EK jeugd: Opnieuw het Wilhelmus voor Daphne van Peperstraten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

EK jeugd: Opnieuw het Wilhelmus voor Daphne van Peperstraten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 00:08

knhs
Dressuur

Afbeelding
Daphne van Peperstraten met Greenpoint's Cupido. Foto: FEI/Łukasz Kowalski

Het Nederlandse volkslied verveelt nooit voor Daphne van Peperstraten, zelfs niet toen het op het EK al voor de derde keer voor haar gespeeld werd. In de afsluitende kür was de 18-jarige amazone met Greenpoint’s Cupido wederom de beste in het sterke deelnemersveld bij de Junioren.

“Dit is echt geweldig, ik had hier niet van durven dromen. Hier hoop je op, maar nu het uitgekomen is, heb ik er eigenlijk geen woorden voor”, vertelt de ‘golden girl’ na haar huldiging.

Persoonlijk record
Als laatste starter in de kür wist Daphne dat ze met haar Johnson-zoon bijna 80 % moest rijden om haar Duitse opponenten Valentine Pistner en Romy Allard voor te blijven in het klassement.
“Ik was nu meer ontspannen dan gisteren, toen ik nog heel veel combinaties moest afwachten nadat ik zelf al gereden had. Toen ik de baan in moest werd de score van Valentina bekend. Maar ik kreeg daar eigenlijk geen zenuwen van, want dan zit ik op mijn paard en wilde ik rijden voor wat we waard zijn. Ik dacht ‘we gaan ervoor’. Ik had het zelf in de hand!” Van Peperstraten reed naar de topscore van bijna 81% met haar Cupido. “Ja, ik denk dat dat wel een record is, ik was zo blij toen ik de score zag! Gisteravond hebben we de goede resultaten al gevierd, we hebben met elkaar een topweek gehad. Maar thuis komt er zeker nog een groot feest aan!”

Eervol naast podium
Thalia Rockx en Kimberly Pap konden geen eremetaal meer toevoegen aan de eerder behaalde gouden team-medaille. Hun fraaie scores van ruim 76% waren niet genoeg om de twee sterke Duitse amazones voor te blijven. Thalia reed haar pas zevenjarige Golden Dancer de La Fazenda naar 76,450%, goed voor de vierde plaats en Kimberly Pap bleef daar maar een fractie onder met Vloet Victory.

Uitslag Junioren kür op muziek
GOUD Daphne van Peperstraten) - Greenpoint's Cupido, 80,925 %
ZILVER Valentina Pistner (GER) - Flamboyant OLD, 79,450 %
BRONS Romy Allard - (GER) - Summer Rose, 78,125 %
4. Thalia Rockx - Golden Dancer de La Fazenda, 76,450 %
5. Kimberly Pap - Vloet Victory, 76,275 %

Klik hier voor de uitslag.