Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:15

Wat een dramaqueen zeg. :roll: Het is uiteraard niet correct, je moet gewoon van andermans spullen afblijven.

Verder heb ik een intens medelijden met de mensen in die rode auto.
Zonder bewijs zijn ze schuldig bevonden.

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:44

hmmm.. dat zie ik toch nergens staan? Ze worden gezien als verdachte staat er.
Dat de eigenaar denkt dat zij de meest logische verklaring vormen is een ding, maar zolang er niets is bewezen zijn ze verdachte. En er staat nergens dat er bewijs is.

Pas als de staart bij hen gevonden is, is er bewijs. Tot dan zijn ze verdachte. Ergo.. dan zijn ze officieel nog steeds verdachte totdat de rechter hen schuldig heeft bevonden.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:47

tengeltje11 schreef:
Ik vraag me af hoe de pony gehuisvest is...
Hier heeft er eentje binnen een week het voor elkaar gekregen om van 5 paarden zo de staart af te knabbelen.
Uit het niets en je kan ze ernaast zetten qua rechtheid.
(en dus ook niet van alle paarden,waarschijnlijk de braafste die het niet erg vonden dat iemand zo lang aanhun staart knabbelde)
Dader nooit gevonden en het is ook bij die staarten gebleven.

Dus eerlijk,ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat iemand deze afgeknipt heeft,maar ook eens naar weidevriendjes kijken....als haar vriend niets gemerkt heeft,kan de staart ook gewoon dagelijks wat meer afgegeten zijn,met dit als eindresultaat.


Dan hebben de weidevriendjes dat keurig recht afgeknabbeld :D :D

Ik denk dat knippen wel de enige juiste conclusie is.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:04

@babootje,wat ik zeg,de mijne hun staarten zijn idem 'recht',toch weet ik zeker dat het hier geknabbel is en geen knippen,dus het kan echt wel.

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:19

CharmingS schreef:
onpaard schreef:
Bij de slager kan je staarten kopen dacht ik. Op stal had een paard een donorstaart, dan kan je paard tenminsten de vliegen weg slaan. Hoe je het haar vast zet weet ik niet.


Ja dat is een duur grapje om een staart te kopen.. In Amerika is het een hype, plukken haar worden er als extensions met wax in gezet, of ze worden er in gevlochten. Ook moeten de haren met speciaal spul worden bewerkt..

Dus ik zou eerder verwachten dat ze het daarvoor hebben gedaan.. Maar als ik lees dat ze ook nog even leuk een selfie hebben genomen met het paard lijkt het me dat het gewoon een rotstreek is geweest. Gelukkig houd het paard (behalve last van vliegen) er niks aan over en bestaan er vliegendekens..

Hoop ergens dat ze de dader(s) kunnen vinden, kan die meteen een doos extensions bestellen zodat dit paard de vliegen weer weg kan jagen ;)


Bij de paardenslager in Nijkerk kan je ze gratis afhalen die staarten. Tenminste dat was een aantal jaar geleden zo. Je krijgt ze dan wel inclusief staartbot bloed etc, Maargoed een gegeven staart mag je niet in de bek kijken
De staart van mijn pony was ook een aantal jaar geleden ter hoogte van zijn hak afgeknipt/afgebeten. Het was ook kaarsrecht,maar wel super bot bij de uiteinden, heel apart. Maar ik kon dus wel janken! Een stalgenoot die kapster was zei dat ze dus wel extensions in zijn staart kon zetten, ik moest alleen zelf voor het haar zorgen. Zo gezegd zo gedaan. Je zag het wel een beetje, maar hij had toen gelukkig weer een lange staart tegen de vliegen!
En inderdaad een beetje een overdreven reactie van die dame, tis kut dat het gebeurd, maar ze kan er gewoon extensions in doen als oplossing.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:45

Ja een onbewerkte staart is vrijwel waardeloos, maar als je die staart bewerkt en waxstukjes er in zet dan is het opeens wel een erg dure staart ;)

Ook worden paarden haren gebruikt voor Muziek instrumenten.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:49

Zo te zien is de staart gewoon afgeknaagd...………. bij ons heeft een (merrie!)veulen dat in één nacht gepresteerd. nooit een haar teruggevonden. Ze zouden naar buiten maar er was slecht weer voorspeld dus we dachten we laten ze nog een nachtje staan...……… keurig recht afgevreten. Komt vaker voor dan je denkt, van de ene op de andere dag.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:59

Wie zegt dat er een ander paard bij in de wei staat, daarnaast zou dit dan wel eens eerder moeten zijn voorgevallen, dat gebeurd niet zomaar opeens..

Geloof niet dat dit is gedaan door een ander paard, daar is het veel te netjes voor afgeknipt..

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:05

Charming, geloof me, van de een op de andere dag :j hier waren het de geiten trouwens.. kaarsrecht precies tot de hoogte waar ze bij kunnen

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:37

moonsparkle schreef:
Ik vind het wel apart dat die vriend de korte staart niet was opgevallen >;) en inderdaad waarom moet dat doodbloeden er in? Dat is echt zwaar overdreven. Wel vervelend met de vliegen inderdaad.


Omdat anders het verhaal niet boeiend genoeg is :Y)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:44

Staart kopen duur? Nee joh, ik betaalde 5 euro per stuk. Heb er nog wel hangen trouwens. Stuk of vier geloof ik.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:07

@CharmingS ze zegt zelf dat haar andere paard er bij in de wei staat? En ja dat kan van de ene op de andere dag, jaren gaat het goed en dan bij bepaald weer...……… hup weg staart. die van onze merrie was ook mooi recht af, mooier nog dan deze. :P

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:30

upendo schreef:
Volgens mij denkt Romy dat Edward Scissorhands die staart eraf heeft gehaald.. :=

Wel sneu voor de pony..


Ik vind de situatie sneu, maar hier moest ik stiekem wel om lachen..