Eerste dag Mongol Derby: "Sloomste paarden van Mongolië"

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:34

CharmingS schreef:
Als er geen gas op zit dan ga je niet zo snel, dat heeft niks te maken met je prestatie af te schuiven op je paard, dat is gewoon pech hebben.. Kan het paard niks aan doen, maar de amazone net zo min. Lekker oordelen vanachter je computer +:)+


Jouw oordeel is ook een oordeel vanachter de computer. ;)
Voor de slechte lezers; ik zeg nergens dat Nederlanders hun paarden met stokken vooruit slaan omdat ze niet snel genoeg zijn, ik geloof ook best dat ze het beste met paarden voor hebben en willen dat zowel paard als ruiter heelhuids aankomen.
Mijn persoonlijke oordeel dat je dat respect niet alleen richting je paard moet hebben, maar dat je het respect voor paarden ook laat zien in je communicatie met mensen. Begrippen als sloom, dom, lui, en dominant worden vaak verkeerd gebruikt en nog verkeerder (letterlijker) geinterpreteerd doordat ze mensen helpen vergeten dat afwijkend gedrag vaak voortkomt uit lichamelijke problemen.
Ik zou ze dus ook gewoon niet gebruiken, zeker niet in contact met de pers.
Nogmaals, dit zegt niet dat de Nederlandse deelnemers paardenmishandelaars zijn, maar ik vind het niet netjes en niet verstandig om dit soort termen te gebruiken in de media.


Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Re: Eerste dag Mongol Derby: "Sloomste paarden van Mongolië"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:59

@ xyzutu2: Volgens mij is er voldoende over gezegd en is de titel van dit stuk niet handig door de nieuws redactie gekozen. Een neutralere titel was beter geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:02

Novalues schreef:
@ xyzutu2: Volgens mij is er voldoende over gezegd en is de titel van dit stuk niet handig door de nieuws redactie gekozen. Een neutralere titel was beter geweest.


VanHuisUit en ik gaven als enigen een tegengeluid. Jij, Kendra, Magda, Quera en Charming vonden dat onzin, en jij en Charming noemden dat zelfs lekker makkelijk oordelen vanachter de computer. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat ik daar dan nog op mag reageren, toch? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-18 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Eerste dag Mongol Derby: "Sloomste paarden van Mongolië"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:07

Zou ook zomaar nog zo kunnen zijn dat Hinke het in het Engels heeft gezegd en het wellicht heeft gehad over 'slowest horses of mongolia'.

Anoniem

Re: Eerste dag Mongol Derby: "Sloomste paarden van Mongolië"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:11

Zou ook heel goed kunnen.

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:19

Edit: nu gaat er even wat mis bij quoten van mij.
Laatst bijgewerkt door Novalues op 10-08-18 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:24

Apple schreef:
Zou ook zomaar nog zo kunnen zijn dat Hinke het in het Engels heeft gezegd en het wellicht heeft gehad over 'slowest horses of mongolia'.


:j Klopt! Ik zie nu dat ik dit bericht: "Not all horses are created equal. HW & RB swear they have the slowest horses in Mongolia. Don’t worry guys - plenty of time to catch up" inderdaad als "sloomste" heb geïnterpreteerd.

xyzutu2 schreef:
Novalues schreef:
@ xyzutu2: Volgens mij is er voldoende over gezegd en is de titel van dit stuk niet handig door de nieuws redactie gekozen. Een neutralere titel was beter geweest.


VanHuisUit en ik gaven als enigen een tegengeluid. Jij, Kendra, Magda, Quera en Charming vonden dat onzin, en jij en Charming noemden dat zelfs lekker makkelijk oordelen vanachter de computer. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat ik daar dan nog op mag reageren, toch? :)


Maar heb je mijn berichtje gelezen op de vorige pagina? Daarin zeg ik dat ik contact heb gehad met Vanhuisuit en dat we samen tot de conclusie zijn gekomen dat we dezelfde hoop en insteek hebben? Het lijkt me niet zo zinvol er dus verder op door te gaan, ook gezien de opheldering die ik hierboven geef over mijn interpretatie. Dus voor mij persoonlijk is de discussie klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:28

Maar je hebt toch geen contact gehad met mij?

Jij quote mij en reageert met;
Novalues schreef:
Wat ik me ook afvraag is waar je het op baseert dat als je zegt "ik heb het sloomste paard van Mongolië", dat dat automatisch betekent dat je slecht omgaat met het dier? Wat ook vraagtekens bij me oproept is waarom je denkt dat er daar ineens volgens buitenlandse maatstaven gereden worden, wat deze maatstaven dan inhouden en waarom deze ondergeschikt zijn aan de Nederlandse maatstaven?


Is het niet meer dan logisch dat ik even benadruk dat je mij verkeerd aanhaalt, aangezien ik nergens schreef dat deze Nederlanders nu volgens buitenlandse maatstaven rijden, noch dat het feit dat ze het over slome paarden hebben betekent dat ze dus ook slecht omgaan met hun paarden. Ik snap dat jij inmiddels geen behoefte meer hebt aan andermans inbreng, maar jij las mijn post verkeerd, het zou toch pas écht gek zijn als ik zo'n verkeerde interpretatie van mijn woorden zou laten staan?

corine1981

Berichten: 5296
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Eerste dag Mongol Derby: "Sloomste paarden van Mongolië"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:49

Jammer dat er zo blind gestaard wordt op 1 woordje.

En voor het uitvergroten van de lading rondom het woord slome had ik het geeneens negatief opgevat, gewoon om om te lachen, zoals we om meer dingen zouden moeten doen in het leven.

Er zijn al zat dingen om je wel druk om te kunnen maken...

Koos paardloos :(

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:52

Hoe een topic leerzaam kan zijn en welke impact een vertaling of een woord kan hebben?
Dat realiseren we ons weer via dit topic (serieus bedoeld!!). Dank daarvoor. Iets met persoonlijke perceptie _/-\o_

Misschien is het een idee, xyzutu2, om zelf even verder via PB contact op te nemen met Chris, dan komen jullie er vast uit? Prima overigens dat iedereen een eigen mening (hier) heeft en daar heeft ook iedereen recht op. Er zijn tenslotte genoeg mensen die dat recht tenslotte niet (kunnen) hebben. :( > Ego post: want ik zie nu elke keer een update verschijnen en ik denk: Jippie ... MD nieuws :D ;)

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Eerste dag Mongol Derby: "Sloomste paarden van Mongolië"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:52

Chris, we blijven jouw effort graag volgen, normaals dank!

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Re: Eerste dag Mongol Derby: "Sloomste paarden van Mongolië"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:58

xyzutu2 en ik zijn er ook uit. :) Gewoon inderdaad verkeerde interpretatie van elkaars woorden en verkeerde chronologie. Blijkt allemaal erg lastig te zijn met al die profielnamen. ;)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Eerste dag Mongol Derby: "Sloomste paarden van Mongolië"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:57

Excuses voor de titel, ook ik heb die gekozen vanuit een iets sensationale gedachtengang; ik vond het een interessante opmerking van Hinke. Eerlijk gezegd vind ik dat nog steeds. Ik las er overigens geen negatieve of respectloze ondertoon in. :)

Inmiddels is het zo te lezen allemaal uitgesproken, en precies wat Willekes zegt, het is wel weer leerzaam :D

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Eerste dag Mongol Derby: "Sloomste paarden van Mongolië"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:52

Ik vond het heel leuk om te lezen! Ik lees de quote alleen maar met een knipoog. Wat lijkt het mij gaaf om aan zoiets mee te mogen doen. Ik ben benieuwd naar de volgende!

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM01, Mandynop, pukkepaard, SemrushBot en 14 bezoekers