Blom en Naber derde bij Eventing Emmeloord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Blom en Naber derde bij Eventing Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 23:27

knhs
Eventing

Afbeelding
Alice Nebaer-Lozeman en ACSI Zamzam. Foto door Marjoow

Het Kuinderbos was afgelopen dagen het decor van Eventing Emmeloord. Net als alle internationale eventingwedstrijden in Nederland, telde ook Emmeloord mee voor de KNHS-Schaap en Citroen Eventing Cup.

In Emmeloord stond er een CIC1* en een CIC2* rubriek op het programma. Het beste Nederlandse resultaat kwam op naam van Alice Naber-Lozeman en Merel Blom. Alice werd met de ervaren ACSI Zamzam derde in de CIC2* wedstrijd. Merel Blom reed haar pas zesjarige Lucky You naar de derde positie in de CIC1*.

Dat Blom ook daadwerkelijk aan de start kwam in Emmeloord bleef lang onzeker. Twee weken geleden brak de amazone haar sleutelbeen en pas enkele dagen voor de wedstrijd zat ze weer in het zadel.
“Ik ben op zondag geopereerd en heb toen een week heel rustig aan gedaan. De maandag voor Emmeloord ben ik voor het eerst weer op een paard gaan zitten. Rijden ging eigenlijk wel goed zonder pijn. Ik heb voorzichtig steeds iets meer gedaan en het maar gewoon geprobeerd. Dat het kon bleek wel uit het resultaat, alle drie mijn paarden gingen fijn foutloos door de cross”, vertelt ze lachend.

Merel is enthousiast over de wedstrijd in Emmeloord: “Het was een mooie cross en alles zat er in. Op het moment hebben natuurlijk alle kleinere wedstrijden er last van dat het zo droog is waardoor het overal hard en stoffig is, maar daar doe je niets aan. Lucky You, waarmee ik derde werd, liep fijn dressuur, sprong goed en ging overtuigend door de cross. Ik vind het echt een hele fijne zesjarige. Nu doen we even iets rustiger aan en dan gaan we over drie weken naar de wedstrijd in het Poolse Strzegom”, vertelt Blom over haar plannen.

Uitslag Eventing Emmeloord 20-21 juli:
CIC1*

1.Ricarda Berkenheide (Dui) – Louk, 26.40 strafpunt
2. Kristina Weitkamp (Dui) – Quinn, 30.00
3. Merel Blom – Lucky You, 32.50

CIC2*
1. Fouaad Mirza (Ind) – Touchingwood, 35,20
2. Elena Otto-Erley (Dui), 35.60
3. Alice Naber-Lozeman - ACSI Zamzam, 40.10

Kijk hier voor alle uitslagen.