Kevin Jochems wint vijfsterren Grote Prijs van Dublin

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13855
Geregistreerd: 20-04-16

Kevin Jochems wint vijfsterren Grote Prijs van Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 22:42

knhs
Springen

Afbeelding
Kevin Jochems met Captain Cooper. Foto door Marjoow

Twee weken na zijn spectaculaire overwinning in de vijfsterren Grote Prijs van Hickstead schreef KNHS Talententeamlid Kevin Jochems ook in Dublin geschiedenis. De 23-jarige ruiter uit Sevenum won met Captain Cooper de vijfsterren Grote Prijs van Dublin, één van de klassiekers van de springsport. “Niet te geloven. Ik weet gewoon niet wat er aan de hand is”, klinkt Jochems beduusd.

Kevin Jochems heeft een van de belangrijkste Grote Prijzen van de springsport, die van Dublin, gewonnen. Met Captain Cooper versloeg hij in de barrage zijn zes concurrenten met een foutloos resultaat in de tijd van 40.93 seconden.

“Ik had de hele week al een goed gevoel over mijn paard Captain Cooper. Vrijdag in de Nations Cup was het resultaat wat minder, maar sprong hij toch goed. Vandaag was hij weer echt goed. Dit is prachtig mooi. Winnen voor een uitverkocht stadion. Niet te geloven. Ik weet gewoon niet wat er aan de hand is”, vertelt Jochems beduusd. De jonge ruiter was vorige maand zesde in de vijfsterren Grote Prijs van Falsterbo en twee weken geleden won hij de prestigieuze King George Cup in Hickstead. “Mijn jaar is al geslaagd. Dublin winnen is echt ongelooflijk.”
De stalruiter van Stal Thijssen uit Sevenum kreeg dit jaar het vertrouwen van bondscoach Rob Ehrens, die Jochems als reserve voor het team meenam naar La Baule en Falsterbo en hem opstelde in het Nations Cup team in Hickstead en Dubllin. “Dat geeft me veel vertrouwen. Het is toch wel een teken dat ze in me geloven.”
Zijn paard, de elfjarige ruin Captain Cooper, is niet de makkelijkste. “Alle goede paarden zijn een beetje speciaal. Ik heb wel tijd nodig gehad om aan hem te wennen en hij aan mij. Nu zijn de resultaten er”, klinkt het bescheiden en een beetje onwerkelijk.
Kevin Jochems neemt met de successen een voorschot op de titel KHNS Talent van het Jaar, die komende winter wordt toegekend. Door zijn overwinningen in Hickstead en Dublin is Jochems automatisch geplaatst voor elke Grote Prijs van de concoursen waar hij komend jaar start. Op de FEI Longines wereldranglijst maakte het talent de afgelopen maand al een sprong van 195 naar 131.

Slechts zeven van de 40 combinaties plaatsten zich in het fantastische stadion midden in Dublin voor de barrage van de Grote Prijs. Angelique Hoorn was de eerste die dat lukte met haar ruin Brego R’n B. In de barrage maakte de op dit niveau nog onervaren combinatie twee springfouten en eindigde daarmee op een uitstekende zevende plaats. Direct na haar reed Kevin Jochems zijn winnende rit.

Uitslag Grote Prijs van CSIO5* Dublin, 1.60m

1. Kevin Jochems, Captain Cooper (v.Namelus R), 0 – 0, 40.93 sec
2. Alexis Deroubaix (Fra), Timon D’Aure (v.Mylord Carthago), 0 – 0, 41.31 sec
3. Lorenzo de Luca (Ita), Irenice Horta (v.Vigo d’Arsouilles), 0 – 0, 41.55 sec
7. Angelique Hoorn, Brego R’n B (v.Namelus R), 0 – 8, 40.40 sec

Klik hier voor de volledige uitslag.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: delist, ImkeTarek en 17 bezoekers