Gemeente Veere is overlast van paardenpoep zat

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:34

Citaat:
Dat heeft toen niet geholpen, sterker nog: de overlast is volgens de gemeente juist toegenomen. Bij de inwoners van de gemeente is paardenpoep op de weg een van de grootste 'kleine' ergernissen.


Mensen in Veere zijn zich nu bewust van "het probleem".
bij navraag naar kleine ergernissen zal paardenpoep eerder genoemd worden dan hondenpoep.

Vaak meten gemaante niet de hoeveelheid mest maar juist het aantal klachten.
In dit soort constructies verlies je bijna altijd doordat het juist onder de aandacht wordt gebracht.
Iemand die paardenpoep ziet liggen klaagt, soms onterecht als het binnen 24 uur wordt opgeruimd.

moeilijk om dit te veranderen, wens betrokkenen sterkte.


FrNo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:15

Als je met paard of pony loopt ben je inderdaad bestuurder.

Ik snap de gemeente heel goed.
Jammer dat ruiters/maneges het zo ver laten komen. Zeker jammer voor de eventuele ruiters die het wel opruimen. Of het geluk hebben dat hun paard niet poept tijdens een rit.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:43

[quote="FrNo"]Als je met paard of pony loopt ben je inderdaad bestuurder.

Ik snap de gemeente heel goed.
Jammer dat ruiters/maneges het zo ver laten komen. Zeker jammer voor de eventuele ruiters die het wel opruimen. Of het geluk hebben dat hun paard niet poept tijdens een rit.[/quote

Jullie hebben gelijk. Als je naast je paard loopt ben je geen voetganger maar bestuurder. Is ook al lang geleden dat ik voor mijn theorie examen op moest hi Hi. Zou niet graag op een 80 km weg lopen met een paard.

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:00

Dus als de gemeente vindt dat er genoeg mogelijkheden zijn om niet op voet en fietspaden te rijden is het aan de ruiters om te bewijzen dat dit niet het geval is.

Ik heb daar best een idee voor. Ga ieder uur met een paar ruiters en een auto erachter door het dorp over de route die je normaal via het fietspad zou nemen. Hou dat eens een week vol. Veroorzaak door rustig te stappen een verkeersinfarct.

Han_24
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:31

Gemeente Veere liegt weer over de ruiterpaden want bij Vrouwenpolder wordt het ruiterpad niet onderhouden en is deels slecht begaanbaar. Mest opruimen achteraf is het beste.
Ruiters worden vaak door haastige ondernemers rakelings gepasseerd in veel te hoge snelheden op binnenwegen, paralelwegen en dorpswegen wat door de gemeente nooit wordt gecontroleerd. Vorig jaar bleef ik voor een politie-auto op de weg rijden en vroeg deze te stoppen. Ik vroeg hen of het veilig was waar ik nu reed. Hun antwoord was absoluut niet. Dus ben ik Verder gegaan over het fietspad. Politie snapt het Maar de BOA's gaan boetes uitdelen en dat belooft wat als de logica weg blijft.

Karl66

Berichten: 29693
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:43

Anne_GTI schreef:
Dus als de gemeente vindt dat er genoeg mogelijkheden zijn om niet op voet en fietspaden te rijden is het aan de ruiters om te bewijzen dat dit niet het geval is.

Ik heb daar best een idee voor. Ga ieder uur met een paar ruiters en een auto erachter door het dorp over de route die je normaal via het fietspad zou nemen. Hou dat eens een week vol. Veroorzaak door rustig te stappen een verkeersinfarct.


En dan staat er een week later een bord "Verboden voor Paarden". Maar dat maakt niet uit, want je hebt tenminste je punt gemaakt...

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Gemeente Veere is overlast van paardenpoep zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:53

Paarden verbieden op de openbare weg zal niet gaan. Het zijn gewoon verkeersdeelnemers. Die kan je niet zomaar uitsluiten.

Jorex

Berichten: 9891
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Gemeente Veere is overlast van paardenpoep zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 06:58

Ik heb een hele handige pony die zelf al heeft geleerd om in de berm te mesten. Mijn jongste moet dat nog leren, maar dan wip ik het gewoon met mijn zweep in de berm ( ik ben een menner en die mogen nooit afstappen eigenlijk). Mijn oudste mest dus ook niet in de bebouwde kom want daar kan hij geen berm vinden en als ik doorrijd in draf dan kan ie niet mesten. Hij mest namelijk alleen stilstaand of in volle galop. Mijn jongste doet het zomaar tijdens het stappen, dus daarmee moet ik goed opletten.

Alex en Jorie <3

Rizette
Berichten: 4268
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Gemeente Veere is overlast van paardenpoep zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:12

Op facebook was er toevallig deze week ook een topic over paarden op de rijbaan.
Ik vind ruiters in veel gevallen ook asociaal en kan me voorstellen dat dit niet zo heel lang meer duurt en dat gaat er landelijk harder opgetreden worden. Ik zal een paar voorbeelden noemen. Pontificaal lachend op je paard zitten omdat je midden op de rijbaan stilstaat omdat je paard moet mesten. Naast elkaar rijden op de rijbaan omdat je paard zogenaamd schrikt en je de controle niet hebt en er dus iemand naast moet rijden. Wee o wee als er dan een auto toetert dan krijgt de bestuurder een scheldtirade en een middelvinger en wordt er gefilmde of foto's gemaakt. Mensen die het paardrijden niet beheersen en hun paard niet onder controle hebben dus te pas en te onpas de weg opschieten of op draaien. Bij zo'n 20 jaar terug is het niveau van rijden en mennen op straat met hele grote sprongen verslechterd en de asociale reacties met grote sprongen vermeerderd. Er wordt geadviseerd om 1 1/2 meter van een paard te blijven in het verkeer maar veel ruiters die ik passeer daar blijf ik wel 3 meter bij uit de buurt omdat ze niet in staat zijn om normaal rechtuit te rijden. Gevaren op de weg. Paarden lopen door been of hand heen net zoals het uitkomt en de ruiters hebben het niet door of vinden het normaal. Ik denk dat als we de wereld willen verbeteren maar eens bij ons zelf moeten beginnen. Welke ruiter bedankt even met hand opsteken omdat een auto ruim passeert en erg vaart heeft moeten minderen? Behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden dan zijn we al een heel eind verder. Dus haal die mest meteen weg. En als je een paard aanvoelt kun je vaak voorkomen dat het op straat mest, als je controle over je paard hebt.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:16

hier iemand in de gemeente Veere, het valt best mee maar het is wel waar er zijn veel paarden en ja die poepen ook op de weg!. Maar het is een kleine moeite om het op te ruimen of in de berm te schuiven!
en ook op een drukke weg mag je bij voorkeur gewoon op het fietspad, maar je moet niet de fietsers hinderen en terecht toch en meestal zijn er brede bermen dus dat is het punt ook niet!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Mrs_Midnight

Berichten: 332
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Gemeente Veere is overlast van paardenpoep zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:42

Ik woon in Koudekerke, gemeente veere. Je wil niet weten hoeveel mest hier verspreid door het dorp ligt, soms ook op de stoep. Dus daarin geef ik de gemeente zeer zeker gelijk. Maar om paarden op de weg te laten rijden? Men rijd hier gemiddeld 100 op de 80 wegen met mooie fietspaden erlangs en dito bermen. Ruiterpaden beginnen soms pas na een kilometer fietspad. Moeten we onszelf daar naartoe teleporteren dan? Of, als je van de andere komt, omdraaien en niet meer thuis kunnen komen want geen ruiterpad?
Tevens is de kwaliteit van de ruiterpaden vaak bedroevend, wat in de hand werkt dat men over het wel goed liggende voetpad ernaast gaat rijden. Sja.
Persoonlijk heb ik meer last van de gemiddelde toerist die vind dat ik niet langs het fietspad mag wandelen ook, terwijl ik volgens mij bij gebrek aan een trottoir gewoon netjes aan de kant van het fietspad mag lopen. Oh ja, en honden die overal op de stoep en in de voortuin schijten. Maar goed, daar gnig het natuurllijk niet over.

Blessed with chocolate everyday!!

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Gemeente Veere is overlast van paardenpoep zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:43

hier ook een zeeuwse, wel zeeuws vlaanderen. Weet je hoeveel ruiterpaden wij hebben? 4 km!!!
dus zou ik 4 km mogen rijden en dan?

wat een onzin, in heel Nederland liggen tientallen km aan ruiterpaden. Ben zelf via politiek bezig geweest om me hard te maken voor ruiterpaden.

Wij hebben hier duizenden ha aan natuurgebied, allemaal met mooie palen met prikkeldraad eromheen.

Geen enkele medewerking dus ik rijd daar waar t kan op de weg, met de nodige ruzies scheldpartijen en gevaarlijke situaties.

Als ik een slechte bui heb ga ik het fietspad op, ben het soms echt beu om bijna aanrijdingen te hebben, bussen achter je kont, motors die extra gas geven, rochels van wielrenners van mijn paard of mijzelf af te vegen.

Soms zou t gewoon fijn zijn om lekker een rit te doen met je paard maar (bijna) iedere rit gebeurt er wel wat.

Zelfs een kerel tegenover mijn paard gehad die klaarstond mijn paard neer te halen door met volle vuist op zijn voorhoofd te rammen....ik heb de beste man een klap op zijn harses verkocht met mijn argentijnse zweep ( die zijn kei en keihard) en ben er in volle galop vandoor gegaan.

Nikass

Berichten: 16484
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:07

Lekker wonen daar in Zeeland -O-

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:14

Nikass schreef:
Lekker wonen daar in Zeeland -O-



Ja echt ik ga er nooit meer weg!! :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:26

Rizette schreef:
Op facebook was er toevallig deze week ook een topic over paarden op de rijbaan.
Ik vind ruiters in veel gevallen ook asociaal en kan me voorstellen dat dit niet zo heel lang meer duurt en dat gaat er landelijk harder opgetreden worden. Ik zal een paar voorbeelden noemen. Pontificaal lachend op je paard zitten omdat je midden op de rijbaan stilstaat omdat je paard moet mesten. Naast elkaar rijden op de rijbaan omdat je paard zogenaamd schrikt en je de controle niet hebt en er dus iemand naast moet rijden. Wee o wee als er dan een auto toetert dan krijgt de bestuurder een scheldtirade en een middelvinger en wordt er gefilmde of foto's gemaakt. Mensen die het paardrijden niet beheersen en hun paard niet onder controle hebben dus te pas en te onpas de weg opschieten of op draaien. Bij zo'n 20 jaar terug is het niveau van rijden en mennen op straat met hele grote sprongen verslechterd en de asociale reacties met grote sprongen vermeerderd. Er wordt geadviseerd om 1 1/2 meter van een paard te blijven in het verkeer maar veel ruiters die ik passeer daar blijf ik wel 3 meter bij uit de buurt omdat ze niet in staat zijn om normaal rechtuit te rijden. Gevaren op de weg. Paarden lopen door been of hand heen net zoals het uitkomt en de ruiters hebben het niet door of vinden het normaal. Ik denk dat als we de wereld willen verbeteren maar eens bij ons zelf moeten beginnen. Welke ruiter bedankt even met hand opsteken omdat een auto ruim passeert en erg vaart heeft moeten minderen? Behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden dan zijn we al een heel eind verder. Dus haal die mest meteen weg. En als je een paard aanvoelt kun je vaak voorkomen dat het op straat mest, als je controle over je paard hebt.


En daar sluit ik mij helemaal bij aan. Alles staat en valt met wederzijds respect, wie denkt dat het met eenrichtingsverkeer ook werkt moet nu op de blaren zitten.

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:04

Ik ben het er wel mee eens dat het van twee kanten moet komen. Bij veel maneges hoor ik ook dat er meer aandacht komt voor de verkeersregels en etiquette te paard.
Maar het meeste wat je nu omschrijft Rizette, is vervelend en zou anders moeten. Maar is niet direct gevaarlijk, op die wegschietende paarden na natuurlijk.

Het meeste verkeer reageert óók heel asociaal naar paarden met ruiters toe. En daar is 0,0 aandacht voor bij de niet- paardenmensen. Het komt hier zo vaak voor dat een auto extra hard gaat rijden omdat een ruiter aan het oversteken is, en dan op het allerlaatst gaat remmen en keihard toeteren. Vlak achter de staart langs verder rijden. Dit is overigens bij een stoplicht, waarbij de auto rood heeft.
Zo zijn er al heel wat paarden door een autoruit gegaan met (menselijke) doden tot gevolg.

Vind ik toch nog net iets erger :o Ik heb al bij de gemeente gevraagd of er niet een bord kan komen met let op; overstekende ruiters. Maar tot nog toe heb ik daar nog geen reactie op gekregen

KarmaChansy

Berichten: 6921
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:28

Fennadev schreef:
Ik heb een hele handige pony die zelf al heeft geleerd om in de berm te mesten. Mijn jongste moet dat nog leren, maar dan wip ik het gewoon met mijn zweep in de berm ( ik ben een menner en die mogen nooit afstappen eigenlijk). Mijn oudste mest dus ook niet in de bebouwde kom want daar kan hij geen berm vinden en als ik doorrijd in draf dan kan ie niet mesten. Hij mest namelijk alleen stilstaand of in volle galop. Mijn jongste doet het zomaar tijdens het stappen, dus daarmee moet ik goed opletten.


Toen ik nog mende had ik gewoon een poepzak :j makkelijk te bevestigen en te legen.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fucking destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Jorex

Berichten: 9891
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Gemeente Veere is overlast van paardenpoep zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:34

Die dingen zijn er niet in onze maat. Ik men met sulky en minishetlanders. Maar in de berm vind ik prima respectvol vooral in buitengebied. Hier zijn ook wel ruiters die het gewoon vol op het fietspad laten liggen, daar heb ik dan weer geen goed woord voor over. Stap dan af en schop het even in de berm. En dan niet zeuren dat je er niet meer opkomt, dan moet je maar geen paard van 1.80 aanschaffen maar eentje die past bij je eigen lengte. Of in de bak blijven rijden, maar dat is gewoon puur mijn mening. Of je paard aanleren zijn kont in de berm te parkeren als ie moet, want als een shetje het kan leren kan elk paard het.

Alex en Jorie <3


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:34

KarmaChansy schreef:
Fennadev schreef:
Ik heb een hele handige pony die zelf al heeft geleerd om in de berm te mesten. Mijn jongste moet dat nog leren, maar dan wip ik het gewoon met mijn zweep in de berm ( ik ben een menner en die mogen nooit afstappen eigenlijk). Mijn oudste mest dus ook niet in de bebouwde kom want daar kan hij geen berm vinden en als ik doorrijd in draf dan kan ie niet mesten. Hij mest namelijk alleen stilstaand of in volle galop. Mijn jongste doet het zomaar tijdens het stappen, dus daarmee moet ik goed opletten.


Toen ik nog mende had ik gewoon een poepzak :j makkelijk te bevestigen en te legen.


Of een groom :) die even laten afstappen met de mestboy/harkje en het weg laten halen :) werkte altijd prima

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Mandynop, sjaslique, uiltje001 en 71 bezoekers