Kirsten Beckers wint KNHS kampioenschap ZZ-Zwaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Kirsten Beckers wint KNHS kampioenschap ZZ-Zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 17:44

knhs
Dressuur


Kirsten Beckers is de eerste amazone die tijdens het NK Dressuur Gelderland een gouden medaille omgehangen kreeg. Beckers won de KNHS titel in de klasse ZZ-zwaar met de negenjarige Easy Quo.

Beckers won de titel met behoorlijke overmacht, in beide verreden proeven wist ze te winnen. Het zilver ging naar Lotje Schoots, brons naar Floor van Kempen.

Kampioene Kirsten Beckers komt breed lachend van haar kampioenspaard af. “Ik rijd hem in principe maar drie of vier keer per week, de andere dagen wordt hij gereden door zijn eigenaresse Sanne Scheepers. Zij wil heel graag ook nog met het paard werken en plezier van hem hebben, ze wil alleen echt geen wedstrijden rijden.”
Het ZZ-Zwaar kampioenschap is verreden over twee proeven. De eerste proef werd vrijdagavond verreden. Doordat het toen zo enorm warm was, besloot de organisatie deze proef binnen in de veel koelere hal af te werken. Beckers vertelt daarover: “De eerste proef was even raar omdat het naar binnen verplaatst werd. Daardoor hadden we geen baan kunnen verkennen en ik heb met dit paard ooit een kleine binnenwedstrijd gereden, meer niet. Hij vond het dan ook heel spannend, maar desondanks deed hij goed zijn best. Vandaag kan ik ook niet anders dan tevreden zijn. Natuurlijk kan er altijd wel iets beter, een pirouette was niet zo mooi en de wissels kunnen nog rechter, maar het was voor het eerst in zo een baan en voor het eerst dat ik met hem een kür op muziek reed. Het is een paard met drie goede gangen, en die alles heel makkelijk doet. Ik rijd hem nu bijna een jaar en hij gaat echt heel snel vooruit. Nu wil ik graag over naar de lichte tour en als hij zo door ontwikkelt, hoop ik aan het einde van de winter Intermediar II te kunnen rijden en dan volgend jaar door te werken naar de Grand Prix."

Uitslag KNHS Kampioenschap ZZ-Zwaar 2018
1. Kirsten Beckers – Easy Quo, 146.633
2. Lotje Schoots – Grace of Rose, 142.977
3. Floor van Kempen – Geronimo, 138.765

Kijk hier voor de volledige uitslagen.