mij heeft de sport dat ook écht nodig!
Niet meer dat moeten presteren, we moeten plezier hebben in wat we doen.. Net als onze paarden.

Gezien de terugloop aan interesse, ook onder de jeugd... Hebben we deze mensen echt nodig!

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:37

Janine1990 schreef:
Mondy schreef:
Goh wat een afgunst... wat maakt t uit wie of wat hij is/doet.
Als hij een leuke docu maakt dan 8s dat toch prima.
Net als een heerlijk onbevangen britt. Genieten vergeleken al het "moeten" en perse scoren van sommige bekendere die wel zogenaamd iets bijzonders doen :D


Volgens mij heeft de sport dat ook écht nodig!
Niet meer dat moeten presteren, we moeten plezier hebben in wat we doen.. Net als onze paarden.

Gezien de terugloop aan interesse, ook onder de jeugd... Hebben we deze mensen echt nodig!

Ik moest zo lachen om haar toen gevraagd werd of ze nu toch kans had om kampioen te worden. ''Nouuu... d'r doen er wel hele goeie mee hoor!'' Ja muts, jij zelf toch ook anders rij je niet mee :') Heerlijk.

Dan maak ik maar zin.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:09

Divers schreef:
Ik moest zo lachen om haar toen gevraagd werd of ze nu toch kans had om kampioen te worden. ''Nouuu... d'r doen er wel hele goeie mee hoor!'' Ja muts, jij zelf toch ook anders rij je niet mee :') Heerlijk.


Britt is gewoon een onwijs heerlijk nuchter en hilarisch mens.
Verschrikkelijk geschikt als vlogger en ze weet heel goed met haar doelgroep om te gaan.
Je ziet ook best een duidelijk verschil tussen haar communicatie op Paardenpraattv of wanneer ze op bijvoorbeeld Boulevard is. Zonder een compleet ander persoon te zijn.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:40

Matt vind ik een sympathiek joch en ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft in ons land. Zo jong en dan zo ver van je familie zijn...

Britt vind ik een aanfluiting voor de ooit zo chique sport. En dat heeft niets met jaloezie te maken, dat wil ik vast afvangen want die opmerking gaat ongetwijfeld komen. Ik heb voldoende bereikt om trots op te zijn. Ik vind haar gewoon geen reclame voor de sport.

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:47

Tazzey schreef:
Matt vind ik een sympathiek joch en ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft in ons land. Zo jong en dan zo ver van je familie zijn...

Britt vind ik een aanfluiting voor de ooit zo chique sport. En dat heeft niets met jaloezie te maken, dat wil ik vast afvangen want die opmerking gaat ongetwijfeld komen. Ik heb voldoende bereikt om trots op te zijn. Ik vind haar gewoon geen reclame voor de sport.


Zonder te zeggen dat je jaloers bent, maar ik ben oprecht benieuwd waarom je dit vind? Ze traint volgens mij serieus met haar paarden en mag op het NK rijden, dat is echt niet omdat ze bekend is en als ik rijfilmpjes zie van haar vind ik dat helemaal niet slecht. Dat ze soms wat overenthousiast is of lekker roze aan wil maakt dan toch verder niet uit?

Obi Wan <3 (L1+16; PR 212.5)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:49

Ik vond Britt ook nooit wat, en haar persoonlijkheid moet je liggen. Maar ik vind haar enorm verbeterd de afgelopen jaren. Ze begint steeds meer door te krijgen wat ze doet en is volgens mij ook niet onverdienstelijk.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 00:06

Op en top chique imago zou een hele slechte ontwikkeling zijn voor de sport. Zeker in een maatschappij waarin je steeds meer mag zijn wie je bent, ongeacht wat je draagt en doet.

Zou de sport zich naar op en top chique ontwikkeling zal het verdwijnen.

De jeugd krijgt door veel verschillende vloggers en influencers juist een heel breed en open (!!) beeld van de sport. En dat maakt het aantrekkelijk. Profiteert iedereen van, zeker op financieel gebied. De angstvallige geslotenheid op hoog niveau speelt ons nu al parten.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 00:55

Op en top chique en Britt zijn wel twee uitersten hoor.

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 08:42

Nou overdrijven is ook een kunst _O-
Alsof Britt een soort zwerver is..

Britt is heerlijk zichzelf in alles wat ze doet en trekt zich niets aan van wat anderen vinden dat zou moeten. Met haar kan je wat van jezelf in terugzien. Lol met je knol doen wat je leuk vind. Haar eerlijke onzekerheden en enthausiaste reacties. DAT staat imo meer wat paardrijden/met paardenomgaan is dan t merendeel van de "chique" topruiters die hun neus ophalen voor alles wat niet "chique" is. Als dat "ons" boegbeeld moet zijn....

Daarom vind ik deze docu ook leuk. Een jongen die over zijn reis verteld !

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 08:59

Idd ik heb het ook gekeken hoewel ik normaal niks met dit soort dingen heb. Maar als verhaal van zijn reis is het heel mooi. Bijzonder om zo'n beslissing te nemen en dan ook je grootste vriend mee te verhuizen.

En Britt vind ik erg leuk omdat ze zo heerlijk zichzelf is. Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen imo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:00

Betreft op het NK rijden, is nu ook weer niet zò bijzonder... ik had stadgenoten die regelmatig naar het NK gingen, ook in de L of M... weet niet welke klasse britt rijdt...

Afijn, ik heb ook echt helemaal niks met britt, vind t zo overdreven allemaal.
Maar kan me voorstellen dat ze een jong publiek aanspreekt.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:11

LadyMadonna schreef:
Betreft op het NK rijden, is nu ook weer niet zò bijzonder... ik had stadgenoten die regelmatig naar het NK gingen, ook in de L of M... weet niet welke klasse britt rijdt...

Afijn, ik heb ook echt helemaal niks met britt, vind t zo overdreven allemaal.
Maar kan me voorstellen dat ze een jong publiek aanspreekt.


Maar jij spreekt nu voor een ander... is dat realistisch? Hoe zou je er zelf in staan?
En zouden we niet allemaal enthousiast moeten worden als we zoiets bereiken? Het is hoe dan ook een bijzondere prestatie!

Heb er zelf ook gereden met een team. Ik kon daar niet van genieten om andere redenen. Ik legde o.a. de lat voor mezelf te hoog. Britt doet dat niet. Ze geniet. En dat is wat we allemaal moeten met onze sport. Niets anders dan genieten en plezier hebben!

Britt rijdt M2 en mag Z starten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:20

Hoezo spreek ik voor een ander? Ík vind het NK niet zó bijzonder....
Ík vind het NK niet een bijster bijzondere prestatie

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:31

LadyMadonna schreef:
Hoezo spreek ik voor een ander? Ík vind het NK niet zó bijzonder....
Ík vind het NK niet een bijster bijzondere prestatie


Maar wat is dan wel een knappe prestatie?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:37

Het NK winnen misschien.
Puur alleen deelnemen doen er zoveel. Sowieso vind ik jurysporten niet per definitie knappe prestaties. Je bent afhankelijk van een ander.

Maar goed, jij vond dat ik voor een ander sprak, en mijn vraag was waarom....

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:41

LadyMadonna schreef:
Het NK winnen misschien.
Puur alleen deelnemen doen er zoveel. Sowieso vind ik jurysporten niet per definitie knappe prestaties. Je bent afhankelijk van een ander.

Maar goed, jij vond dat ik voor een ander sprak, en mijn vraag was waarom....


Waarschijnlijk door de is in je eerste reactie ;) je gaf het daarmee nogal feitelijk weer. Ging er vanuit dat je de beleving van je stalgenoten hiervoor gebruikte zoals jij deze zag.

Anyhow, om in Ermelo te komen moet je natuurlijk eerst al bij de beste van je provincie horen. In veel gevallen ook een prestatie op zich...

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:05

Ik gun het Britt van harte maar ik ergerde me ook aan het feit dat ze bij DWDD en Jinek mocht zitten om te praten over dr prestatie. Dan heb ik wel zoiets van mensen rustig aan. Veel kranten beweerde ook dat ze op het ‘echte’ NK Dressuur (dus subtop) ging rijden. Britt had dus ook niet even uitgelegd wat het verschil is tussen het NK Dressuur en de Hippiade.

Anyway, ontopic: Ik vind Matt een sympathieke jongen en ben benieuwd naar de serie. :)

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Matt Harnacke lanceert YouTube serie “Chasing the dream”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:31

Is ze écht zichzelf? Ik durf daaraan te twijfelen.

Maar goed dit topic gaat niet over haar. Ik vind het filmpje van Matt leuk om te zien.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:48

Got, dat gezeik altijd op 'bekenden'. Ik snap dat nooit, ze doen geen vlieg kwaad. Dat oordelen, bleegh.
Daarbij, de doelgroep van deze Matt en zo ook Britt is volgens mij met name kinderen/jeugd. Die vinden dat geweldig. Prima toch? Vind je het niks, kijk je toch lekker niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aalstreep, agesus, amy495, Athelas, dewindhoek, DotBot, FrNo, Galaika, Googlebot, Imhrien, ingvdh, Jolynne, karinmanon, kysia, Plus_en_Min, Rijsa, Riviera87, vierspan, xRoossie95 en 99 bezoekers