Frank Schuttert wint Grote Prijs Valkenswaard

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13855
Geregistreerd: 20-04-16

Frank Schuttert wint Grote Prijs Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 21:08

knhs
Springen

Afbeelding
Frank Schuttert en Chianti's Champion. Foto: Stefano Grasso/LGCT

Frank Schuttert trakteerde het publiek in de fenomenale accommodatie van Jan Tops op een Nederlandse overwinning in de Global Champions Grand Prix van Valkenswaard. En zoals dat gebruikelijk is tijdens de huldiging van de GCT kreeg Frank op het podium de champagnedouche van de nummers 2 en 3 Ehning en Ahlmann. “Mijn eerste overwinning in een vijfsterren Grand Prix. Een droom komt uit”, was de reactie van Frank Schuttert.

Frank Schuttert en zijn toppaard Chianti’s Champion waren de enige Nederlandse combinatie die zich wisten te plaatsten voor de elfkoppige barrage van de Global Champions Tour Grand Prix van Valkenswaard. Daarin gingen veel favorieten ten onder met een springfout en nam Christian Ahlmann voor Duitsland de leiding in een tijd van 41.01 seconden.

Frank Schuttert profiteerde in de grote ring van de grote galopsprongen van zijn paard Chianti’s Champion en kwam foutloos over de finish in een tijd van 39.89 seconden. Marcus Ehning leek de tijd van Schuttert te kloppen, maar kwam op de eindstreep 0.01 seconde tekort. Laatste starter Nicola Philippaerts, al winnaar van twee GCT Grote Prijzen dit seizoen, kreeg halverwege het parcours een springfout en zorgde voor de blijdschap bij Frank Schuttert en zijn werkgever Jos Lansink.

“Ik ben sprakeloos”, is de eerste reactie van Frank Schuttert voor de camera van Global Champions Tour TV. “Dit is mijn eerste overwinning in een vijfsterren Grote Prijs. Mijn paard Chiantí’s Champion sprong fantastisch. Dit is een droom die uitkomt. Vijf jaar geleden deed ik hier voor het eerst mee aan de Global Champions Tour. Ik zit niet in een team en heb dit jaar nog geen wedstrijden in de Global Champions Tour gereden. Dankzij Rob Ehrens kreeg ik de mogelijkheid om hier te rijden.”

Twee weken geleden werd al bekend dat Frank Schuttert in het team zit voor het WK in Tryon. Hij is de man in vorm. Dankzij de overwinning in Valkenswaard heeft Frank zich geplaatst voor de Super Grand Prix als finale van de Global Champions Tour in december in Praag. “Ik ga me nu voorbereiden op het WK, waar ik veel zin en vertrouwen in heb. Daarna komt de focus op Praag te liggen. Ongelooflijk om hier te winnen voor zo’n fantastisch publiek”, besluit de winnaar.

Valkenswaard was de veertiende wedstrijd van de zestien Global Champjons Tour Grand Prix. Regerend kampioen Harrie Smolders – ook al zeker van deelname aan de finale in Praag – staat in de tussenstand tweede.

Uitslag Global Champions Tour Grote Prijs van Valkenswaard, 1.60m
1. Frank Schuttert, Chianti’s Champion (v.Champion du Lys), 0 – 0, 39.89 sec
2. Marcus Ehning (Dui), Cornado NRW (v.Cornet Obolensky), 0 – 0, 39.90 sec
3. Christian Ahlmann (Dui), Tokyo (v.Kannan), 0 – 0, 41.01 sec

Klik hier voor de volledige uitslag.

Tussenstand Global Champions Tour, na 14 van 16 wedstrijden
1. Alberto Zorzi (Ita), 270 pnt
2. Harrie Smolders, 234 pnt
3. Ben Maher (GBR), 233 pnt

Klik hier voor de volledige tussenstand.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM01, Mandynop, pukkepaard, SemrushBot en 14 bezoekers