Paardentrailer gekanteld op N57 bij Middelburg

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Xritt
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:09

Ivy_power, kan jij uitleggen wat de kogeldruk met een trailer precies inhoudt. Ik lees dat vaker. Maar ik weet eigenlijk niet wat dit inhoudt. Terwijl ik al jaren met een trailer rij. Wel met een auto die 1500 mag trekken en een 1,5 paardstrailer. Hoe zwaar de auto is weet ik niet. Weet ook niet wat “ zwaar” genoeg is voor het trekken van een trailer.

Miss heel naïef, ik heb er nooit zo bij stilgestaan. Ik keek altijd naar trekgewicht en probeer daar dan ruim onder te zitten.


ivy_power89

Berichten: 5800
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Paardentrailer gekanteld op N57 bij Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:19

Hier een stukje over kogeldruk :)

https://www.anwb.nl/kamperen/caravan/ri ... /kogeldruk


Ik heb tot april dit jaar ook met een auto gereden die 1500 kg mocht trekken. Was wel een mitsubishi outlander phev. Dus vrij zware auto. Ofwel de auto was zwaarder dan de trailer op papier (1600 kg aanhanger tegenover 1800kg auto)

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:58


BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:45

ivy_power89 schreef:
1400 of 1100. Hier hoort geen 2 paards achter ook al staat er maar 1 paard achterin.
Ik meende dat een asx een kogeldruk heeft van 70 kilo. Omdat wij daar 6 jaar geleden ook naar hebben gekeken en toen besloten het niet te doen. 2 jaar later is het grote broertje outlander aangeschaft


Je hebt het fijn uitgelegd, beter als ik. :j Ik heb nu ook al jaren een grote broer de L200.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

MyChoice

Berichten: 2176
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:14

Goed uitgelegd op die site, maaaaaar je mag een paard niet in een losgekoppelde trailer laden. Dus hoe gaan we die kogeldruk dan bepalen?

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Paardentrailer gekanteld op N57 bij Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:32

quera, Betuwe schrijft...het is een feit dat dit een lichte auto is...…..

dus vraag ik

kan jij dat zien vanaf je buro stoel?

wat is daar naar aan?

Ik vind het naar dat er geoordeeld wordt over iets waar je niets van af weet.
Je kan niet zien welke auto het is, niet hoe zwaar hij is, niet of hij sterk genoeg is etc etc.....je weet niets.

Wens de gedupeerde gewoon het beste en laten we hopen dat haar paard er niets aan over heeft gehouden.

Dat gewijsvinger hier....DAT vind ik pas naar!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:40

Je kan toch op de foto’s zien wat voor auto dat is en als je dan kijkt welke types er zijn qua motor en het bijbehorende gewicht zien?
En dan is Betuwe haar conclusie dat dit een lichte auto is.

Daarbij ging het stukje tekst wat ik naar vond daar niet over.

Maar dit stukje
Citaat:
Betuwe, wat fijn dat jij precies weet wat de oorzaak van het ongeval is. Ik zou contact opnemen met de politie en je bevindingen delen.

Nogmaals, niemand weet welke auto dit is en of hij te licht is (in kilos) Of heb je m toevallig ook gewogen terwijl je je onderzoek deed?


Dat klinkt enorm naar. Want Betuwe zegt nergens dat dit de oorzaak is. Wel dat dit een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Paardentrailer gekanteld op N57 bij Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:16

quera je kan zien dat het een Mitsubishi is, verder niet....een outlander diesel mag bv 1800 trekken, be rijbewijs, 1 paard erin, geheel legaal!

Femke_Tweety

Berichten: 11942
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paardentrailer gekanteld op N57 bij Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:20

Zoo, de discussie of die auto wel of niet geschikt is vind ik eerlijk gezegd wat minder interessant, en redelijk typisch voor bokt wel.

Ik zou graag willen weten hoe het nú met het paard is, en de inzittenden. Ik hoop enorm allemaal slechts de schrik.


Ik lees zo'n bericht wel eens vaker, "het paard is uit de gekantelde trailer gehaald".

Maar hóe dan?
Het dier kan er niet staand instaan lijkt me. Gewoon rustig achteruit de klep af lopen is er niet bij.
Maar als zon dier ligt in zo'n gekantelde trailer lijkt het me ook haast onmogelijk om eruit te komen?

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Paardentrailer gekanteld op N57 bij Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:30

Femke tweety, ik kan het alleen maar met je eens zijn!

LindeCupido
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:59

T zou niet kunnen dat t kwam door het paard, als je kijkt op de foto’s zie je dat het paard in het linker deel stond. Dus al zou die “gek” geworden zijn zou de trailer naar mijn idee de andere kant op moeten kantelen!

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:07

Femke_Tweety schreef:
Zoo, de discussie of die auto wel of niet geschikt is vind ik eerlijk gezegd wat minder interessant, en redelijk typisch voor bokt wel.

Ik zou graag willen weten hoe het nú met het paard is, en de inzittenden. Ik hoop enorm allemaal slechts de schrik.


Ik lees zo'n bericht wel eens vaker, "het paard is uit de gekantelde trailer gehaald".

Maar hóe dan?
Het dier kan er niet staand instaan lijkt me. Gewoon rustig achteruit de klep af lopen is er niet bij.
Maar als zon dier ligt in zo'n gekantelde trailer lijkt het me ook haast onmogelijk om eruit te komen?


Dat laatste vraag ik me dus ook af, hoe krijg je een paard uit een gekantelde trailer?

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:31

Citaat:
Dat laatste vraag ik me dus ook af, hoe krijg je een paard uit een gekantelde trailer?


Dit was ook het eerste wat ik mezelf af vroeg toen ik de foto's zag..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, Anoukjuuuhh, Kirrietje, ogidni, Sizzle en 12 bezoekers