Nederlands Polocrosse team Europees Kampioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Nederlands Polocrosse team Europees Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 16:29

Bokt.nl / Persbericht
Polocrosse


Op 14 en 15 juli werd tijdens het Zuiderveld Concours in Dalen (Drenthe) het Europees Kampioenschap Polocrosse gehouden. Vijf landen streden daar om de prijzen Frankrijk, Noorwegen, Ierland, Duitsland en Nederland.

Afbeelding
Foto: Anouk Ferfjentink

Onder grote publieke belangstelling van het Zuiderveld Concours werd het Nederlandse team aangemoedigd. Nederland, met Roseline van der Haar, Nathalie Garben, Joline Poulie, Lizz van der Maden, Charlotte van der Haar, Syen Entjes, Hidde Elsinga (captain) en Leanne Boekholdt hebben alle wedstrijden gewonnen en zijn daarmee Europees kampioen 2018. Ierland werd tweede, Frankrijk/Noorwegen derde en Duitsland vierde. Ook de titel “beste speler” en “beste paard” ging naar Nederland; Hidde Elsinga, speelde op zijn paard Cimarron, werd beste speler van het EK en “Beste paard” ging naar Spirit van Leanne Boekholdt.


Afbeelding
Beste speler Hidde Elsinga. Foto: Anouk Ferfjentink

Zowel op de zaterdag als de zondag werden er ook wedstrijden gespeeld tussen nationale teams. In de B-poule werd team Swing Eyewear de winnaar en Rianne Schuijren met Guus de beste combinatie van deze poule.

Afbeelding
Parade. Foto: Anouk Ferfjentink

Polocrosse is een van de weinige teamsporten te paard in Nederland waarbij gezelligheid en plezier voorop staat voor paard en ruiter. Het is ontstaan uit het Lacrosse en het Polo en wordt gespeeld op een grasveld van 150 bij 55 meter. Polocrosse wordt al 75 jaar gespeeld en is ontstaan in Australië. Vanuit Australië heeft het zich verspreid over landen zoals Zuid-Afrika, Amerika, UK, Ierland, Canada, Zambia en Zimbabwe. Sinds een aantal jaar wordt polocrosse ook gespeeld in andere Europese landen Frankrijk, Noorwegen, Duitsland, Finland, Italië en ook Nederland. In 2005 werd de Polocrosse Vereniging Nederland opgericht. Het is een echte familiesport wat van 8-88 jaar gespeeld wordt.

Afbeelding
Foto: Anouk Ferfjentink

Elke ruiter heeft een stick. Deze bestaat uit een stok met netje eraan waarmee je de bal kan vangen, oppikken, dragen en werpen. De bal is ongeveer 10 centimeter in doorsnede en is van rubber en zacht materiaal. Er zijn 2 teams van elk 3 spelers die het tegen elkaar opnemen. Het team bestaat uit: een verdediger, een middenvelder en een aanvaller die mag scoren in het doel van de tegenstander. Het veld is verdeeld in drie boxen; 2 scoorgebieden en een middenveld.

Afbeelding
Foto: Anouk Ferfjentink

Het polocrosse seizoen is nog niet afgelopen. In het weekend van 18 en 19 augustus vindt het toernooi plaats op Manege Tutenburg te Giesbeek en 25 en 26 augustus de Dutch Open op groepsaccomodatie Peppelenburg te Otterlo. Voor andere activiteiten kijk op de website http://www.polocrosse.nl en http://www.facebook.com/PolocrosseNederland/.
Wil je mee doen? Mail gerust!

Afbeelding
Binding tussen paard & ruiter. Foto: Anouk Ferfjentink
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 16-07-18 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's toegevoegd

Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Nederlands Polocrosse team Europees Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:01

Super zeg, gefeliciteerd :-)
Zijn er eigenlijk bokkers onder de ruiters die meededen?
Zou er niets op tegen hebben als er een fototopic opdook :D

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Nederlands Polocrosse team Europees Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:31

Gefeliciteerd. Super gedaan

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:59

@Hobbyhorse: Ik deed mee in de B/C poule :D Ik reed op een Arabiertje met groen dekje. Ik zal snel een fototopic maken, de foto's beginnen nu binnen te stromen, ik moet natuurlijk even vragen wat ik mag gebruiken ;) Er zitten wel wat andere polocrossers op Bokt, maar van het NL team niet geloof ik.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nederlands Polocrosse team Europees Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:05

Ik speel dit jaar voor het eerst niet in het NL team, vanwege revalidatie van mijn paard. Alle voorgaande jaren wel. Ik was er uiteraard wel bij en zat in de organisatie van het EK. Ook heb ik veel gefotografeerd, moet ze allemaal nog uitzoeken maar zal daarna ook graag een topic openen :)

Ik ben wel super trots op mijn teamgenoten die dit jaar keihard met elkaar getraind hebben. Prachtige beloning voor hun harde werk!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nederlands Polocrosse team Europees Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:34

Gefeliciteerd met jullie mooie overwinning!