Gelderland wil geen evenement sponsoren samen met Glock

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Gelderland wil geen evenement sponsoren samen met Glock

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:32

Klopt en breekijzer enz
Mensen die willen doden doen dat toch wel

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho


Tazzey
Berichten: 9498
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Gelderland wil geen evenement sponsoren samen met Glock

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:38

Glock maakt ook prima sportwapens, ik vind het nogal vergezocht.

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:54

Echwel schreef:
Klopt en breekijzer enz
Mensen die willen doden doen dat toch wel


Precies.

Net zoals keukenmessen, vrachtwagens, enz, enz.

koeke

Berichten: 868
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:57

NatasjavE schreef:
Tabaksreclame mag ook niet meer. En een verbod op alcoholreclame zie ik ook nog wel komen.

Dat ze er in Gelderland een probleem mee hebben snap ik ook helemaal.
In de VS is wapenbezit een enorm probleem.En ik hoop ook echt dat we nooit never niet een samenleving krijgen waarbij in Nederlander normaal is om een wapen te bezitten.

En ik snap ook niet waarom er daar borden hangen met reclame van Glock.
Ik Nederland mag je geen wapen dragen. Tenzij je in een bepaalde functie werkt.
Helemaal mee eens! Gewoon bizar dat er reclame voor wapens gemaakt mag/moet worden.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:14

Echwel schreef:
Geen autoreclame meer want in de handen van sommige bestuurders zijn dat ook moordwapen.

Wapens doden niet alleen de mens erachter net dus als je beschonken in de auto stapt maak je van een ding een moordwapen

:roll:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

Verder helemaal eens met Janneke en Natascha.

Tazzey
Berichten: 9498
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:14

Vergeet niet dat er in Nederland een grote groep sportschutters is die wapens thuis mogen houden.

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:18

Tazzey schreef:
Vergeet niet dat er in Nederland een grote groep sportschutters is die wapens thuis mogen houden.


Ahum... Tristan van der Vlis....

Heb niets op schietverenigingen tegen. Maar waarom mogen die schutters hun wapen (zeker na dit incident) nog thuis bewaren? :roll:

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:22

Janine1990 schreef:
Tazzey schreef:
Vergeet niet dat er in Nederland een grote groep sportschutters is die wapens thuis mogen houden.


Ahum... Tristan van der Vlis....

Heb niets op schietverenigingen tegen. Maar waarom mogen die schutters hun wapen (zeker na dit incident) nog thuis bewaren? :roll:

Waarom niet? Deze mensen worden van te voren gescreend en kunnen controles krijgen ( alles moet in kluis). Daarbij als die gene geen wapen heeft gebruikt die wel wat anders, als iemand wat slechts wilt doen is daar geen wapen bij nodig. En ja het kan altijd mis gaan maar dat is overal mee.

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:25

luffwinny schreef:
Janine1990 schreef:
Ahum... Tristan van der Vlis....

Heb niets op schietverenigingen tegen. Maar waarom mogen die schutters hun wapen (zeker na dit incident) nog thuis bewaren? :roll:

Waarom niet? Deze mensen worden van te voren gescreend en kunnen controles krijgen ( alles moet in kluis). Daarbij als die gene geen wapen heeft gebruikt die wel wat anders, als iemand wat slechts wilt doen is daar geen wapen bij nodig. En ja het kan altijd mis gaan maar dat is overal mee.


En daarom noem ik Tristan van der Vlis...
Soms is het handig om een naam te Googlen voordat je reageert...

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:27

Janine1990 schreef:
luffwinny schreef:
"]
Ahum... Tristan van der Vlis....

Heb niets op schietverenigingen tegen. Maar waarom mogen die schutters hun wapen (zeker na dit incident) nog thuis bewaren? :roll:

Waarom niet? Deze mensen worden van te voren gescreend en kunnen controles krijgen ( alles moet in kluis). Daarbij als die gene geen wapen heeft gebruikt die wel wat anders, als iemand wat slechts wilt doen is daar geen wapen bij nodig. En ja het kan altijd mis gaan maar dat is overal mee.


En daarom noem ik Tristan van der Vlis...
Soms is het handig om een naam te Googlen voordat je reageert...[/quote]
Daar weet ik van, maar een gek op zoveel mensen die een wapen hebben, hoeft de rest toch niet voor te boeten. Dan had die het wel op een andere manier gedaan ;) het kan altijd mis gaan, dat gaat het overal wel eens ( politie ect).

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:34

luffwinny schreef:
Daar weet ik van, maar een gek op zoveel mensen die een wapen hebben, hoeft de rest toch niet voor te boeten. Dan had die het wel op een andere manier gedaan ;) het kan altijd mis gaan, dat gaat het overal wel eens ( politie ect).


Waarom zou je boeten als je je wapens daar moet laten waar je ze gebruikt?
Nu ontgaat me de logica echt hélemaal... Leg eens uit...

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:37

Janine1990 schreef:
luffwinny schreef:
Daar weet ik van, maar een gek op zoveel mensen die een wapen hebben, hoeft de rest toch niet voor te boeten. Dan had die het wel op een andere manier gedaan ;) het kan altijd mis gaan, dat gaat het overal wel eens ( politie ect).


Waarom zou je boeten als je je wapens daar moet laten waar je ze gebruikt?
Nu ontgaat me de logica echt hélemaal... Leg eens uit...

Omdat het je eigen wapens zijn, zou wat worden als alle leden het daar laten liggen ( of dat nou zo veilig is?). Dan word het een opslagplaats met vele wapens. Thuis lijkt mij veel veiliger. Daarbij moeten ze het ook onderhouden, niet handig op de vereniging. Je moet er niet aan denken als daar minimaal 1500 wapens liggen en er in word gebroken.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:43

Ellen_ov schreef:
Komkommertijd...

Dit dus. Heb vanochtend met enige verbazing dit drie-pagina (!) lange artikel in De Gelderlander zitten lezen. Die hadden duidelijk niets beters te bedenken om de pagina's mee te vullen...
Laatst bijgewerkt door Dallista op 04-08-18 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:44

Janneke2 schreef:
MariekeTV schreef:
Ik snap het probleem ook echt niet.
Bovendien denk ik bij de naam glock eigenlijk helemaal niet aan het wapen, maar juist aan Hans en Edward en dergelijke.


Dit vind ik eerlijk gezegd precies het probleem.

Het gaat over moordwapens.
(Dat is nu eenmaal de functie van die dingen: doden. En darom geschikt om te dreigen, af te persen, te dwingen en nog meer akeligs.)

En dan krijg je de associatie met mooie sport (weliswaar met een militaire erfenis, maar soit).



En ik snap nog steeds het probleem niet ;)

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:45

luffwinny schreef:
Omdat het je eigen wapens zijn, zou wat worden als alle leden het daar laten liggen ( of dat nou zo veilig is?). Dan word het een opslagplaats met vele wapens. Thuis lijkt mij veel veiliger. Daarbij moeten ze het ook onderhouden, niet handig op de vereniging. Je moet er niet aan denken als daar minimaal 1500 wapens liggen en er in word gebroken.


Ik weet niet hoe jij je schoolboeken bewaar(t/de). Maar die van mij gingen in mijn persoonlijke kluisje, waar alleen de conciërge verder bij kon, omdat die reservesleutels had.
En kluizen kan je in verschillende zwaartes krijgen.

Logica ontgaat me nog steeds...

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:48

Janine1990 schreef:
luffwinny schreef:
Omdat het je eigen wapens zijn, zou wat worden als alle leden het daar laten liggen ( of dat nou zo veilig is?). Dan word het een opslagplaats met vele wapens. Thuis lijkt mij veel veiliger. Daarbij moeten ze het ook onderhouden, niet handig op de vereniging. Je moet er niet aan denken als daar minimaal 1500 wapens liggen en er in word gebroken.


Ik weet niet hoe jij je schoolboeken bewaar(t/de). Maar die van mij gingen in mijn persoonlijke kluisje, waar alleen de conciërge verder bij kon, omdat die reservesleutels had.
En kluizen kan je in verschillende zwaartes krijgen.
Dat zou je kunnen doen ja kluisjes, maar ik weet niet of je weet waar ze mee schieten allemaal?zijn niet allemaal kleine dingetjes.. de meesten verenigingen hebben daar helemaal geen plek voor en dan zul je toch alles beter moeten beveiligen wat voor de meesten niet te doen is. Het is een hobby. Daarbij zit je ook met brandveiligheid;) om dat er een gek bij zit betekend het niet dat er maar zoveel maatregelen genomen moeten worden, denk je nou echt dat er anders niks gebeurd zou zijn? De wapens zijn het probleem niet.

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:52

luffwinny schreef:
Dat zou je kunnen doen ja kluisjes, maar ik weet niet of je weet waar ze mee schieten allemaal?zijn niet allemaal kleine dingetjes.. de meesten verenigingen hebben daar helemaal geen plek voor en dan zul je toch alles beter moeten beveiligen wat voor de meesten niet te doen is. Het is een hobby. Daarbij zit je ook met brandveiligheid;)


Voor elke oplossing een probleem? ;)

Kluizen zijn in verschillende soorten en maten te krijgen. Wapens zitten normaal gesproken in een speciale koffer. En zullen dus niet los in een kluis liggen.

Munitie gaat niet af op vuur, zover ik weet. En kluizen zijn doorgaans ook gemaakt om een brand te doorstaan.

Logica ontgaat me nog steeds...

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:56

Janine1990 schreef:
luffwinny schreef:
Dat zou je kunnen doen ja kluisjes, maar ik weet niet of je weet waar ze mee schieten allemaal?zijn niet allemaal kleine dingetjes.. de meesten verenigingen hebben daar helemaal geen plek voor en dan zul je toch alles beter moeten beveiligen wat voor de meesten niet te doen is. Het is een hobby. Daarbij zit je ook met brandveiligheid;)


Voor elke oplossing een probleem? ;)

Kluizen zijn in verschillende soorten en maten te krijgen. Wapens zitten normaal gesproken in een speciale koffer. En zullen dus niet los in een kluis liggen.

Munitie gaat niet af op vuur, zover ik weet. En kluizen zijn doorgaans ook gemaakt om een
Ik denk niet dat je doorhebt dat dat onmogelijk is, 1500 grote kluizen, dat past niet eens bij de gemiddelde schietvereniging, tenminste de verenigingen hier in de buurt niet. Denk ook niet dat gemeentes het toestaan om zulke opslagen met wapens te hebben;). Daarbij krijg je ook echt niet zomaar een wapen, de screening kan goed zijn maar dan ben je er nog niet, je zult een behoorlijke tijd lid moeten zijn om uiteindelijk je eigen wapen te mogen hebben, het is niet dat je zomaar een wapen kunt kopen.
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 04-08-18 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:56

Janine1990 schreef:
luffwinny schreef:
Dat zou je kunnen doen ja kluisjes, maar ik weet niet of je weet waar ze mee schieten allemaal?zijn niet allemaal kleine dingetjes.. de meesten verenigingen hebben daar helemaal geen plek voor en dan zul je toch alles beter moeten beveiligen wat voor de meesten niet te doen is. Het is een hobby. Daarbij zit je ook met brandveiligheid;)


Voor elke oplossing een probleem? ;)

Kluizen zijn in verschillende soorten en maten te krijgen. Wapens zitten normaal gesproken in een speciale koffer. En zullen dus niet los in een kluis liggen.

Munitie gaat niet af op vuur, zover ik weet. En kluizen zijn doorgaans ook gemaakt om een brand te doorstaan.

Logica ontgaat me nog steeds...


Dan weet je dat heel verkeerd. Munitie gaat wel degelijk af op vuur.

Dat hebben ze hier in Zweden vorige week met eigen ogen mogen aanschouwen. Zeer grote bosbrand op militair terrein met veel nog niet ontplofte munitie. Ze mochten daar niet meer blussen vanaf de grond en ook niet vanuit de lucht. Omdat er zeer grote explosies ontstonden...

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:59

Janine1990 schreef:
luffwinny schreef:
Omdat het je eigen wapens zijn, zou wat worden als alle leden het daar laten liggen ( of dat nou zo veilig is?). Dan word het een opslagplaats met vele wapens. Thuis lijkt mij veel veiliger. Daarbij moeten ze het ook onderhouden, niet handig op de vereniging. Je moet er niet aan denken als daar minimaal 1500 wapens liggen en er in word gebroken.


Ik weet niet hoe jij je schoolboeken bewaar(t/de). Maar die van mij gingen in mijn persoonlijke kluisje, waar alleen de conciërge verder bij kon, omdat die reservesleutels had.
En kluizen kan je in verschillende zwaartes krijgen.

Logica ontgaat me nog steeds...


Mijm schoolboeken gingen mee naar huis omdat je ook wel eens huiswerk had ;)

Wapen hebben ook meer werk dan alleen even pief paf poef en dan weer weg leggen.
Die moeten regelmatig schoongemaakt (uit elkaar) worden.
Verder moeten ze apart in een kluis, weg van de munitie, dit word ook gecontroleerd.

Daarnaast kunnen de meeste mensen die echt iemand neer willen schieten wel op andere manieren aan een wapen komen.
Daar zullen toch echt niet vaak geregistreerde wapen voor gebruikt worden.

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:00

Quir schreef:
Dan weet je dat heel verkeerd. Munitie gaat wel degelijk af op vuur.

Dat hebben ze hier in Zweden vorige week met eigen ogen mogen aanschouwen. Zeer grote bosbrand op militair terrein met veel nog niet ontplofte munitie. Ze mochten daar niet meer blussen vanaf de grond en ook niet vanuit de lucht. Omdat er zeer grote explosies ontstonden...


Maar wat voor munitie was dat? Alleen maar kogels?
Want volgens mij is dat gevaar met kogels vrij klein. Kogels zijn gevuld met een stof die ontploft door hevige trilling, die wordt in een wapen veroorzaakt door de slagpin die tegen het hoedje van de kogel aankomt.

Maar granaten, mijnen, bommen, ook allemaal munitie.
Stuk brandbaarder.

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:03

MariekeTV schreef:
Mijm schoolboeken gingen mee naar huis omdat je ook wel eens huiswerk had ;)

Wapen hebben ook meer werk dan alleen even pief paf poef en dan weer weg leggen.
Die moeten regelmatig schoongemaakt (uit elkaar) worden.
Verder moeten ze apart in een kluis, weg van de munitie, dit word ook gecontroleerd.

Daarnaast kunnen de meeste mensen die echt iemand neer willen schieten wel op andere manieren aan een wapen komen.
Daar zullen toch echt niet vaak geregistreerde wapen voor gebruikt worden.


Mijn paard heeft af en toe ook een schone stal nodig, daarvoor ga ik dan een keer extra heen.
Kan je ook doen met zo'n hobby.

Maar ik begrijp dat jij wapens beter bereikbaar wilt hebben voor mensen die toch wel iemand willen neerschieten. :j

Spijt me, ik ben een écht goed argument om wapens als sportschutter mee te nemen naar huis nog niet tegengekomen.

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Gelderland wil geen evenement sponsoren samen met Glock

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:05

Dat begrijp je verkeerd en vind ik ook een kul opmerking.

Ik zei dat mensen die bewust iemand neer willen knallen echt wel aan een wapen kunnen komen.
Die gaan niet het hele traject van een wapen mogen houden aan.

Beter lezen.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:10

MariekeTV schreef:
Dat begrijp je verkeerd en vind ik ook een kul opmerking.

Ik zei dat mensen die bewust iemand neer willen knallen echt wel aan een wapen kunnen komen.
Die gaan niet het hele traject van een wapen mogen houden aan.

Beter lezen.

Nou inderdaad, en anders komen ze er illegaal wel aan. Er zijn veel schietverenigingen maar hoevaak gaat het fout? Heel weinig ( gelukkig). Juist door de strenge eisen is het niet interessant voor iemand die snel kwaad wil.
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 04-08-18 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:10

MariekeTV schreef:
Dat begrijp je verkeerd en vind ik ook een kul opmerking.

Ik zei dat mensen die bewust iemand neer willen knallen echt wel aan een wapen kunnen komen.
Die gaan niet het hele traject van een wapen mogen houden aan.

Beter lezen.


Maar je vind het niet nodig dat mensen hun wapens op hun vereniging laten, OMDAT iemand die een ander neer wil schieten dat toch wel doet.

Ik heb je misschien verkeerd begrepen, maar ik vond het een vrij logische conclusie naar aanleiding van wat je hebt geschreven.

Als wereldwijd een wapenverbod zou zijn voor burgers en hier streng op gehandhaafd zou worden. Dan zou het ook een stuk moeilijker zijn om aan wapens te komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Krypton en 60 bezoekers