Weekend van het Paard in Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Weekend van het Paard in Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 12:01

Bokt.nl / De Hoge Veluwe
Evenement

Afbeelding
43e Gemechaniseerde Brigade op Horse Event 2017. Foto: Marjoow


Op 30 juni en 1 juli is Het Nationale Park De Hoge Veluwe het decor van het Weekend van het Paard. Een evenement voor iedereen die van paarden en natuur houdt, met onder andere een spectaculaire show van De Nederlandse Vereniging voor Bereden Wapenvaardigheid en op beide dagen een demonstratie vrijheidsdressuur door het bekende duo Eva Roemaat en Jesse Drent van Nalanta!

Op de Picknickweide in het centrumgebied van het Park kan iedereen beide dagen genieten van een afwisselend programma tussen 12.00 en 17.00 uur. Van shetlandercarroussel tot acrobatiek te paard, en van dressuur in volledige vrijheid tot een indrukwekkende demonstratie achtspan rijden met het grootste paardenras ter wereld, de Shire. De Nederlandse Vereniging Voor Bereden Wapenvaardigheid Par Saint Georges geeft op zondag een knallende finale. Tevens kan er deze dag worden genoten van een stoet historische rijtuigen. Beleef de tijd dat paard en wagen het straatbeeld bepaalden opnieuw! Om 13.30 zullen alle rijtuigen zich laten zien op het evenemententerrein.

Divers programma
Maar het programma kent meer hoogtepunten. Daniëlle Meyboom van Amable Paard en Inzicht verzorgt beide dagen een spetterende openingsact. Haar prachtige Friese paard Jauke laat zien met hoeveel plezier hij zijn oefeningen in vrijheid uitvoert. De kleinste bezoekers kunnen uiteraard zelf ook een ritje maken beide dagen staan de pony’s van de Minimanege van Stal Mansour voor ze klaar. Het gezellige strodorp maakt het evenement compleet.

Het Park en het paard
Al sinds haar oprichting is het Park nauw verbonden met het paard. Stichters Anton en Helene Kröller-Müller gingen graag te paard voor een buitenrit over hun Park, alleen of met gasten. De huidige directeur van het Park zet deze traditie met enige regelmaat voort met Parkrelaties. Ook worden er jaarlijks twee besloten meutejachten gehouden, waarbij met bloedhonden wordt gejaagd op een loper.
Iedereen die graag te paard een rit zou willen maken door het Park, kan terecht bij Stal Mansour in Schaarsbergen. Het Park heeft uitgebreide ruiterroutes en routekaartjes voor ruiters zijn gratis verkrijgbaar bij de ingangen. Er zijn verschillende aanbindplaatsen met waterpunten in het Park, waar ruiters en hun paarden even kunnen rusten.

Meer informatie over dit evenement vind je hier: https://www.hogeveluwe.nl/nl/agenda/wee ... -het-paard

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Re: Weekend van het Paard in Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:06

Wat leuk dat het bericht geplaatst is :D Ik nodig iedereen van harte uit om dit toffe evenement te komen bezoeken, mochten er nog vragen zijn, laat het mij even weten, ik organiseer het dit jaar voor de tweede keer :Y) Er zijn ook wat Bokkers die demonstraties komen geven!

Op het Facebookevent heb ik meer informatie gedeeld over de afzonderlijke demogevers: https://www.facebook.com/events/1654316344624071/

Programma zaterdag 30 juni (onder voorbehoud)

12.00 Amable vrijheidsdressuur - Less is More
12.30 Joyce en Jaydee de Vos
13.00 Politiepaardentraining
13.30 Visibre Team - Nikki van Olst
14.00 Lammert Haanstra
14.45 Voltige De Heerevelden
15.15 Beschilderd paard/vliegend tapijt
15.45 Phaidra Friezencarroussel
16.15 Nalanta Vrijheidsdressuur met aansluitend: Meet & Greet
16.45 Spectaculaire Overval-Show

Programma zondag 1 juli (onder voorbehoud)

12.00 Amable vrijheidsdressuur - Less is More
12.30 Eventing met Hanneke Held
13.00 Achtspan Shires met Wouter Hazeleger
13.30 Klassiek Gerij/Shetlanders Het Zesspan
14.00 Lammert Haanstra
14.45 Voltige De Heerevelden
15.15 Beschilderd paard/vliegend tapijt
15.45 Shetlanders Het Zesspan
16.15 Nalanta Vrijheidsdressuur met aansluitend: Meet & Greet
16.45 Tentpegging

frutsel05

Berichten: 118
Geregistreerd: 06-07-14

Re: Weekend van het Paard in Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:46

Ik wil graag komen en lijkt me een erg leuk evenement. Maar kan nergens een duidelijke adres vinden waar ik de auto kan neer zetten om er te komen.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Re: Weekend van het Paard in Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:03

Hoi frutsel, het evenement vindt plaats in Het Nationale Park De Hoge Veluwe. We hebben 3 ingangen, in Otterlo, Hoenderloo en Schaarsbergen. De Picknickweide, waar het evenement plaatsvindt, ligt in het centrum van het Park, naast het Bezoekerscentrum. Je kunt bij een van de ingangen parkeren en een gratis Witte Fiets pakken om naar het centrum te gaan, of doorrijden tot het centrum en daar parkeren. De verkeersregelaars helpen je daar met het vinden van een plek. Hier kun je alle informatie vinden over het Park en hoe er te komen: https://www.hogeveluwe.nl/nl/bezoek-het-park

Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Weekend van het Paard in Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:22

Sabine, ik heb een vraag. Waar kun je met de trailer parkeren om te paard in het park te gaan?

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Re: Weekend van het Paard in Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:46

Sorry voor mijn late reactie Rizette :)
Je kunt met de trailer parkeren bij de verschillende ingangen of in het centrum van het Park, bij het Bezoekerscentrum. Daar hebben we een speciale trailerparkeerplaats. Als je het niet helemaal zeker weet kun je het ook altijd vragen aan mijn collega's bij de ingangen, die helpen je graag!