Dinja van Liere wint bronzen medaille op WK zesjarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Dinja van Liere wint bronzen medaille op WK zesjarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 23:58

knhs
Dressuur

Afbeelding
Dinja van Liere en Hermès. Foto door aniek1985

Dinja van Liere verraste - en misschien nog wel het meest zichzelf - met de bronzen medaille op het WK voor zesjarige dressuurpaarden in Ermelo met de KWPN goedgekeurde hengst Hermès. Haar tweede bronzen WK-medaille. “De eerste won ik met Capri Sonne.” De Spanjaard Severo Jurado Lopez scoorde een hattrick met zijn derde gouden medaille.

Dinja van Liere en de hengst Hermès (Easy Game x Flemmingh) wisten zich met de twaalfde plaats in de kwalificatie op vrijdag net te plaatsen voor de finale van het FEI/WBFSH wereldkampioenschap voor zesjarige dressuurpaarden. “Op vrijdag reed ik hem wat op safe. Ik wilde het te netjes doen”, verklaart Dinja de plaatsing.
In de finale moest Van Liere als eerste van start met de hengst van Joop van Uytert. “Hermès was tien keer beter dan in voorronde. In de finale dacht ik: nu zal ik alles laten zien. Hij deed het. Het was zo onverwacht. Hermes heeft een mooie toekomst voor zich. Hij heeft echt de talenten voor de Grand Prix”, vertelt Dinja in de afsluitende persconferentie.

Voorafgaand aan de prijsuitreiking is er de ontlading van het lange wachten. “Ik ben echt zo blij. Ik had dit echt nooit, nooit verwacht. Hermès doet het gewoon even voor mij. Hij liep gewoon echt een wereldproef. Bij het losrijden voelde hij al zo goed, maar dan moet het in de ring toch maar gebeuren. Hij heeft zo’n top instelling. Ik kom hier binnen en hij blijft er gewoon aan trekken en denkt dat doen we eventjes. Ik heb heel lang in spanning gezeten. Echt bizar, ongelooflijk. Ik had nog niet eens verwacht dat ik in de finale zou zitten en dan nu een medaille. Wie had dat ooit verwacht. Ik denk helemaal niemand. Gewoon top.”

Adelinde Cornelissen ging met de KWPN-hengst Henkie (v.Alexandro P) als een van de favorieten van start in de finale na de mooie tweede plaats in de kwalificatie. Na wat spanning in de finaleproef in de galopwissels kwamen ze op de achtste plaats uit.

Diederik van Silfhout kreeg waardering voor zijn manier van rijden, maar de punten voor zijn ruin Habana Libre A (v.Zizi Top) bleven ver achter bij de verwachtingen van het publiek en van Diederik zelf (14e).

Uitslag FEI/WBFSH Longines WK Zesjarige dressuurpaarden
GOUD Severo Jurado Lopez (Spa), d’Avie (v.Don Juan de Hus), 9.26%
ZILVER Laura Strobel (Dui), Villeneuve (v.Vitalis), 9.24%
BRONS Dinja van Liere, Hermès (v.Easy Game), 8.78%

Klik hier voor de volledige uitslag.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Dinja van Liere wint bronzen medaille op WK zesjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 00:10

Het is zesjarigen. Zelfstandig naamwoord ipv bijvoeglijk.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexandra309, DotBot, Ecudes, Maanon_ en 38 bezoekers