Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk uitgesteld naar 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk uitgesteld naar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:00

Van uitstel komt afstel.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:14

Afsluitdijk, afstel, afgang

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:14

Ow gut, willen ze nog steeds dat dit door gaat? Volgens mij was duidelijk dat ze de vergunningen niet rond kregen, maar ze gaan het nog een keer proberen bij Rijkswaterstaat? Succes.. Nee heb je, ja ga je niet krijgen.

Over hoe onverantwoord het is zijn al genoeg reacties. Daar is volgens mij niet eens over nagedacht. Maarczolang de vergunningen niet doorgaan, gaat deze rit ook niet door. :P

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:33

fohadie schreef:
Ow gut, willen ze nog steeds dat dit door gaat? Volgens mij was duidelijk dat ze de vergunningen niet rond kregen, maar ze gaan het nog een keer proberen bij Rijkswaterstaat? Succes.. Nee heb je, ja ga je niet krijgen.

Over hoe onverantwoord het is zijn al genoeg reacties. Daar is volgens mij niet eens over nagedacht. Maarczolang de vergunningen niet doorgaan, gaat deze rit ook niet door. :P


Volgens het bijgesloten artikel, zou RWS nu volledig willen meewerken... :? Alsook een aannemer ivm werkzaamheden.

Meende me wat jij zei ook te herinneren hoor...

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:38

Janine1990 schreef:
fohadie schreef:
Ow gut, willen ze nog steeds dat dit door gaat? Volgens mij was duidelijk dat ze de vergunningen niet rond kregen, maar ze gaan het nog een keer proberen bij Rijkswaterstaat? Succes.. Nee heb je, ja ga je niet krijgen.

Over hoe onverantwoord het is zijn al genoeg reacties. Daar is volgens mij niet eens over nagedacht. Maarczolang de vergunningen niet doorgaan, gaat deze rit ook niet door. :P


Volgens het bijgesloten artikel, zou RWS nu volledig willen meewerken... :? Alsook een aannemer ivm werkzaamheden.

Meende me wat jij zei ook te herinneren hoor...


Ik heb persoonlijke ervaringen met een evenement op de afsluitdijk, rws maar vooral de gemeentes. Gelukkig voor dat evenement was de organisatie een bekende van de belangrijke meneren van gemeente Den Oever waardoor alle vergunningen er waren. Maar geloof me dat dit heel zeldzaam was. Ze doen echt heel moeilijk. En misschien ook wel terrecht.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk uitgesteld naar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:43

Ik vraag me echt af wie al die ruiters zijn die dit als een haalbaar iets zien en zich op durven te geven...

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:54

fohadie schreef:
Ik heb persoonlijke ervaringen met een evenement op de afsluitdijk, rws maar vooral de gemeentes. Gelukkig voor dat evenement was de organisatie een bekende van de belangrijke meneren van gemeente Den Oever waardoor alle vergunningen er waren. Maar geloof me dat dit heel zeldzaam was. Ze doen echt heel moeilijk. En misschien ook wel terrecht.


Hmm... klinkt dan dus alsof de organisatie van deze tocht schijn wil ophouden.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk uitgesteld naar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:58

Dat denk ik ook. De gemeente geeft ook bijna geen vergunningen af voor evenementen op de dijk. Laat staan een lange rit met zoveel paarden langs een snelweg. Er komt qua veiligheid zoveel bij kijken dat ik niet geloof dat ze hier een vergunning voor krijgen.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:55

damian23 schreef:
Dat denk ik ook. De gemeente geeft ook bijna geen vergunningen af voor evenementen op de dijk. Laat staan een lange rit met zoveel paarden langs een snelweg. Er komt qua veiligheid zoveel bij kijken dat ik niet geloof dat ze hier een vergunning voor krijgen.



+1.

Alleen de veiligheid is al een probleem opzich.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk uitgesteld naar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 08:56

Wat een belachelijk idee, het wordt nu dus uitgesteld.
Het gezegde zegt, van uitstel, komt afstel!

Neem van mij aan dat die tocht niet door gaat

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk uitgesteld naar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:45

Hoe willen ze die rit voltooien dan. De meeste friesen zijn al bek af na een buitenrit van 15 km. En dan willen zij er nog eens 30 bij op tellen? Gekkenhuis.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:36

Gulpje schreef:
marleen_usar schreef:
Als je galopeerd wordt je weggestuurd, waar naar toe dan?


Dan moet je verder op de autoweg, dat zal je leren!

You made my day

Anoniem

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk uitgesteld naar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:32

Idioterie. Wat als in het midden van de groep iets ernstigs gebeurt. Met de ambu tussen de paarden door?

Ben oprecht benieuwd of er inderdaad echt ruiters zijn die zich hier voor op willen geven, mocht het doorgaan.